23:46
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
23:46
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Φιάσκο με την επανεκκίνηση των τρένων: Στραβές ράγες στον Προαστιακό Πάτρας – Ρίου, ακινητοποιήθηκε ο συρμός

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος / Φωτογραφία: EUROKINISSI

31.03.2023
16:22
Τελευταία ενημέρωση: 31/03/2023 • 21:37
Ακόμη ένα φιάσκο στο δρομολόγιο με τον Προαστιακό στην Πάτρα

Ένα μήνα και δυο μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη και παρά τις διαβεβαιώσεις των Αρχών, τα τρένα λειτουργούν από τύχη, κάτι που αποδεικνύεται και στο δίκτυο για τον Προαστιακό μεταξύ Ρίου και Πάτρας.

«Μας είπε ο μηχανοδηγός ότι ήταν σπασμένες οι ράγες» λένε οι επιβάτες μεταφέροντας τα λόγια του μηχανοδηγού, ο οποίος αναγκάστηκε να κατεβάσει τον κόσμο, ο οποίος το απόγευμα περιμένει λεωφορεία της Hellenic Train.

Σύμφωνα με καταγγελία που έγινε στο pelop.gr, από φοιτητή του Πανεπιστημίου Πατρών, ο οποίος θέλησε να κινηθεί με τον Προαστιακό, περίπου δύο ώρες βρισκόταν «σταματημένος» στην στάση στον Καστελλόκαμπο. Η κλίση αυτή της γραμμής που δημιούργησε το πρόβλημα υπάρχει καιρό, ωστόσο φαίνεται πως οι μηχανοδηγοί δεν θέλουν να ρισκάρουν το παραμικρό.

Όταν ρώτησε τι ακριβώς είχε συμβεί και για ποιον λόγο παρατηρείται αυτή η καθυστέρηση και η ακινησία, η απάντηση που έλαβε ήταν πως υπάρχει πρόβλημα με τις ράγες, και συγκεκριμένα πως έσπασαν σε κάποιο σημείο, και πως θα έπρεπε να περιμένει να σταλούν λεωφορεία από την Hellenic Train ώστε να συνεχιστεί η διαδρομή.

Σε επικοινωνία του μέσου με τον γραμματέα Σιδηροδρομικών ΟΣΕ στην Πάτρα, Σταύρο Πήλιο, διαπιστώθηκε πως πράγματι υπήρξε θραύση σιδήρου σε ένα σημείο των ραγών και πως για τον λόγο αυτό εδώ ο προαστιακός δεν θα λειτουργεί για κάποια ώρα.

Έπειτα από 3 ώρες, το πρόβλημα λύθηκε, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το MEGA. Λίγο πριν τις 16.15 το πρόβλημα στις ράγες του τρένου περίπου στη στάση του Καστελόκαμπου στην Πάτρα, αποκαταστάθηκε και πλέον τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικά.

Δεν μπορούν να συνεννοηθούν ΟΣΕ και Hellenic Train

Εχθές έγινε γνωστό πως στο συμφωνημένο από την Τρίτη πλάνο δρομολογίων είχε συμπεριληφθεί η επανεκκίνηση του προαστιακού στο τμήμα Αθήνα – Μαγούλα για την Πέμπτη το οποίο δεν έγινε.

Κι αυτό παρά το γεγονός πως ο ίδιος ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης επιβιβάστηκε την περασμένη εβδομάδα στον Προαστιακό για Οινόη δηλώνοντας αποφασισμένος να θέση «σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας».

Σύμφωνα με πηγές της Hellenic Train, «το δρομολόγιο δεν έγινε καθώς ο ΟΣΕ δεν κατάφερε να δώσει τη σωστή χάραξη μετά τον θάνατο του Διευθυντή Κυκλοφορίας του Οργανισμού»

Διαφορετική όμως ήταν η απάντηση του ΟΣΕ. Στελέχη του έριξαν την ευθύνη στην Hellenic Train ισχυριζόμενοι ότι «αντιμετωπίζει προβλήματα στα τρένα, λόγω έλλειψης συντήρησης»

Μέχρι να συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές τι φταίει και πως θα αποκατασταθεί το πρόβλημα, το τμήμα Αθήνα – Μαγούλα δεν θα λειτουργήσει.

Εκτός νέου απροόπτου, το Σάββατο αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια των επιβατικών αμαξοστοιχιών στο τμήμα “Αθήνα – Παλιοφάρσαλο-Καλαμπάκα” και τη Δευτέρα τα Ιντερσιτι στο τμήμα «Αθήνα -Θεσσαλονίκη».

Όπως δήλωνε άλλωστε ο ο εργαζόμενος της Hellenic Train και γγ της ΓΣΕΕ, Νίκος Κουτσιούκης στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN το Σαββατοκύριακο: «Εναπόκειται στην ταχύτητα που ο ΟΣΕ θα προχωρήσει αυτή τη διαδικασία με τους πομπούς ούτως ώστε να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα και 1η Απριλίου να έχουμε ξανά τα τρένα στις ράγες».

Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο ΟΣΕ ζήτησε να τεθούν σε λειτουργία πιστοποιημένες φορητές συσκευές GSMR από τον ΡΑΣ. Η απάντηση του φορέα ήταν πως είναι μια χρονοβόρα διαδικασία.

Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου 2023 κοντά στον οικισμό Ευαγγελισμός Τεμπών Λάρισας και αφορούσε σφοδρή μετωπική σύγκρουση μιας επιβατικής αμαξοστοιχίας της εταιρείας Hellenic Train με μια εμπορική αμαξοστοιχία. Η σύγκρουση, η ανάφλεξη και ο εκτροχιασμός των συρμών επέφερε τον θάνατο 57 ανθρώπων και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85.

«Στα νοσοκομεία μας νοσηλευτήκαν άνω των 80 επιβατών που επέβαιναν στο μοιραίο τρένο στα Τέμπη. Αυτή την στιγμή, νοσηλεύονται 13 τραυματίες εκ των οποίων οι επτά είναι σε ΜΕΘ και εξ αυτών οι τέσσερις παραμένουν διασωλημένοι» ανέφερε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης ενημερώνοντας την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Τραγωδία στα Τέμπη - ΟΣΕ
Τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο επιβατικός συρμός με το όνομα Intercity 62 (IC 62) και μηχανή ηλεκτροκίνησης Siemens Mobility 120-022, έτος κατασκευής 2004, που εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα περί τις 23:22 το βράδυ. Ο εκτροχιασμός των συρμών και η επακόλουθη ανάφλεξή τους επέφερε τον θάνατο 57 τουλάχιστον ατόμων και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85.

Τα εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας ολοκλήρωσαν την εργαστηριακή ανάλυση των δειγμάτων που έδωσαν συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, επιβεβαιώνοντας έτσι πληροφορίες που είχε δώσει στη δημοσιότητα η ιατροδικαστική υπηρεσία Λάρισας.

Από τη διαδικασία «ταυτοποιήθηκαν 56 νεκροί», όπως αναφέρει η ανακοίνωση της αστυνομίας, αριθμός που προέκυψε από τη συγκριτική ανάλυση 58 βιολογικών υλικών από συγγενείς θυμάτων ή προσωπικά τους αντικείμενα και 108 δειγμάτων που ελήφθησαν από σορούς ή σωματικά μέλη. Μια ακόμη, που παρέμενε αταυτοποίητη, φαίνεται πως ανήκει σε Σύριο πολίτη που επέβαινε στο τρένο.

Έξι Αλβανοί, δύο Ελληνοκύπριοι φοιτητές, ένας πολίτης της Ρουμανίας, ένας Σύριος κι ένας υπήκοος Μπανγκλαντές ήταν μεταξύ των νεκρών.

Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα.

Του δυστυχήματος είχαν προηγηθεί προειδοποιήσεις, κινητοποιήσεις και νομικές ενέργειες των εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσον αφορά την υποστελέχωση, την ανεπαρκή συντήρηση και την έλλειψη ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Στον απόηχο του δυστυχήματος, διοργανώθηκαν πορείες διαμαρτυρίας στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση