32.7 C
Athens
Σάββατο 7 Ιουνίου 2025

Η Κίνα ανακοίνωσε πως βρήκε το δεύτερο «μαύρο» κουτί της μοιραίας πτήσης

Φως στην υπόθεση της συντριβής της πτήσης του Boeing 737-800, πρόκειται να δοθεί καθώς η Κίνα ανακοίνωσε πως βρήκε το δεύτερο «μαύρο» κουτί του αεροπλάνου.

Το δεύτερο από τα λεγόμενα μαύρα κουτιά του μοιραίου Boeing 737-800, το οποίο συνετρίβη προ ημερών στην Κίνα παρασύροντας στον θάνατο τους 132 επιβαίνοντες σε αυτό, ανακτήθηκε, όπως ανακοινώθηκε επισήμως σήμερα.

«Το δεύτερο μαύρο κουτί της πτήσης MU5735 της China Eastern ανακτήθηκε στις 27 Μαρτίου» μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua.

Το αεροπλάνο εκτελούσε εσωτερική πτήση από την Κουμίνγκ (νοτιοδυτικά) στην Καντόνα (νότια), όταν συνετρίβη σε ορεινή περιοχή της Γκουανγκσί.

Πρόκειται για το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα από το 1994 στην Κίνα, όπου το επίπεδο της ασφάλειας των πτήσεων θεωρείται γενικά από τους ειδικούς πως είναι υψηλό.

«Όλοι οι επιβάτες ήταν αναίσθητοι – Πολύ νωρίς για εικασίες»

Μιλώντας στη Sun Online, η ειδικός σε θέματα αεροπορίας Σάλι Γκέθιν δήλωσε ότι τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα «διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο» πριν αυτό συντριβεί στο έδαφος. Όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα πρέπει να ήταν αναίσθητοι» κατά την τελική αυτή βουτιά, υποστηρίζει η Γκέθιν.

Και πρόσθεσε: «Οι πιλότοι εκπαιδεύονται σε μεγάλο βαθμό σε προσομοιωτές. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να συγκλονιστούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως φαινόμενο φόβου, και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτεί κανείς γι’ αυτό.  Ακόμη και οι έμπειροι πιλότοι μπορεί να αιφνιδιαστούν και τότε μπορεί να κάνουν κακές κρίσεις. Τώρα γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση».

Η ίδια δήλωσε ότι είναι «πολύ νωρίς για εικασίες» σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή, αλλά ανάμεσα στα σενάρια θα μπορούσαν να είναι μια δυσλειτουργία του πίσω μέρους του αεροσκάφους, ο καιρός ή μια πληθώρα ζητημάτων που μπορεί να επηρέασαν το αεροσκάφος, όπως μια «μικρή φωτιά» ή ένα πρόβλημα καλωδίωσης. Πρόσθεσε ότι είναι «ασυνήθιστο» το γεγονός ότι ο συγκυβερνήτης είχε 30.000 ώρες πτητικής εμπειρίας, ενώ ο πιλότος είχε μόνο 7.000 ώρες στο ενεργητικό του.

Αεροσκάφος
Συντριβή αεροσκάφους στην Κίνα /Φωτογραφία: Twitter

Το αεροσκάφος έχασε μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό 6.477 μέτρα

Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο FlightRadar24, το αεροσκάφος έχασε μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό κάπου 21.250 πόδια (6.477 μέτρα), προτού εξαφανιστεί από τα ραντάρ μετά τις 14:22 (τοπική ώρα· στις 08:22 ώρα Ελλάδας).

Κατόπιν, έπειτα από σύντομη άνοδο, άρχισε να χάνει ξανά ύψος, 4.625 πόδια (1.410 μέτρα), σύμφωνα με τον ιστότοπο, για να βρεθεί στα 3.225 πόδια (983 μέτρα) από τα έδαφος. Δεν υπάρχουν δεδομένα της πτήσης μετά τις 14:22.

Ο Ζαν-Πολ Τροαντέκ, ο πρώην διευθυντής της υπηρεσίας ερευνών και αναλύσεων για την αεροπορική ασφάλεια της Γαλλίας, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως είναι «πάρα πολύ νωρίς» για να εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα, όμως, πρόσθεσε, τα δεδομένα του FlightRadar είναι «πολύ ασυνήθιστα».

Η πτήση MU5735 της China Eastern Airlines, εταιρείας με έδρα τη Σαγκάη, είχε απογειωθεί λίγο μετά τις 13:00 (τοπική ώρα· 07:00 ώρα Ελλάδας) από τη μητρόπολη Κουνμίνγκ (νοτιοδυτικά) και είχε προορισμό την Καντόνα (νότια), σε απόσταση περίπου 1.300 χιλιομέτρων.

 



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ