Ένα αεροπλάνο που είχαν χρησιμοποιήσει στο πρόσφατο παρελθόν VIP όπως ο βασιλιάς Κάρολος και η βασίλισσα Καμίλα χρειάστηκε να κάνει αναγκαστική προσγείωση αφού τρία τζάμια….έπεσαν κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Η πτήση της Titan Airways που ταξίδευε από το Λονδίνο στο Ορλάντο τον Οκτώβριο έπρεπε να κάνει αναστροφή μετά την αναχώρησή της όταν ένα μέλος του πληρώματος παρατήρησε ότι ένα από τα τζάμια του παραθύρου ήταν χαλαρό. Οι επιβάτες είχαν επίσης παρατηρήσει ότι το αεροπλάνο ήταν πιο θορυβώδες και πιο κρύο από το συνηθισμένο, σύμφωνα με την Telegraph. H πλήρης έκταση της ζημιάς έγινε γνωστή κατά την προσγείωση του Αirbus: τρία από τα τζάμια των παραθύρων είχαν πέσει και η ζημιά από πρόσκρουση ήταν αισθητή στην ουρά, σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Τμήματος Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB).
Δύο από τα τζάμια των παραθύρων αφαιρέθηκαν εντελώς, ενώ από το τρίτο παράθυρο έλειπε το εσωτερικό τζάμι και μια ελαστική τσιμούχα και ένα τέταρτο παράθυρο ήταν κατεστραμμένο, ανέφερε η έκθεση. Στο τζετ επέβαιναν εννέα επιβάτες και 11 μέλη του πληρώματος. Κανείς από αυτούς δεν ανέφερε τραυματισμούς. Το αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τη βρετανική κυβέρνηση. Αργότερα πουλήθηκε στην Titan Airways, η οποία αυτοχαρακτηρίζεται ως αεροπορική εταιρεία τσάρτερ που ειδικεύεται σε VIP και εταιρικά ταξίδια.
Η Telegraph ανέφερε ότι ο Κάρολος και η Καμίλα ταξίδεψαν με το ίδιο αεροσκάφος κατά την επίσκεψή τους στη Γαλλία τον Σεπτέμβριο. Είχε επίσης χρησιμοποιηθεί από τον Βρετανό πρωθυπουργό Ρίσι Σούνακ και τον Τζέιμς Κλέβερλι, Υπουργό Εξωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου, ανέφερε το πρακτορείο.
Το Παλάτι του Μπάκιγχαμ αρνήθηκε να σχολιάσει όταν επικοινώνησε μαζί του το Business Insider. Η έκθεση της AAIB εντόπισε την αιτία της ζημιάς: Τα παράθυρα είχαν εκτεθεί σε φώτα υψηλής έντασης όταν το αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκε για τη μαγνητοσκόπηση μιας διαφήμισης στο αεροδρόμιο Στάνστεντ του Λονδίνου την προηγούμενη μέρα.
Τα φώτα, που χρησιμοποιούνταν για να μεταδίδουν την ανατολή του ηλίου, είχαν στόχο τα παράθυρα για αρκετές ώρες κάθε φορά, ανέφερε η έκθεση. Είχαν συνδυασμένη χωρητικότητα 72.000 Watt, που είναι περισσότερο από επτακόσιες φορές πιο ισχυρή από μια τυπική λάμπα, ανέφερε η Telegraph
Δεν υπήρχε καμία πρόταση στην έκθεση της AAIB ότι τα κατασκευαστικά προβλήματα συνέβαλαν στη ζημιά. Μιλώντας στο Business Insider, εκπρόσωπος της Titan Airways είπε ότι «η αεροπορική βιομηχανία στο σύνολό της θα επωφεληθεί από τα διδάγματα που αντλήθηκαν από αυτό το γεγονός».
«Είμαστε επίσης στην ευχάριστη θέση να ακούσουμε ότι οι συνάδελφοί μας στην Airbus θα διανείμουν περαιτέρω πληροφορίες στην παγκόσμια βάση πελατών της, επισημαίνοντας τις πιθανές ζημιές που μπορεί να προκληθούν από τον φωτισμό υψηλής έντασης», δήλωσαν.
Τουλάχιστον ένα ακόμη αεροσκάφος Airbus και τρία αεροσκάφη της Boeing είχαν αναφέρει στο παρελθόν κατεστραμμένα τζάμια κατά τη διάρκεια αντίστοιχων γυρισμάτων, ανέφερε η έκθεση, προσθέτοντας ότι η γνώση αυτών των περιστατικών στο παρελθόν δεν ήταν ευρέως διαδεδομένη.