21:54
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
21:54
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

«Γαλάζιοι» εκπαιδευτικοί σφυροκοπούν την Κεραμέως για την αξιολόγηση – Στάση εργασίας προαναγγέλλει η ΟΛΜΕ

Εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για την αξιολόγηση / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για την αξιολόγηση / Φωτογραφία: EUROKINISSI

02.02.2023
18:21
Τελευταία ενημέρωση: 02/02/2023 • 22:37
Πυρ ομαδόν από τους εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση

Εντείνουν τις αντιδράσεις τους οι εκπαιδευτικοί στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει η αξιολόγηση λίγο πριν από τις εκλογές.

Ακόμη και η κυβερνητική παράταξη των δασκάλων- ΔΑΚΕ ΠΕ- κατηγορεί την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ότι νοσταλγεί τον «επιθεωρητισμό» και ότι η απόφαση της αποτελεί «κίνηση προεκλογικού εντυπωσιασμού».

Υπενθυμίζουμε πως πριν λίγες μέρες η Νίκη Κεραμέως είχε υπερασπιστεί την απόφασή της για αξιολόγηση, λέγοντας πως αποτελεί κομβικό εργαλείο βελτίωσης των εκπαιδευτικών.

Η ομοσπονδία των καθηγητών (ΟΛΜΕ) με απόφασή της εισηγείται, προς τις Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου:

  • Στάσεις εργασίας από την ΟΛΜΕ και αλλά και τις ΕΛΜΕ προκειμένου να καλυφθούν όλοι σε όλες τις φάσεις της αξιολόγησης Πανεκπαιδευτική απεργία κηρύσσει η ΟΛΜΕ-ΔΟΕ μέσα στον Φεβρουάριο.
  • Nα οργανωθούν συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα μαζί με ΔΟΕ και ΣΕΠΕ.
  • Η ΟΛΜΕ να προσφύγει δικαστικά, στην περίπτωση, που οποιαδήποτε ΔΔΕ προχωρήσει σε ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης για την ενίσχυση του αγώνα.
  • Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε συνεντεύξεις τύπου σε κεντρικά και τοπικά ΜΜΕ, περιοδείες, εκδηλώσεις κλπ.
  • Η ΟΛΜΕ να αποστείλει επιστολή προς τους γονείς και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε ενημερώσεις στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.
  • Νέες Γενικές Συνελεύσεις και νέα Γενική Συνέλευση προέδρων, ανάλογα με τις εξελίξεις.

Η αντίδραση της ΔΑΚΕ για την αξιολόγηση

Μεταξύ άλλων η κυβερνητική συνδικαλιστική παράταξη των δασκάλων (ΔΑΚΕ ) κατηγορεί την Νίκη Κεραμέως ότι νοσταλγεί τον «επιθεωρητισμο» και ότι με την εφαρμογή της συγκεκριμένης ατομικής αξιολόγησης, η κατάστασή στα σχολεία θα γίνει ακόμη χειρότερη γιατί το άγχος, η πίεση, η γραφειοκρατία, οι ασφυκτικά πιεστικοί χρόνοι θα πολλαπλασιαστούν.

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Η δημόσια δήλωση της Υπουργού Παιδείας σχετικά με τη φερόμενη ως ατομική “αξιολόγηση” του εκπαιδευτικού που πρόκειται άμεσα να εφαρμόσει, φανερώνει, δυστυχώς, από τη μία την εσκεμμένη άγνοιά της για το τι συμβαίνει όλα αυτά τα χρόνια στην εκπαίδευση όπου οι σύλλογοι διδασκόντων με παιδαγωγικά εργαλεία και κριτήρια στο πλαίσιο μιας δημοκρατικής λειτουργίας αποτιμούν, αξιολογούν και βελτιώνουν τη δουλειά τους με μοναδικό γνώμονα τον εξοπλισμό των μαθητών με τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια υπό την διαχρονική απουσία πραγματικής στήριξης από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και από την άλλη την επιστημονική πλάνη στην οποία βρίσκεται η ίδια και το επιτελείο της σχετικά με το τι θεωρεί πως είναι η αξιολόγηση.

Γιατί, το να νοσταλγείς, όπως τεκμαίρεται, τον «επιθεωρητισμό» που τόσα δεινά προξένησε στην εκπαίδευση είναι τουλάχιστον ατυχές. Τώρα, με μια κίνηση προεκλογικού εντυπωσιασμού ότι, δήθεν, τήρησε τις προεκλογικές δεσμεύσεις του 2019, επιβάλει «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών με αντιεπιστημονικές μεθόδους και στοχεύσεις, στο… «παρά πέντε» πριν τις εκλογές, βυθίζοντας ακόμη περισσότερο τις σχολικές μονάδες στη ζοφερή, γραφειοκρατική, αντιπαιδαγωγική καθημερινότητα που διαμορφώνει με τις τραγικές αποφάσεις της.

Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουμε διαχρονικά σταθερή θέση απέναντι στο ζήτημα της αξιολόγησης, χωρίς να τοποθετούμαστε συγκυριακά ή ευκαιριακά, και τελικά αισθανόμαστε δικαιωμένοι γι’ αυτή μας τη στάση (άλλωστε οι περισσότερες προτάσεις μας υιοθετήθηκαν στην απόφαση της Δ.Ο.Ε. για την αξιολόγηση στην 88η Γ.Σ. του Κλάδου).

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα ποτέ δεν αρνήθηκε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Έχουμε ταχθεί, ξεκάθαρα, υπέρ μιας παιδαγωγικής, ανατροφοδοτικής και βελτιωτικής αξιολόγησης με βάση τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης η οποία δεν θα έχει καμία σχέση με την υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και δεν θα δημιουργεί συνθήκες για την οποιασδήποτε μορφής «τιμωρία» τους.

Μιας παιδαγωγικής διαδικασίας συνεχούς ενίσχυσης και αποτίμησης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, με ρόλο διαγνωστικό και παρεμβατικό, που αναλύει την υφιστάμενη κατάσταση, στοχοθετεί, προγραμματίζει δράσεις και ενέργειες, τις εφαρμόζει στην πράξη και στο τέλος διαπιστώνει τον βαθμό εκπλήρωσης των προγραμματισμένων στόχων καθώς και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών και των μέσων που χρησιμοποιήθηκαν.

Φυσικά, η αξιολόγηση διαφέρει από μια διαδικασία λογοδοσίας και ελέγχου η οποία επικεντρώνεται και εξαντλείται σε διαπιστώσεις, όπως πράττει η «αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση