Περισσότερες από 300 είναι οι ακυρώσεις πτήσεων λόγω της απεργιακής κινητοποίησης που έχει προγραμματιστεί από την Πέμπτη (23/6) έως και το Σάββατο (25/6) στην Brussels Airlines, η οποία θα επηρεάσει 40.000 ταξιδιώτες, ανακοίνωσε η βελγική αεροπορική εταιρία, θυγατρική της Lufthansa.
Λόγω της απεργίας των πιλότων και των πληρωμάτων αεροσκαφών, η εταιρία δεν θα μπορεί να διασφαλίσει παρά “σχεδόν το 40% του αρχικού προγράμματος πτήσεων”, διευκρίνισε.
“Οι ακυρώσεις αφορούν περίπου 315 πτήσεις, εκ των οποίων 38 πτήσεις μεγάλων αποστάσεων και επηρεάζουν σχεδόν 40.000 επιβάτες”, ανακοίνωσε η Brussels Airlines.
“Οι επιβάτες των πτήσεων αυτών ειδοποιήθηκαν και τους προτάθηκε μια εναλλακτική. Αν προτιμούν να μην ταξιδέψουν, μπορούμε να τους επιστρέψουμε όλα τα χρήματα” του εισιτηρίου, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Μαάικε ‘Αντριες, εκπρόσωπος της εταιρίας.
Οι διαμαρτυρίες που οδήγησαν στις ακυρώσεις πτήσεων
Οι πιλότοι, αεροσυνοδοί και ιπτάμενοι φροντιστές διαμαρτύρονται για έλλειψη προσωπικού και πολύ μεγάλο φόρτο εργασίας, αιτήματα τα οποία πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν και άλλες εταιρίες με φόντο την ξαφνική ανάκαμψη των αερομεταφορών.
Ο θυμός των εργαζομένων στις αερογραμμές αφορά επίσης την εταιρία χαμηλού κόστους Ryanair, της οποίας τα συνδικάτα σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες κάλεσαν σε απεργία το Σαββατοκύριακο, από την Παρασκευή έως και την Κυριακή.
Εκτός από το Βέλγιο, όπου η κίνηση του κόμβου της Ryanair στο Σαρλερουά, στον νότο, αναμένεται να διαταραχθεί πολύ, η Ισπανία, η Γαλλία, η Πορτογαλία και η Ιταλία επηρεάζονται από αυτό το κάλεσμα στην απεργία τις τρεις αυτές ημέρες.
Ο θυμός αγγίζει επίσης τη βρετανική εταιρία χαμηλού κόστους EasyJet, καθώς ένα ισπανικό συνδικάτο προβλέπει εννέα ημέρες απεργίας τον Ιούλιο, στο μέσο της τουριστικής σεζόν, στα αεροδρόμια της Βαρκελώνης, της Μάλαγα καθώς και της Μαγιόρκα στις Βαλεαρίδες Νήσους.
Ο Covid προκαλεί ακόμη «κενά αέρος» στις αεροπορικές
Δριμεία κριτική από τις αεροπορικές εταιρίες ανά τον κόσμο, αναφορικά με την πολιτική των κυβερνήσεων εν μέσω πανδημίας τα τελευταία χρόνια, πολιτική που κορυφαίος εκπρόσωπος του κλάδου χαρακτήρισε «χαώδη».
«Το κόστος της κυβερνητικής κακοδιαχείρισης ήταν ουσιαστικό. Ρήμαξε οικονομίες, διατάραξε εφοδιαστικές αλυσίδες και κατέστρεψε θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) σε συνέλευση του κλάδου.
Πρόκληση για αεροπορικές και κυβέρνηση στη Γερμανία το καλοκαίρι
Εξάλλου, σοβαρά προβλήματα στα αεροπορικά ταξίδια αναμένονται εντός του καλοκαιριού στη Γερμανία, εκτιμά ο υπουργός Μεταφορών Φολκερ Βίσινγκ και κάνει λόγο για «τεράστια πρόκληση για όλους».
«Χαοτική» προβλέπει ότι θα είναι η κατάσταση η αντιπρόεδρος της συνδικαλιστικής οργάνωσης Ver.di. Κριστίνε Μπέλε. Η κατάσταση στα αεροδρόμια δεν αναμένεται να βελτιωθεί σύντομα, με πολλές ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, δηλώνει στην BILD ο κ. Βίσινγκ.
Η Lufthansa δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που αναγκάζεται να ακυρώσει πτήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού. Τον Μάιο μια παρόμοια απόφαση πήρε και η ολλανδική KLM.
«Η πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι να διαχειριστούμε την απότομη αύξηση της ζήτησης, δεδομένου ότι η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν δραστικά τα μέσα των αεροδρομίων, παραδέχτηκε τότε ο Όλιβιερ Γιάνκοβετς, ο γενικός διευθυντής της ACI Ευρώπης, της κυριότερης ένωσης ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
Αεροδρόμια σε αποσύνθεση: Η Ευρώπη αδυνατεί να ανακάμψει
Μπορεί η πανδημία να μοιάζει να βρίσκεται σε ύφεση και όλες οι χώρες της Ευρώπης να ελπίζουν σε ένα καλοκαίρι σαν όλα τα άλλα (προ πανδημίας), ωστόσο αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες μοιάζουν να αδυνατούν να ανακάμψουν έπειτα από χρόνια μαρασμού, περικοπών και περιορισμένης επιβατικής κίνησης.
Αφού μείωσε το προσωπικό για να αντιμετωπίσει την υγειονομική κρίση, η αεροπορική βιομηχανία αγωνίζεται τώρα να αντιμετωπίσει την επανάληψη της κυκλοφορίας, αναφέρει εκτενές ρεπορτάζ του γαλλικού BFMTV, παραπέμποντας στις σκηνές χάους στο αεροδρόμιο Άμστερνταμ-Σίπολ, στην Ολλανδία.