10:43
15/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
10:43
15/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Οι Ιταλοί τα ρίχνουν στον ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη – «Έχει την ευθύνη για τη συντήρηση και την κυκλοφορία των τρένων»

Τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

03.03.2023
23:52
Τελευταία ενημέρωση: 04/03/2023 • 8:10
Η εταιρεία που έχει την Hellenic Train ρίχνει την ευθύνη στον ΟΣΕ

Τα υπεραστικά τρένα της Ελλάδας πέρασαν υπό ιδιωτική διαχείριση το 2017, όταν η ιταλική δημόσια εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) απέκτησε το δίκτυο, αλλά η κρατική εταιρεία ΟΣΕ κατέχει τις γραμμές, αναφέρει σε άρθρο του με αφορμή το δυστύχημα στα Τέμπη, το Γαλλικό Πρακτορείο.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της η FS ανέφερε ότι η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία.

Στο ίδιο δημοσίευμα, το Γαλλικό Πρακτορείο απαριθμεί σειρά σιδηροδρομικών ατυχημάτων που έχουν συμβεί στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία.

Μάλιστα, σημειώνει πως σε αυτή τη λίστα δεν έχει συμπεριλάβει τις συγκρούσεις τρένων με οχήματα ή πεζούς που επιχειρούσαν να διασχίσουν τις σιδηροδρομικές γραμμές. Μεταξύ άλλων, το δημοσίευμα θυμίζει τη σύγκρουση τρένων στον Ρέντη, αλλά και εκτροχιασμούς στη Θεσσαλονίκη, τη Δράμα, την Τιθορέα, το Λιανοκλάδι και το Ξυλόκαστρο.

Ο έως τώρα επίσημος τραγικός απολογισμός του δυστυχήματος στα Τέμπη είναι 57 νεκροί, από τους οποίους έχουν ταυτοποιηθεί οι 54. Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες σε όλη την Ελλάδα, με αίτημα να αποδοθούν ευθύνες για την τραγωδία.

Ποιος έχει την ευθύνη τους σιδηροδρόμους

Οι υποδομές, δηλαδή το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ανήκουν στη δικαιοδοσία του ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος), ο οποίος ανήκει στο ελληνικό δημόσιο. Ο ΟΣΕ συντηρεί και λειτουργεί το σιδηροδρομικό δίκτυο που επεκτείνεται σε μήκος 2.522χλμ. της χώρας.

Η εταιρεία που κατασκευάζει το δίκτυο είναι η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία ανήκει κατά 100% στον ΟΣΕ, δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο. Αμφότεροι οι επικεφαλής των δύο δημόσιων οργανισμών υπέβαλαν την παραίτησή τους. 

Ο ΟΣΕ διοικείται από πενταμελές διοικητικό συμβούλιο. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ είναι ο Σπύρος Πατέρας. Στην ΕΡΓΟΣΕ εικεφαλής είναι ο Χρήστος Βίνης, ο οποίος συχνά εκδίδει δελτία τύπου για το πόσο μεγάλα έργα εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ.

Η Hellenic Train είναι η παλιά ΤΡΑΙΝΟΣΕ (πρώην θυγατρική του ΟΣΕ) που ιδιωτικοποιήθηκε το 2017. H εταιρεία έχει την εμπορική εκμετάλλευση των τρένων (επιβατικών, εμπορευματικών μεταφορών) και ανήκει στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI).

Στην Hellenic Train πρόεδρος του Δ.Σ. είναι ο Dario Lo Bosco και διευθύνων σύμβουλος ο Maurizio Capotorto.

Σε εξέλιξη βρίσκεται άλλωστε αυτεπάγγελτος έλεγχος για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και σύμφωνα με πληροφορίες η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζητά εντός 48 ωρών να κατατεθούν όλα τα τεκμήρια, τα οποία αφορούν τις διαδικασίες ασφάλειάς και αν τηρήθηκαν. Ο έλεγχος αφορά τόσο τον ΟΣΕ, όσο και την ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train.

Σε συνέντευξη που έχει παραχωρήσει στο mononews η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου, τον Ιανουάριο του 2023, είχε κάνει λόγο για ένα δίκτυο που δεν είναι ορθώς συντηρημένο, αλλά και για τρένα και μηχανές (τροχαίο υλικό) που είναι πεπαλαιωμένα.

Παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και κυρίως σε κλειδούχους, μηχανοδηγούς και σταθμάρχες σε σταθμούς με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό.

«Πρόκειται για ένα γενικότερο ζήτημα που αφορά τον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου και τη Hellenic Train που έχει αναλάβει τη συντήρησή του».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση