Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες για bullying στο σχολείο του 14χρονου, ο οποίος έβαλε τέλος στη ζωή του την περασμένη Παρασκευή στα Κάτω Πατήσια.
Οι Αρχές εξετάζουν εξονυχιστικά τις ηλεκτρονικές συσκευές του νεαρού μαθητή, χωρίς να αποκλείουν κάποιο σενάριο, αναζητώντας στοιχεία που θα φωτίσουν την υπόθεση. Την ίδια ώρα τα στόματα για bullying στο σχολείο που φοιτούσε ο 14χρονος ανοίγουν και γονείς καταγγέλλουν πως ο διευθυντής της σχολικής μονάδας γνωρίζει τα πάντα.
Άγριος ξυλοδαρμός μαθήτριας στο σχολείο του 14χρονου στα Κάτω Πατήσια
Νέα δεδομένα για την κατάσταση που επικρατεί τουλάχιστον τα τελευταία δύο χρόνια, στο σχολείο του 14χρονου φέρνει στο προσκήνιο ένα βίντεο και μια καταγγελία που προβλήθηκαν στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.
Στο βίντεο – ντοκουμέντο έχει καταγραφεί ο άγριος ξυλοδαρμός μιας ανήλικης, μαθήτριας του σχολείου αυτού, από ομάδα κοριτσιών και αγοριών. Αυτός μάλιστα, σύμφωνα με την μητέρα της, δεν είναι ο μόνος ξυλοδαρμός που έχει υποστεί το κορίτσι, καθώς σε βάρος της, πέρα από τα σχεδόν καθημερινά περιστατικά απειλών και άσκησης ή απειλής άσκησης βίας, υπάρχει ακόμη μια επίθεση με δυνατά χτυπήματα.
Η μητέρα της μαθήτριας, είπε πως «από την αρχή του 2021 άρχισαν να ενοχλούν την κόρη μου και τον Οκτώβριο συνεχίστηκαν οι επιθέσεις. Της επιτίθενται αγόρια και κορίτσια από το σχολείο, όχι από την τάξη της, επειδή νόμιζαν ότι «έδωσε» η κόρη μου τα ονόματα των παιδιών που έκαναν κατάληψη», ενώ σημείωσε πως τα περιστατικά είναι πολύ συχνά, λέγοντας χαρακτηριστικά «και στον πίσω χώρο του σχολείου την βρίζουν, την κλωτσάνε και την φτύνουν».
«Κάλεσα τον Διευθυντή, τον ενημέρωσα και του ζήτησα να καλέσει τους γονείς ορισμένων παιδιών για να βοηθήσει και μου απάντησε πως δεν μπορεί να με βοηθήσει. Τον ρώτησα αν μπορώ να κινηθώ νομικά και μου είπε φυσικά», σημείωσε η μητέρα του κοριτσιού.
Ο Δ. Φουφόπουλος, δικηγόρος της μητέρας, έκανε λόγω για συστηματικό bylluing, με επιθέσεις, ύβρεις, απειλές, σημειώνοντας πως «στην δική μας υπόθεση μιλάμε για δύο επιθέσεις. Ακούγεται στο βίντεο η δύναμη με την οποία γίνονται τα χτυπήματα από τα παιδιά στο κεφάλι του κοριτσιού».
Τόνισε πως για τα γεγονότα έχει ενημερωθεί και η Εισαγγελία, αναφέροντας πως «από τον Οκτώβριο έχουμε στείλει εξώδικα στο σχολείο και στο Υπ. Παιδείας. Γίνεται δεύτερος ξυλοδαρμός εντός του σχολείου. Στις 5 Νοεμβρίου κάναμε μήνυση, ζητώντας προστασία από τον Εισαγγελέα και ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα και συνεχίζονται οι επιθέσεις στο κορίτσι και τώρα φθάσαμε σε αυτό το τραγικό περιστατικό με τον 14χρονο».
Ανελέητο bullying δεχόταν ο 14χρονος από τα Κάτω Πατήσια
Φρίκη προκαλούν οι μαρτυρίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας από το περιβάλλον της σχολικής κοινότητας του 14χρονου μαθητή, ο οποίος τα ξημερώματα του Σαββάτου βρέθηκε απαγχονισμένος μέσα στο δωμάτιό του στα Σεπόλια. Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA μίλησε σχετικά η κλινική ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια Άννα Κανδαράκη.
Οι Αρχές που ερευνούν εξονυχιστικά τις ηλεκτρονικές συσκευές του 14χρονου δεν αποκλείουν κανένα σενάριο, αναζητώντας στοιχεία που μπορεί να οδηγούν σε bullying ή σε διαδικτυακό challenge με μοιραία κατάληξη, με το δεύτερο σενάριο να απομακρύνεται όσο περνούν οι ώρες.
Την ίδια ώρα, μαρτυρίες από το σχολικό περιβάλλον του παιδιού αποκαλύπτουν πως το bullying είναι ένα διαδομένο φαινόμενο στο συγκεκριμένο σχολείο.
«Τα παιδιά που κάνουν bullying έχουν βιώσει ενδοοικογενειακή βία»
«Είναι τραγικό να χάνει ένας γονιός ένα παιδί 14 ετών. Η σκέψη των γονιών γυρίζει ξανά και ξανά στο πώς θα μπορούσαν να το είχαν σώσει. Το φαινόμενο του bullying είναι πολύ διαδεδομένο. Από τη σχετική βιβλιογραφία προκύπτει ότι τα παιδιά που ασκούν βία στο σχολείο έχουν βιώσει ενδοοικογενειακή βία, η οποία μπορεί να είναι και αμέλεια», σημείωσε η κ. Κανδαράκη.
«Του πέταξαν ένα νεράτζι, ήταν ένα παιχνίδι»
Μητέρα παιδιού που κατηγορείται ότι ανήκει στην ομάδα των παιδιών που εκφόβιζαν τον 14χρονο μίλησε στο MEGA και ανέφερε ότι και η ίδια ανησυχεί για τα περιστατικά εκφοβισμού στο σχολείο.
Η ίδια περιγράφει τα περιστατικά εκφοβισμού, όπως το γεγονός ότι πετούσαν στον 14χρονο Μάκη νεράτζια, ως «παιχνίδι», που συνέβη μία φορά.
«Στο σχολείο δεν υπάρχει φύλαξη. Υπάρχουν ομάδες, τα παιδιά φοβούνται να μιλήσουν μεταξύ τους. Φέρνω το παιδί μου εγώ σχολείο γιατί φοβάται. Έχω γίνει φύλακας εγώ γιατί το παιδί μου είναι τρομοκρατημένο. Το παιδί μου ερχόταν με χαρτζιλίκι και μετά του πήγαινα φαγητό, γιατί του έπαιρναν το χαρτζιλίκι άλλα παιδιά», ανέφερε η γυναίκα.
Άλλη μητέρα αποδίδει το πρόβλημα του σχολικού bullying σε Ρομά που φοιτούν στο σχολείο.
Την ίδια ώρα, «στο φως» έρχονται μαρτυρίες σύμφωνα με τις οποίες ομάδα παιδιών στο παρελθόν είχε μαχαιρώσει και το φύλακα του σχολείου.
«Θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια. Θα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη αξία στους εκπαιδευτικούς. Ο εκπαιδευτικός είναι η δεύτερη ευκαιρία μετά την οικογένεια, να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να δώσει μια προστασία στο παιδί. Βεβαίως θα πρέπει να βάλουμε και ψυχολόγους στα σχολεία. Οι καθηγητές πρέπει να αξιολογούνται και να εκπαιδεύονται. Το ίδιο και οι γονείς, πρέπει και αυτοί να εκπαιδεύονται», σημείωσε η κ. Κανδαράκη.
«Παίζει μεγάλο ρόλο το οικογενειακό περιβάλλον. Το πώς ένα παιδί ανατρέφεται από την οικογένειά του. Αλλά τα παιδιά δεν έχουν χρόνο με τους γονείς για να καθίσουν να κουβεντιάσουν», τόνισε από την πλευρά της η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη.