Σε μια στείρα αντιπαράθεση χωρίς κάποια ουσία για τις ευθύνες όσων οδήγησαν στις εικόνες που παρακολουθήσαμε τη Δευτέρα, το υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής απαντά στις αιτιάσεις της εταιρείας διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου «Αττική Οδός».
Ενώ οι «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» σε μια εκτενέστατη ανακοίνωσή τους υποστηρίζουν πως ζητούσαν μετ’ επιτάσεως την διακοπή κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων από την προηγούμενη το βράδυ, το υπουργείο έχει άλλη άποψη.
«Δεν τέθηκε ποτέ θέμα απαγόρευσης φορτηγών» στην Αττική Οδό
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, στη σύσκεψη που είχαν αρμόδιοι της Αττικής Οδού με τις κρατικές Αρχές το βράδυ της Κυριακής, «ο Υπουργός Πολιτικής Προστασίας τοποθετήθηκε σαφώς λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική – εφοδιαστική αλυσίδα. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι το Κράτος δεν μπορεί να κλείνει δρόμους προληπτικά και πρότεινε να υπάρχει στενή συνεργασία Τροχαίας και Παραχωρησιούχων».
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, ποτέ δεν τέθηκε αίτημα «προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών-βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου». Αντίθετα, από το υπουργείο υποστηρίζουν πως θα γινόταν αξιολόγηση της κατάστασης το πρωί της Δευτέρας. Η εταιρεία «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.» έκανε λόγο για επίμονη ήταν «η προσπάθεια των εκπροσώπων της εταιρείας να απαγορευτεί η κυκλοφορία, ειδικά των βαρέων οχημάτων, από την προηγούμενη ημέρα».
Τι υποστηρίζει η Τροχαία, το οποίο διαψεύδει η Αττική Οδός
Επιπλέον, σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση πως η Αττική Οδός, δια της εταιρείας της, διαβεβαίωνε τις Αρχές πως είναι σε πλήρη ετοιμότητα. Από την Πολιτική Προστασία προσθέτουν με νόημα πως η αποδοχή καταβολής αποζημίωσης 2.000 ευρώ αποτελεί ομολογία ευθύνης από πλευράς εταιρείας.
Αίσθηση προκάλεσε εχθές, ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, σύμφωνα με το οποίο φαίνεται πως η Τροχαία είχε ειδοποιήσει από το πρωί της Δευτέρας την εταιρεία προκειμένου να σταματήσει την κυκλοφορία στην Αττική Οδό. Μια πληροφορία την οποία και διέψευσε νωρίτερα η εταιρεία, λέγοντας πως δεν έλαβε το αίτημα παρά μόνο στις 14.00 το μεσημέρι. Αξίζει να θυμίσουμε πως οι οδηγοί ακινητοποιήθηκαν σε τμήματα του κλειστού αυτοκινητοδρόμου από τις 10 το πρωί.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Σε απάντηση της σημερινής ανακοίνωσης της εταιρείας «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» και προς αποκατάσταση της αλήθειας, το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αναφέρει τα ακόλουθα:
-
Διαψεύδουμε κατηγορηματικά:
(α) ότι στις δύο συσκέψεις (21ης και 23ης Ιανουαρίου) τέθηκε από τη συγκεκριμένη εταιρεία αίτημα «προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών-βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου».
(β) ότι «όλοι οι παρόντες παραχωρησιούχοι/λειτουργοί αυτοκινητοδρόμων συμφώνησαν στην πρόταση για την προληπτική και σε κάθε περίπτωση έγκαιρη απαγόρευση των φορτηγών».
-
Αντίθετα με τους ψευδείς ισχυρισμούς της εταιρείας, στη σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου αποφασίστηκε ότι σε ό,τι αφορά στα βαρέα οχήματα θα γινόταν αξιολόγηση της κατάστασης νωρίς το πρωί της Δευτέρας, στη βάση της εξέλιξης και της σφοδρότητας του φαινομένου. Αυτό άλλωστε συνέβη στην περίπτωση της Νέας Οδού (Αθηνών-Λαμίας), τη Δευτέρα το πρωί.
-
Οι εταιρείες διαχείρισης, μεταξύ των οποίων και οι Αττικές Διαδρομές, εγγυήθηκαν ότι μπορούν να διαχειριστούν το φαινόμενο και να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι.
-
Ειδικότερα δε σε ό,τι αφορά την εταιρεία «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ» επαναλαμβάνουμε ότι διαβεβαίωσαν ότι ήταν σε πλήρη ετοιμότητα για την αντιμετώπιση προβλημάτων λόγω χιονοπτώσεων και παγετού στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους. Επιπρόσθετα, η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι διαθέτει περισσότερα οχήματα εκχιονισμού από τη συμβατική της υποχρέωση. Συγκεκριμένα, 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χλμ (δηλαδή, ένα όχημα ανά δύο χλμ).
-
Η απόφαση της σύσκεψης υλοποιήθηκε στην περίπτωση της Νέας Οδού για την οποία ίσχυαν ακριβώς τα ίδια. Εκεί, σε πλήρη συνεργασία με την Τροχαία είχαμε μια πετυχημένη διαχείριση της δύσκολης κατάστασης. Γιατί, λοιπόν, στην περίπτωση της Νέα Οδού (Αθηνών-Λαμίας) είχαμε την απόλυτα επιτυχημένη διαχείριση ενώ στην περίπτωση της Αττικής Οδού τη χείριστη διαχείριση, σε πλήρη αντίθεση με τις υποσχέσεις και δεσμεύσεις της εταιρείας και της εξουσιοδότησης από τη σύσκεψη;
-
. Η αποδοχή της απαίτησης για 2000 ευρώ αποζημίωση σε κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο, δεν σημαίνει ταυτόχρονα και αποδοχή της ευθύνης για την τραγική διαχείριση της Αττικής Οδού; Ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας τόνιζε την Τρίτη το βράδυ ότι «ως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλλω την παραίτησή μου».
Είναι κατανοητό ότι η εταιρεία προσπαθεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της, ενόψει πιθανών νομικών διεκδικήσεων και επιβολής διοικητικών κυρώσεων. Δική μας υποχρέωση είναι η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος.