Το γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles De Gaulle (Σαρλ-ντε-Γκολ) θα αποπλεύσει για τη Μεσόγειο το Φλεβάρη, όπως ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων Φλοράνς Παρλί.
Το αεροπλανοφόρο αναμένεται να συμμετάσχει κυρίως στη μάχη κατά του Ισλαμικού Κράτους στη Συρία και το Ιράκ.
«Το αεροπλανοφόρο Charles-de-Gaulle και η αεροναυτική συνοδεία του, βγαίνουν ξανά στη θάλασσα στις αρχές Φεβρουαρίου: σε αυτήν την αποστολή, που αποκαλείται “Κλεμανσό 2022”, θα συμμετάσχει κυρίως στην επιχείρηση Inherent Resolve κατά του Νταές (σ.σ. Ισλαμικό Κράτος) στο Λεβάντε», ανέφερε η Παρλί μέσω του Twitter.
«Εξαιρετικό εργαλείο ισχύος και επιρροής»
Η υπουργός πρόσθεσε ότι αυτό το «εξαιρετικό εργαλείο ισχύος και επιρροής» θα συμμετάσχει επίσης σε πολλά γυμνάσια, σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό διαφόρων εταίρων της Γαλλίας.
Έτσι, το αεροπλανοφόρο αναμένεται να «συμβάλει στην αυτόνομη εκ μέρους μας αξιολόγηση της κατάστασης, που είναι απαραίτητη για μια δύναμη όπως η Γαλλία».
Le porte-avions Charles de Gaulle – et son groupe aéronaval – reprend la mer tout début février : cette mission baptisée "Clemenceau 2022" le conduira notamment à participer à l'opération "Inherent Resolve" qui lutte contre Daech au Levant.
— Florence Parly (@florence_parly) January 20, 2022
Σημαντικό σταυροδρόμι εμπορίου η Μεσόγειος
Περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου περνά από τη Μεσόγειο, υπενθύμισε από την πλευρά του, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο ναύαρχος Ζιλ Μπουαντεβεζί, ο επικεφαλής της θαλάσσιας ζώνης της Μεσογείου.
«Στη Λιβύη, ορισμένες παραστρατιωτικές οργανώσεις κάνουν εμπόριο όπλων προς το Σαχέλ καθώς και διακίνηση ανθρώπων προς την Ευρώπη», σχολίασε.
Το νέα τεχνολογίας αεροπλανοφόρο
Διαβάζουμε στην Wikipedia, πως τα αεροπλανοφόρα τύπου CATOBAR (Catapult Assisted Take-Off But ARrested landing) χρησιμοποιούν ένα σύστημα ατμοπροωθούμενων ή ηλεκτρικών καταπελτών τα οποία υποβοηθούν το αεροσκάφος να φτάσει στην απαραίτητη ταχύτητα απονήωσης.
Για την προσνήωση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα σύλληψης των αεροσκαφών, τα οποία φέρουν γάντζους, και οι οποίοι συγκρατώνται κατά την προσνήωση από συρματόσχοινα απλωμένα στο κατάστρωμα πτήσης.
Τα μεγαλύτερα αεροπλανοφόρα του κόσμου, όπως κλάσης Νίμιτς και Εντερπραϊζ των ΗΠΑ, είναι αυτού του τύπου, και στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν ατμοπροωθούμενους καταπέλτες, κυρίως λόγω της παλαιότητας της κατασκευής τους.
Τα νέα αεροπλανοφόρα κλάσης Charles de Gaulle του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού είναι επίσης τέτοιας τεχνοτροπίας, όπως και τα μελλοντικά αεροπλανοφόρα του Ηνωμένου Βασιλείου.