13.7 C
Athens
Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 40

Ζέτα Μακρυπούλια: Η ανάρτηση για τα γενέθλιά της – «Πήρα την πρώτη ανάσα στο φως»

0

Σημαντική είναι η σημερινή ημέρα για την Ζέτα Μακρυπούλια, αφού η παρουσιάστρια γιορτάζει τα γενέθλιά της, περνώντας τις καλοκαιρινές διακοπές της με καλούς της φίλους.

Μέσα από ανάρτηση που έκανε στα social media, η γνωστή παρουσιάστρια περιέγραψε την ημέρα της γέννησής της, γράφοντας:

«Και κάπου τώρα λογικά από τις διηγήσεις, έχει μπει η μαμά με τον μπαμπά μου τρέχοντας στο μαιευτήριο. Η αναστάτωση μεγάλη… Τη μητέρα μου την άρπαξαν όπως ήταν και την έβαλαν στο κρεβάτι και ο μπαμπάς μου πήγε στο μπαρ.

Παράγγειλε ένα ουίσκι για να γιορτάσει το γεγονός και πριν προλάβουν να του το φέρουν ήρθε μια νοσοκόμα και του είπε να σας ζήσει!

Τόσο έτοιμη ήμουν για να βγω σε αυτό τον κόσμο… 10:45 πήρα την πρώτη ανάσα στο φως! Καλημέρα!».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από @zeta_makripoulia_official

Ο Γιάννης Κολοκυθάς ανανέωσε τη συνεργασία του με το OPEN

0

Με μία σύντομη ανακοίνωση το μεσημέρι της Τετάρτης (30/7) το OPEN ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας του με έναν αξιόλογο συνεργάτη του.

Ο Γιάννης Κολοκυθάς, το μέχρι πρότινος έτερον ήμισυ του Παναγιώτη Στάθη στην καθημερινή πρωινή εκπομπή του σταθμού, «Ώρα Ελλάδος», θα συνεχίσει να καλημερίζει και να ενημερώνει τους τηλεθεατές για τα επόμενα δύο χρόνια μέσα από τη συχνότητα του Ανοιχτού Καναλιού.

Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του ΟΡΕΝ αναφέρει:

«Ο Γιάννης Κολοκυθάς θα συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του στο OPEN και την επόμενη διετία ως αναπόσπαστο μέλος της δημοφιλούς εκπομπής «Ώρα Ελλάδος», που μεταδίδεται κάθε πρωί στις 6 και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη χιλιάδων τηλεθεατών.

Με τη μακρά εμπειρία του, την αποδοτικότητα και το ομαδικό πνεύμα του, συμβάλλει ήδη, εδώ και 2 χρόνια, στην διεύρυνση της απήχησης του OPEN ως σταθμού των μεγάλων γεγονότων«.

OPEN: Με ποιον βρίσκεται το κανάλι σε προχωρημένες συζητήσεις για νέα καθημερινή εκπομπή

0

Προχωρούν οι συζητήσεις στο OPEN για τη νέα καθημερινή ψυχαγωγική εκπομπή που θα ενταχθεί στη μεσημεριανή ζώνη του σταθμού το ερχόμενο φθινόπωρο.

Ο Θανάσης Πάτρας βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στην οριστική συμφωνία, ώστε να αναλάβει το νέο αυτό πρότζεκτ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το σχήμα που θα τον πλαισιώσει θα είναι ολιγομελές και το πρώτο πρόσωπο που φαίνεται πως έχει συμφωνήσει προφορικά με το OPEN για να βρεθεί στο πλευρό του Θανάση Πάτρα είναι ο Γιώργος Κρικοριάν.

Ο Γιώργος Κρικοριάν, ο οποίος τα τελευταία χρόνια συμμετείχε στην εκπομπή Πάμε Δανάη, πέρασε τις προηγούμενες ημέρες από δοκιμαστικό και όπως όλα δείχνουν – εκτός απροόπτου – αναμένεται να βρεθεί τον Σεπτέμβρη στη νέα εκπομπή του σταθμού.

Μέσα στο επόμενο διάστημα θα «κλειδώσουν» και τα υπόλοιπα πρόσωπα της ομάδας.

Πηγή: zappit

ΕΡΤ: Η Ευγενία Σαμαρά μετακινείται στη ζώνη του Σαββατοκύριακου – Η ανακοίνωση του καναλιού

0

Στη ζώνη του Σαββατοκύριακου μετακινείται η Ευγενία Σαμαρά από τη νέα τηλεοπτική σεζόν, σύμφωνα με το επίσημο δελτίο Τύπου που έστειλε η ΕΡΤ το μεσημέρι της Πέμπτης (31/7).

Η ανακοίνωση της Δημόσιας Τηλεόρασης αναφέρει πως η γνωστή ηθοποιός, μετά το τέλος του Switch, αναλαμβάνει την παρουσίαση ενός νέου τηλεπαιχνιδιού, που θα έχει τον τίτλο «Στην Πίεση».

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου της ΕΡΤ:

«Το καινοτόμο τηλεπαιχνίδι γνώσεων, με παρουσιάστρια την Ευγενία Σαμαρά, μας βάζει… «Στην πίεση» από τον Σεπτέμβριο, στο νέο πρόγραμμα της ΕΡΤ!

Με γρήγορο ρυθμό και γεμάτο ένταση αναμετρήσεις, το τηλεπαιχνίδι «Στην πίεση» έχει ως προαπαιτούμενα όχι μόνο τη γνώση, αλλά και τη στρατηγική και τα άμεσα αντανακλαστικά. Όλα αυτά εξελίσσονται πάνω σε μια τεχνολογικά προηγμένη LED πλατφόρμα, η οποία αντιδρά σε πραγματικό χρόνο στις σωστές και τις λάθος απαντήσεις – φωτίζοντας τ’ αποτελέσματα, κυριολεκτικά, κάτω από τα πόδια των παικτών.

Δύο ομάδες τίθενται υπό πίεση σε μία σειρά από μονομαχίες γνώσεων. Ο αρχηγός κάθε ομάδας επιλέγει τον κατάλληλο συμπαίκτη για κάθε αναμέτρηση, μέχρι να έρθει η κρίσιμη στιγμή των αρχηγών και ο μεγάλος τελικός των 2.000 ευρώ.

Όμως η αγωνία δεν σταματά εκεί… Ο νικητής βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα δίλημμα: Θα τολμήσει να απαντήσει στην ερώτηση των 10.000 ευρώ, ρισκάροντας να τα χάσει όλα ή θα προτιμήσει να μείνει στην ασφάλεια των 2.000;

«Στην Πίεση» με την Ευγενία Σαμαρά… Το νέο συναρπαστικό τηλεπαιχνίδι που θα μας βάλει στο κέντρο της δράσης. Κάθε Σάββατο και Κυριακή στην ΕΡΤ1».

Στην Πίεση, έρχεται το φθινόπωρο στο νέο πρόγραμμα της ΕΡΤ1.

Αντώνης Κανάκης: Στην τελική ευθεία ανανέωσης με τον ΑΝΤ1

0

Σε τροχιά ανανέωσης του συμβολαίου του με τον ΑΝΤ1 βρίσκεται ο Αντώνης Κανάκης και αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, πρόκειται να συμβεί εκτός απροόπτου το επόμενο διάστημα.

Ο παρουσιαστής από τη Θεσσαλονίκη και το ο σταθμός επιθυμούν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους και τα επόμενα χρόνια, ενώ μετρούν ήδη αρκετές επιτυχημένες τηλεοπτικές σεζόν.

Ο Αντώνης Κανάκης, όπως μαθαίνουμε, θα συνεχίσει και με τις τρεις εκπομπές: Ράδιο Αρβύλα, Boomers και Βινύλιο.

Το αν θα συνεχιστεί η μετάδοση και στο Μακεδονία TV είναι κάτι που θα αποφασιστεί στην πορεία, ενώ δεν αναμένεται να έχουμε σημαντική διαφοροποίηση στην χρονική περίοδο της «σεζόν Κανάκη».

Πηγή: zappit

Ο Γιατρός: Οι έξι ηθοποιοί που μπαίνουν στη σειρά του Alpha

0

Κέρδισε ένα πιστό κοινό και τον Σεπτέμβριο επιστρέφει με νέα επεισόδια και ανατρεπτικές εξελίξεις. «Ο Γιατρός» στον ALPHA θα καθηλώσει με τις ιστορίες του Ανδρέα Βρεττού.

O Doc επιστρέφει στην καθημερινότητα της Παθολογικής Κλινικής, πιο αποφασισμένος από ποτέ να προσφέρει. Όμως αυτή τη φορά, η μεγαλύτερη μάχη του δεν δίνεται απέναντι στην ασθένεια.

Δίνεται μέσα του. Η αναμέτρηση του Ανδρέα με το παρελθόν του φέρνει στο προσκήνιο βαθιά διλήμματα, ξεχασμένους έρωτες, κρυμμένα μυστικά και μια αλήθεια που μπορεί να αλλάξει τα πάντα. Γιατί όταν η μνήμη επιστρέφει, τίποτα δεν μένει όπως πριν.

Καθώς οι μνήμες του αρχίζουν να επιστρέφουν, ο Ανδρέας καλείται να αναμετρηθεί με μια τρομακτική αλήθεια: Τι θα γίνει αν η ζωή που του έφτιαξαν οι άλλοι δεν είναι η δική του ζωή; Ποιον δρόμο θα διαλέξει όταν το παρελθόν διεκδικεί τη θέση του στο παρόν; Ο Ανδρέας θεραπεύει. Αλλά για πρώτη φορά, ίσως καταφέρει να θεραπεύσει και τον ίδιο του τον εαυτό.

5+1 χαρακτήρες ανατρέπουν τις ισορροπίες

Οι νέοι ήρωες δεν φέρνουν απλώς εξελίξεις. Φέρνουν καινούργια δεδομένα και δοκιμασίες που θα φέρουν τον Ανδρέα αντιμέτωπο με αυτό που φοβάται περισσότερο…

Ειρήνη Μαυρομάτη (Δανάη Τάγαρη)

Μία απ’ τους τρεις καινούργιους ειδικευόμενους της Παθολογικής. Είναι η πιο μελετημένη και η πιο δυναμική, στοιχεία που αρχικά τη φέρνουν σε σύγκρουση με τον Δημήτρη.

Οι σχέσεις τους όμως σιγά-σιγά αποκαθίστανται, φέρνοντάς τους πολύ κοντά. Το μυστικό όμως που κρύβει η Ειρήνη βάζει σε κίνδυνο τόσο τη σχέση της μαζί του όσο και ολόκληρη την πορεία της ως γιατρού.

Μάριος Απέργης (Μιχαήλ Ταμπακάκης)

Μια ιδιαίτερη περίπτωση νέου ειδικευόμενου. Ο Μάριος αποφάσισε να ασχοληθεί με την Ιατρική μόνο και μόνο για να γίνει διευθυντής στην ιδιωτική κλινική του πατέρα του. Τα ενδιαφέροντά του περιστρέφονται κατά βάση γύρω απ’ τις γυναίκες, τα ξενύχτια και τα social.

Κάπου όμως κρύβεται και η ευαίσθητη πλευρά του, η οποία όταν αποκαλυφθεί θα εκπλήξει ακόμα και τον ίδιο.

Άλμα Εμμάρ (Δανάη Ομορεγκιέ)

Η τρίτη καινούργια ειδικευόμενη της Παθολογικής. Μεγαλωμένη σε μια συντηρητική οικογένεια μεταναστών, είναι ένα κορίτσι χαμηλών τόνων και γεμάτο καλοσύνη.

Σπούδασε Ιατρική κρυφά απ’ τους γονείς της, αφού εκείνοι θεωρούν ότι τελειώνει οικονομικά με σκοπό να αναλάβει τη μικρή οικογενειακή τους επιχείρηση. Όταν η αλήθεια αποκαλύπτεται, η Άλμα μένει ξαφνικά ολομόναχη. Ή μάλλον με έναν ανέλπιστο σύμμαχο.

Δημοσθένης Ηλιάδης (Ακύλλας Καραζήσης)

Καθηγητής του Ανδρέα και της Άννας στο Πανεπιστήμιο, ο οποίος σήμερα ασχολείται με την πολιτική.

Ο Ανδρέας τρέφει ιδιαίτερο σεβασμό στο πρόσωπό του, χωρίς όμως να ξέρει τι είχε συμβεί μέσα στα 12 χρόνια που έχει ξεχάσει. Ο Δημοσθένης κάνει το παν για να μη μάθει την αλήθεια ο Ανδρέας…

Φωτεινή Παπαδάκη (Σάννυ Χατζηαργύρη)

Η γραμματέας του Ανδρέα. Μια καλόβολη και υπομονετική γυναίκα που ξοδεύει όλο της τον χρόνο κυνηγώντας τον για να του υπενθυμίσει εκκρεμότητες.

Όταν όμως της χτυπήσει την πόρτα ο έρωτας, αρχίζει να ασχολείται και με τα δικά της θέματα. Μόνο που αυτός ο έρωτας δεν είναι αμοιβαίος. Αν και η Φωτεινή έχει εντελώς διαφορετική άποψη.

Ηλέκτρα Αγγελίδου (Βίκυ Βολιώτη)

Η καινούργια διοικήτρια της «Μέριμνας». Μία πανέξυπνη και δυναμική γυναίκα, με εντελώς διαφορετικές απόψεις από αυτές του Ανδρέα. Εκείνη έχει ως προτεραιότητα να προασπίζεται τα οικονομικά συμφέροντα του νοσοκομείου, ενώ εκείνος τη σωστή διάγνωση των ασθενών.

Ούσα όμως σε θέση ισχύος, δίνει στον Ανδρέα 6 μήνες περιθώριο. Αν δεν τα καταφέρει, το τμήμα του θα λειτουργήσει με τους δικούς της κανόνες.

Πηγή: newsbomb

Οι καλύτεροι καλοκαιρινοί προορισμοί κοντά στην Αθήνα για να κάνεις reset

Η καθημερινότητα στην πόλη κουράζει και κάποιες φορές, το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια μικρή απόδραση για να «καθαρίσει» το μυαλό σου, να πάρεις δόσεις ήλιου, θάλασσας και χαλάρωσης, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις μεγάλα ταξίδια ή να πάρεις άδεια από τη δουλειά.

Γι’ αυτό συγκέντρωσα τους καλύτερους καλοκαιρινούς προορισμούς κοντά στην Αθήνα, ιδανικούς για ένα αναζωογονητικό weekend escape.

Σούνιο

Αν θες να βγεις από την πόλη αλλά να μην απομακρυνθείς πολύ, το Σούνιο είναι η απάντηση.

Βουτιές σε μικρούς, πεντακάθαρους όρμους, ένα sunset μπροστά από τον Ναό του Ποσειδώνα και δείπνο δίπλα στο κύμα. Το τοπίο συνδυάζει ιστορία και φυσική ομορφιά — ένας μικρός θησαυρός μόλις μία ώρα από την Αθήνα.

Highlight: Η παραλία Λεγραινών για χαλαρές βουτιές χωρίς πολυκοσμία.

Λουτράκι

Το Λουτράκι είναι all-in-one: θάλασσα, σπα, καλό φαγητό και κοντινή απόσταση. Αν νιώθεις ότι χρειάζεσαι σωματική και ψυχική αποτοξίνωση, τα ιαματικά λουτρά είναι ιδανικά.

Παράλληλα, η παραλία είναι οργανωμένη αλλά όχι αγχωτική, ενώ τα beach bars σου δίνουν και το απαραίτητο mood boost.

Highlight: Το Loutraki Thermal Spa ή μια βόλτα στην Περαχώρα για εναλλακτική φύση.

Αγκίστρι

Μικρό, οικονομικό, και… τροπικό. Το Αγκίστρι απέχει μόλις 1-1,5 ώρα με το πλοίο από τον Πειραιά, αλλά μοιάζει με εξωτικό νησί. Αν ψάχνεις ηρεμία, καθαρά νερά και ένα πιο slow-paced Σαββατοκύριακο, είναι η ιδανική επιλογή.

Highlight: Η παραλία Χαλικιάδα για πιο ελεύθερη εμπειρία ή η Δραγωνέρα για πεύκα και βουτιές.

Γαλαξίδι

Νεοκλαστικά, πέτρινα σοκάκια, βόλτες στο λιμανάκι και πεντακάθαρα νερά. Το Γαλαξίδι θυμίζει νησί, χωρίς να είναι. Βρίσκεται 2,5 ώρες από την Αθήνα και είναι ιδανικό αν θέλεις κάτι πιο ρομαντικό, ήρεμο και με λίγο παραπάνω χαρακτήρα.

Highlight: Φρέσκο ψάρι δίπλα στη θάλασσα και απογευματινή βόλτα στο πευκόδασος πάνω από την πόλη.

Καραθώνα και Ναύπλιο

Το Ναύπλιο είναι πάντα μια καλή ιδέα, αλλά το καλοκαίρι μπορείς να το συνδυάσεις και με παραλίες όπως η Καραθώνα ή η Αρβανιτιά. Έχει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα σε ρομαντισμό, ιστορία και καλοκαιρινές βουτιές.

Highlight: Το φρούριο Παλαμήδι για λίγο περπάτημα με θέα και καφές στα γραφικά στενά της Παλιάς Πόλης.

Κέα (Τζια)

Θέλεις να πεις ότι πήγες «νησί», αλλά δεν θες να ταλαιπωρηθείς; Η Κέα είναι η απάντηση. Κυκλαδίτικη αισθητική, καλό φαγητό, μικρές παραλίες και ήσυχο βράδυ. Φτάνεις εύκολα με φέρι από το Λαύριο.

Highlight: Το Βουρκάρι για ηλιοβασίλεμα, cocktail και χαλαρό ρυθμό ζωής.


Δεν χρειάζεσαι πολλά για να «ξεφορτώσεις» το βάρος της εβδομάδας: μια μικρή βαλίτσα, καλή παρέα (ή και καθόλου), θάλασσα, και λίγη απόσταση από την καθημερινότητα.

Ο καλοκαιρινός reset μπορεί να γίνει πραγματικότητα ακόμα και μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο.

Eurovision 2026: Η ΕΡΤ ετοιμάζει εβδομάδα εθνικού τελικού – Τι θα γίνει με την παρουσίαση

0

Με βλέμμα στραμμένο στη Eurovision 2026, η ΕΡΤ ετοιμάζει εντυπωσιακή επιστροφή στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού, ενισχύοντας σημαντικά την παρουσία της και σε τηλεοπτικό επίπεδο.

Όπως έγινε γνωστό μέσα από την εκπομπή «Καλοκαιρινό Ραντεβού» του OPEN και τον Γιώργο Σκρομπόλα, η Δημόσια Τηλεόραση ενέκρινε μέσα στην εβδομάδα την έναρξη ανοιχτής πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την επιλογή της ελληνικής συμμετοχής στον 70ό διαγωνισμό της Eurovision, ο οποίος θα διεξαχθεί τον Μάιο του 2026 στην Αυστρία.

Παράλληλα, σχεδιάζει την οργάνωση μιας θεματικής «εβδομάδας Eurovision», κατά την οποία θα πραγματοποιηθούν τρία ζωντανά τηλεοπτικά shows: δύο ημιτελικοί και ένας μεγάλος τελικός, μέσα από τον οποίο θα επιλεγεί το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΤ αναζητά παρουσιαστή υψηλού κύρους και εμπειρίας, ικανό να διαχειριστεί τη ζωντανή ροή και τη δυναμική των τριών shows, δίνοντας βάρος στην ποιότητα παρουσίασης και όχι μόνο σε διεκπεραιωτικό ρόλο.

Επιβεβαιωμένοι για την κάλυψη του διαγωνισμού τον Μάιο στην Αυστρία είναι οι Γιώργος Καπουτζίδης και Μαρία Κοζάκου, ένα δίδυμο που έχει ταυτιστεί με την ελληνική μετάδοση της Eurovision τα τελευταία χρόνια.

Μάλιστα, θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως ο Γιώργος Καπουτζίδης θα έχει συμβουλευτικό ρόλο και στα τρία live shows της ελληνικής επιλογής, φέρνοντας την εμπειρία του και στα προκριματικά στάδια του θεσμού.

Η στρατηγική της ΕΡΤ για την Eurovision 2026 φαίνεται πως στοχεύει όχι μόνο σε μια ανταγωνιστική παρουσία στη σκηνή της Ευρώπης, αλλά και σε τηλεοπτικά event υψηλού επιπέδου που θα ενισχύσουν τη σύνδεση του κοινού με τον θεσμό.

 

 

Θύμα απάτης έπεσε ο Κωνσταντίνος Αργυρός – «Μην εμπιστεύεστε μηνύματα από άλλους λογαριασμούς»

0

Θύμα διαδικτυακής απάτης έπεσε ο Κωνσταντίνος Αργυρός.

Ο δημοφιλής τραγουδιστής θέλησε να προειδοποιήσει τους θαυμαστές του μέσα από τα Instagram Stories του ότι κυκλοφορούν πολλά ψεύτικα προφίλ στα social media που παριστάνουν ότι είναι εκείνος.

«Προσοχή!!! Κυκλοφορούν πολλά ψεύτικα προφίλ που προσποιούνται ότι είμαι εγώ. Μην εμπιστεύεστε άλλα προφίλ!!! Αυτός είναι ο μοναδικός λογαριασμός μου στο Instagram και αυτός είναι ο μοναδικός επίσημος λογαριασμός μου στο Tik Tok. Μην εμπιστεύεστε μηνύματα και αιτήματα από άλλους λογαριασμούς. Σας ευχαριστώ για την στήριξη» γράφει ο τραγουδιστής.

Θύμα απάτης έπεσε ο Κωνσταντίνος Αργυρός - «Μην εμπιστεύεστε μηνύματα από άλλους λογαριασμούς» Θύμα απάτης έπεσε ο Κωνσταντίνος Αργυρός - «Μην εμπιστεύεστε μηνύματα από άλλους λογαριασμούς»

Φρίντα φον Ρίχτχοφεν: Η γυναίκα που εγκατέλειψε τα τρία της παιδιά και που ενέπνευσε τη Λαίδη Τσάτερλι

Έχετε σκεφτεί ποτέ πώς θα ήταν αν εμείς, οι σύγχρονες γυναίκες, ζούσαμε όχι στο τώρα αλλά, ας πούμε, μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα;

Τότε που τα δικαιώματά μας ήταν ελάχιστα· δεν είχαμε δικαίωμα ψήφου, δεν μπορούσαμε να εργαστούμε, και αν δεν θέλαμε να παντρευτούμε ή να κάνουμε παιδιά, θα ήμασταν δακτυλοδεικτούμενες και θα μας χλεύαζαν… Και αν ακόμη ήμασταν παντρεμένες, στην ακραία περίπτωση του διαζυγίου από δική μας επιλογή ή ευθύνη, θα ήμασταν για πάντα στιγματισμένες και δεν θα είχαμε τη δυνατότητα να διεκδικήσουμε τίποτα…

Όλα αυτά υπήρξαν κάποτε πραγματικότητα. Είμαστε πολύ τυχερές που σήμερα, σε μεγάλο μέρος του κόσμου, οι γυναίκες απολαμβάνουν ίσα δικαιώματα με τους άντρες.

Αν δεν υπήρχε η Φρίντα φον Ρίχτχοφεν, δεν θα είχε γραφτεί ποτέ Ο Εραστής της Λαίδης Τσάτερλι. Ο Λόρενς βάσισε όλο το έργο του στην προσωπικότητά της, μα και στον έρωτά τους, για να γράψει αυτό το – κατά τη γνώμη μου – συγκλονιστικό βιβλίο, το οποίο θεωρώ έτη φωτός μπροστά από την εποχή του, όχι μόνο ως προς τη θεματολογία, αλλά και ως προς τη φόρμα γραφής.

Και τώρα, ας πάμε στη Φρίντα φον Ρίχτχοφεν

Η Φρίντα γεννήθηκε το 1879 στη Γερμανία, μέλος της γνωστής και ευγενούς οικογένειας φον Ρίχτχοφεν. Μεγάλωσε σε αυστηρό, πειθαρχικό περιβάλλον· ωστόσο, ανέπτυξε από νωρίς μια αίσθηση εσωτερικής ελευθερίας και φιλοσοφικής αναζήτησης.

Παντρεύτηκε σε νεαρή ηλικία τον Έρνεστ Γουίκλεϊ, καθηγητή γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ, και απέκτησαν τρία παιδιά. Όμως η ζωή της ως συζύγου πανεπιστημιακού δεν της αρκούσε. Ένιωθε να ασφυκτιά – πνευματικά και ερωτικά. Η ανάγκη της για βαθύτερη επικοινωνία και πνευματική περιπέτεια την οδήγησε σ’ έναν νεαρό φοιτητή του συζύγου της — τον Ντ. Χ. Λόρενς.

Αυτό που χαρακτήρισε τη Φρίντα ήταν πως υπήρξε μια γυναίκα με αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, που διεκδίκησε τον εαυτό της με τρόπο ριζοσπαστικό για την εποχή της – κάτι για το οποίο, ακόμη και σήμερα, κατηγορείται και προκαλεί θυελλώδεις συζητήσεις.

Η γνωριμία με τον Λόρενς

Η Φρίντα, μέχρι και τη γνωριμία της με τον Λόρενς το 1912, ήταν υποδειγματική μητέρα. Αγαπούσε, στήριζε, έπαιζε ασταμάτητα και φρόντιζε τα παιδιά της με όλο της το είναι. Ήταν η ιδανική μαμά – το όνειρο κάθε παιδιού. Αν και είχε εξωσυζυγικές σχέσεις (ακόμα και με τον νονό της κόρης της), δεν της αρκούσε· ήθελε να ζήσει τη σεξουαλική και πνευματική απελευθέρωση στο απόλυτο.

Επηρεάστηκε από τη ζωή των αδελφών της στο Μόναχο, οι οποίες ήδη βίωναν μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα· είχαν ανοιχτούς γάμους, εραστές και παράλληλα ήταν αφιερωμένες στην κοινωνική απελευθέρωση των γυναικών, στα γράμματα και τις τέχνες. Η Φρίντα άρχισε να συγκρίνεται μαζί τους· ήθελε κι εκείνη μια αντίστοιχη ζωή και ένιωθε αδικημένη που έπρεπε να υποταχθεί.

Η σχέση με τον σύζυγό της ήταν απόμακρη. Εκείνος είχε γαλουχηθεί να είναι ψυχρός, δυσκολευόταν ακόμη και να την πάρει αγκαλιά ή να κάνουν σεξ χωρίς τις πιτζάμες τους. Δεν άκουγε τις βαθυστόχαστες σκέψεις της, δεν συζητούσαν. Όμως την αγαπούσε βαθιά και το έδειχνε με τον δικό του τρόπο – δούλευε συνεχώς για να μπορεί να προσφέρει σε εκείνη και τα παιδιά τους μια καλή ζωή. Όμως δεν κατανοούσε τις ανάγκες της· δεν μπορούσε να την καταλάβει.

Όταν η Φρίντα γνώρισε τον Λόρενς, η έλξη μεταξύ τους ήταν ακαριαία. Γοητευμένος, την πλησίασε όχι μόνο ως γυναίκα, αλλά και ως πνευματική συνοδοιπόρο. Για τη Φρίντα, ο Λόρενς δεν ήταν μόνο μια διέξοδος από τον γάμο της· μαζί του μπόρεσε να εκφράσει την αλήθεια της και να απελευθερώσει τον εαυτό της. Όταν αποφάσισε να τον ακολουθήσει, εγκατέλειψε τον άντρα της και τα τρία της παιδιά — μια πράξη αδιανόητη για τα ήθη της εποχής, αλλά ακόμα και για τη σημερινή κοινωνία, θα τονίσω.

Όμως δεν γράφω για να κρίνω τη Φρίντα – αν και διαβάζοντας τη βιογραφία της, η καρδιά μου κυριολεκτικά μάτωσε για τα τρία αυτά παιδιά. Συνεχώς παρακαλούσα να εγκαταλείψει τον Λόρενς και να επιστρέψει στα παιδιά της και στον γάμο της. Γιατί θεωρώ πως όταν μια γυναίκα παίρνει την απόφαση να γίνει μαμά, έχει χρέος να είναι πάντα δίπλα στα παιδιά της, με οποιοδήποτε προσωπικό κόστος…

Το σκάνδαλο, λοιπόν, ήταν τεράστιο, και η ίδια στιγματίστηκε κοινωνικά — όχι μόνο στη Βρετανία, αλλά και στη γενέτειρά της, τη Γερμανία.

Ο δεσμός της με τον Λόρενς χαρακτηρίστηκε από έντονο πάθος αλλά και συγκρούσεις. Οι δυο τους ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο, ζώντας μια νομαδική και μποέμικη ζωή σε αναζήτηση του «αληθινού πολιτισμού», μακριά από την αποξένωση της βιομηχανικής κοινωνίας. Το 1914 παντρεύτηκαν και η σχέση τους απέκτησε θεσμική μορφή – αλλά ποτέ δεν συμβιβάστηκε με την κανονικότητα.

Παρότι εγκατέλειψε συνειδητά τα παιδιά της για να είναι με τον Λόρενς, προσπάθησε να διεκδικήσει το δικαίωμα να τα βλέπει. Ο πρώτος σύζυγός της το απαγόρευσε και κινήθηκε νομικά. Φυσικά, το να κερδίσει αυτό το προνόμιο η Φρίντα ήταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας· άλλωστε είχε κατηγορηθεί για μοιχεία, και κανένα δικαστήριο – ούτε της Αγγλίας, ούτε του κόσμου – δεν θα της έδινε αυτό το δικαίωμα εκείνα τα χρόνια.

Η απόφαση ήταν ξεκάθαρη: μετά τα 21 τους έτη, θα μπορούσαν, εάν το επιθυμούσαν, να έχουν σχέση με τη μητέρα τους.

Όμως οι σχέσεις τους δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ – με εξαίρεση τη μικρότερη κόρη της, την Μπάρμπαρα, η οποία ήρθε αρκετά κοντά με τη μητέρα της.

Η Έλσα παρέμεινε πιστή στον πατέρα της μέχρι τον θάνατό του, έκανε οικογένεια και δεν μιλούσε ποτέ για τη μητέρα της. Την επισκέφτηκε μόνο μία φορά στην Ιταλία και της έγραφε σπάνια.

Ο γιος της, ο Μόντι – που κυριολεκτικά τη λάτρευε και τον λάτρευε, ήταν αυτοκόλλητοι μέχρι τα 12 του, όταν εκείνη εγκατέλειψε την οικογένεια – δεν ξεπέρασε ποτέ την εγκατάλειψη. Όμως μετά την ενηλικίωσή του αντάλλασσαν αλληλογραφία.

Ήταν αποκαρδιωτικό, όταν διάβαζα τη βιβλιογραφία, να σκέφτομαι τον αβάσταχτο πόνο του γιου της και την ελπίδα του να περιμένει κάθε μέρα να επιστρέψει η μητέρα του στο σπίτι τους — κάτι το οποίο δεν συνέβη ποτέ.

Εκείνη επέλεξε τον Λόρενς αντί των παιδιών της, γιατί, όπως έλεγε, εκείνος την είχε ανάγκη για να μπορέσει να υπάρξει – για να μπορέσει να γράψει. Δίχως τη Φρίντα, δεν θα μπορούσε να ζήσει· δεν θα μπορούσε να μεγαλουργήσει λογοτεχνικά και να αφήσει το στίγμα του. Κάτι το οποίο θεωρώ αληθές. Ναι, ο Λόρενς χρειαζόταν τη Φρίντα και δίχως εκείνη αμφιβάλλω αν θα κατάφερνε να μείνει στην ιστορία. Ήταν η πηγή έμπνευσής του και ο σημαντικότερος βοηθός του.

Όμως — γνώμη μου πάντα — είναι πολύ πιο σπουδαίο να μεγαλώνεις, να αγαπάς και να φροντίζεις τα παιδιά σου από οποιονδήποτε άλλο σκοπό. Τίποτα δεν συγκρίνεται με τη μητρότητα.

Η γυναίκα που ενέπνευσε τη Λαίδη Τσάτερλι

Ο Εραστής της Λαίδης Τσάτερλι (1928) απαγορεύτηκε για δεκαετίες λόγω της τολμηρής σεξουαλικής του γραφής. Η ηρωίδα του βιβλίου, Κονστάνς Τσάτερλι, είναι μια γυναίκα παγιδευμένη σ’ έναν άγονο γάμο με έναν αριστοκράτη παραπληγικό, μέχρι που ανακαλύπτει τον έρωτα και τη σεξουαλική της απελευθέρωση στην αγκαλιά ενός κατώτερου κοινωνικά άνδρα, του θηροφύλακα Όλιβερ Μέλορς.

Όπως η ηρωίδα του Λόρενς, έτσι και η Φρίντα αναζήτησε την ερωτική αλήθεια που δεν περιορίζεται σε συμβάσεις ή κοινωνικές υποκρισίες.

Η Φρίντα ως ανεξάρτητη προσωπικότητα

Παρόλο που πολλές αναφορές στην ιστορία της περιορίζονται στον ρόλο της ως «μούσας» του Λόρενς, η Φρίντα υπήρξε και η ίδια μια βαθιά πνευματική προσωπικότητα. Είχε επηρεαστεί από τις ιδέες του Καρλ Γιούνγκ και από τον φιλοσοφικό αναρχισμό του Νίτσε, και συμμετείχε ενεργά στους στοχασμούς και τις συζητήσεις που διαμόρφωναν τα έργα του Λόρενς.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στη βιβλιογραφία, η Φρίντα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη γραφή, στη διόρθωση, στην επιμέλεια και στους τίτλους των βιβλίων του.

Μετά τον θάνατο του Λόρενς το 1930, εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη και παντρεύτηκε τον Ιταλό καλλιτέχνη Άντζελο Ραβάλι, διατηρώντας ωστόσο ζωντανή την κληρονομιά του Λόρενς και προωθώντας τη δημοσίευση των έργων του.

Υπήρξε ισχυρή παρουσία σε λογοτεχνικούς και καλλιτεχνικούς κύκλους της εποχής, και πολλοί που τη γνώρισαν τη χαρακτήρισαν «μαγνητική» και «ελεύθερη από κάθε υποκρισία».

Η Φρίντα πέθανε το 1956 στο Νέο Μεξικό, στο ράντσο που είχε φτιάξει με τον Λόρενς· ένα μέρος που αντανακλούσε την αγάπη τους για τη φύση και την απομάκρυνση από το αστικό τοπίο.

Αν και για χρόνια θεωρήθηκε απλώς ως η «γυναίκα πίσω από τον Λόρενς», η σύγχρονη κριτική την χαρακτηρίζει ως μια ανεξάρτητη γυναικεία φωνή που τόλμησε να ζήσει όπως ένιωθε, χωρίς να λογοδοτεί στα «πρέπει» της κοινωνίας.

Ως επίλογο, οι δικές της λέξεις…

Όπως καταθέτει η ίδια χρόνια αργότερα, ένιωθε εσωτερικά διχασμένη. Το να φύγει από τα παιδιά της δεν ήταν μια επιπόλαιη πράξη. Η μητρότητα δεν της ήταν αδιάφορη — όμως δεν μπορούσε πια να ανταποκριθεί σ’ αυτήν «νεκρωμένη» όπως ήταν μέσα στον γάμο της.

«Ήθελα να είμαι εκεί γι’ αυτά. Αλλά δεν υπήρχε πια “εγώ” να δώσω.»
«Το να χάσω αυτά τα παιδιά, αυτά τα παιδιά που είχα δώσει τη ζωή μου, ήταν ένα σκίσιμο που με διέλυσε.»

Όμως διερωτώμαι καθώς τελειώνω αυτό το κείμενο αφιερωμένο στη Φρίντα φον Ρίχτχοφεν…

Αν δεν υπήρχε η Φρίντα και τόσες ακόμα γυναίκες που διεκδίκησαν την ελευθερία τους και το δικαίωμα της επιλογής — με όποιο κόστος — και έμεναν υποταγμένες και με σκυμμένο το κεφάλι στην πατριαρχική κοινωνία που μας επέβαλαν, θα είχαμε φτάσει εμείς, οι σημερινές γυναίκες, να απολαμβάνουμε την ισότητα και να μπορούμε να επιλέγουμε και να διεκδικούμε τη ζωή που επιθυμούμε;

Οι σκέψεις, δικές σας…