Η απόφαση των υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, προβλέπει την εξαίρεση από την επένδυση στο Ελληνικό του σχεδίου δημιουργίας ενιαίου πεζόδρομου- ποδηλατοδρόμου μπροστά στη θάλασσα, σε όλο το μήκος της αθηναϊκής ριβιέρας.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», ο πεζόδρομος «μετακινείται» πίσω από την πρώτη σειρά κτιρίων και ο κοινόχρηστος χώρος που προβλεπόταν μπροστά από αυτά μετατρέπεται σε απλή φύτευση.
Επιπλέον, αυξάνεται ο συντελεστής δόμησης στην τρίτη σειρά κτιρίων, όπως και στον ουρανοξύστη-εμπορικό κέντρο που σχεδιάζεται στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, αναφέρει η εφημερίδα.
Αυτά προβλέπει η απόφαση για το Ελληνικό
- Ο παραλιακός πεζόδρομος- ποδηλατόδρομος στην αθηναϊκή ριβιέρα «δεν θα βλέπει θάλασσα» στο μισό παράκτιο μέτωπο του Αγίου Κοσμά. Ο διάδρομος αυτός θα δημιουργηθεί πίσω από την πρώτη σειρά κατοικιών, ενώ ο μικρότερης διατομής πεζόδρομος που προβλεπόταν μπροστά από αυτές, δίπλα στη θάλασσα, καταργείται και υποκαθίσταται από μια λεπτή λωρίδα κοινόχρηστου πρασίνου.
- Στην τρίτη σειρά κατοικιών προβλέπεται αύξηση συντελεστή σε τέσσερα διαδοχικά οικοδομικά τετράγωνα. Η αύξηση συντελεστή κυμαίνεται από 0,01 έως 0,03.
- Στη δυτική πλευρά, δίπλα στον σταθμό μετρό Ελληνικού, προβλέπεται η δημιουργία ουρανοξύστη ύψους έως 200 μέτρων και εμπορικού κέντρου. Στο «οικόπεδο» αυτό ο συντελεστής αυξάνεται κατά 0,02 (σε 0,53 από 0,51), ενώ δίνεται το ελεύθερο να μην εξαντληθεί η κάλυψη που προβλέπει ο οικοδομικός κανονισμός για τα εμπορικά κτίρια.
Η απάντηση της Lamda Development
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Lamda Development διευκρινίζει ότι η τροποποίηση της ΚΥΑ αποσκοπεί «στη μετατροπή της συγκεκριμένης περιοχής σε μια περιοχή ελεύθερη από αυτοκίνητα, με ενίσχυση και διευκόλυνση της πεζής μετακίνησης και αύξηση των χώρων πρασίνου».
Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι παραμένει προτεραιότητά της η ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στο παραλιακό μέτωπο και συμπληρώνει ότι η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό.
Οι τροποποιήσεις που αναφέρει η Lamda Development
Αύξηση πεζοδρόμων:
Η βασική τροποποίηση είναι η μετατροπή του κύριου δρόμου που διέσχιζε την περιοχή αυτή (πλάτους 21μ.) σε πεζόδρομο, συγκρίσιμο με τους εμβληματικότερους πεζοδρόμους της χώρας (π.χ. η Διονυσίου Αρεοπαγίτου έχει πλάτος 20-25μ.)Παράλληλα δημιουργείται ένας νέος πεζόδρομος (πλάτους 6μ) και διαπλατύνεται ένας ακόμη (από 6μ. σε 7,5μ.)
Με τις αλλαγές αυτές:
- Δημιουργείται ένας άνετος, εκτενής περίπατος, ο οποίος συνδέει τον κεντρικό πεζόδρομο της Ανάπτυξης πλάτους 56μ. με τους χώρους πρασίνου και τους λοιπούς πεζοδρόμους
- Προσφέρονται πολλαπλές δυνατότητες για περίπατο – ήπια άσκηση, ποδήλατο κ.λπ.
- Διευκολύνεται η κίνηση των πεζών προς την παραλία, ενισχύοντας την επισκεψιμότητά της
- Ενισχύεται συνολικά το δίκτυο πεζοδρόμων στην περιοχή
Αύξηση χώρων πρασίνου:
Επακόλουθο της ως άνω αύξησης των πεζοδρόμων είναι η ένωση ενός πεζοδρόμου πλάτους 5μ. (σημερινή βραχώδης περιοχή) στο όριο της παραλίας με τον υφιστάμενο χώρο πρασίνου και την μετατροπή του σε χώρο πρασίνου επίσης.
Με την μετατροπή αυτή:
- Δημιουργείται ένας νέος γραμμικός χώρος πρασίνου συνολικής έκτασης 8 στρεμμάτων, ο οποίος συνδέεται με την παραλία
- Η χρήση του γραμμικού αυτού «πάρκου» από τους πολίτες (πεζών, ποδηλατών κ.λπ.) παραμένει ανεμπόδιστη
- Συνεπώς, η κίνηση πεζών και ποδηλάτων ούτε καταργείται, ούτε εμποδίζεται
- Αντιθέτως, πραγματοποιείται μέσω του νέου αυτού χώρου πρασίνου, όπου προσφέρονται μάλιστα περισσότερες δυνατότητες στάσης, ξεκούρασης, σκίασης κ.λπ.
- Διευκολύνεται συνεπώς ακόμη περισσότερο η πρόσβαση του κοινού στο παραλιακό μέτωπο
Μηδενική αύξηση δόμησης
- Αποτέλεσμα όλων αυτών των παρεμβάσεων είναι η αύξηση των κοινόχρηστων χώρων της περιοχής κατά περίπου 3.300τ.μ.
- Οι χώροι αυτοί περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο με ισόποση μείωση των εκτάσεων ιδιοκτησίας του Επενδυτή
- Η ελάχιστη αύξηση του σ.δ. προκύπτει ως μαθηματικό αποτέλεσμα, ώστε να διατηρηθεί η δόμηση όπως ακριβώς εγκρίθηκε από το Προεδρικό Διάταγμα
- Δηλαδή, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. έχει το δικαίωμα να δομήσει ακριβώς όσα τ.μ. είχε και πριν την τροποποίηση
Ουδεμία αλλαγή σε ποδηλατόδρομους
- Κανείς ποδηλατόδρομος δεν καταργείται, τροποποιείται ή μετακινείται
- Ο ενιαίος ποδηλατόδρομος μήκους 22 χιλιομέτρων από τον Πειραιά μέχρι την Βουλιαγμένη, παραμένει στη θέση που έχει διακηρυχθεί και δεν επηρεάζεται από την τροποποίηση