Το τραγικό δυστύχημα με το λεωφορείο στο Βουκουρέστι, που κόστισε τη ζωή σε έναν 53χρονο άνδρα και τραυμάτισε τουλάχιστον 25, συνεχίζει να βρίσκεται στην επικαιρότητα και στη Ρουμανία, με τα ΜΜΕ της χώρας να μιλούν για σημείο-καρμανιόλα, ενώ ταυτόχρονα έχει ξεσπάσει και πολιτική αντιπαράθεση για το γεγονός.
Από τον Σεπτέμβριο που παραδόθηκε το συγκεκριμένο τούνελ, έχουν γίνει στο σημείο με την σιδερένια προειδοποιητική μπάρα επτά παρόμοια τροχαία, με το τελευταίο δυστυχώς να είναι και μοιραίο.
Σύμφωνα με την ρουμάνικη Republica, και στις επτά περιπτώσεις, οχήματα με ύψος άνω των 3,5 μέτρων χτύπησαν ή «κόλλησαν» στην υπερυψωμένη μπάρα στη «Union Passage».
Σε όλες τις περιπτώσεις, τα οχήματα οδηγούσαν επαγγελματίες οδηγοί, οι οποίοι περνούν από όλους τους απαραίτητους ελέγχους και τεστ και τηρούν τα ωράρια ξεκούρασης που προβλέπουν οι εταιρίες τους.
«Το γεγονός ότι τουλάχιστον 7 επαγγελματίες οδηγοί, από 3 διαφορετικές χώρες (Ρουμανία, Τουρκία και Ελλάδα) διέπραξαν το ίδιο λάθος, στον ίδιο χώρο, μέσα σε μόλις τρεις μήνες, λέει ξεκάθαρα ότι το πρόβλημα δεν είναι οι οδηγοί, αλλά άλλο. Όμως ποιο;» γράφει σε άρθρο της η ιστοσελίδα της εφημερίδας.
Ο συντάκτης αναφέρει ότι και οι 7 επαγγελματίες οδηγοί αγνόησαν την πινακίδα περιορισμού ύψους στην είσοδο του τούνελ. Αυτό σημαίνει ότι το πρόβλημα σχετίζεται με τη δομή και τη σηματοδότηση του δρόμου.
Pasajul Unirii, după reabilitare: 6 accidente în mai puțin de 4 luni. Ce spuneau în toamnă autoritățile despre limitatorul de înălțime și modificarea spațiului din pasaj#ştiri #știriromânia #accident #accidentrutier #piațaunirii #primăriasectorului… https://t.co/mM168h3VZ5 pic.twitter.com/lbLRlvWTgh
— Libertatea (@libertatea) December 23, 2022
Ρουμανία: «Αξιωματούχοι είπαν ψέμματα ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες», λέει βουλευτής
Επίσης, η ιστοσελίδα promotor επικαλείται δηλώσεις του προέδρου του κόμματος USR της Ρουμανίας Καταλίν Ντρούλα, ο οποίος κατηγόρησε τις αρχές που εμπλέκονται στο δυστύχημα ότι είπαν ψέματα ότι το λεωφορείο χτύπησε τις αλυσίδες του περιοριστή ύψους.
«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πως το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. Την ίδια ώρα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε σήμερα μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3.
Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα)», ανέφερε χαρακτηριστικά στο Facebook.
«οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν» ανέφερε ο Ντρούλα.
Ρουμανία: «Το λάθος ήταν του τούνελ και όχι του οδηγού», λέει ο δικηγόρος του
Ο Αλέξανδρος Ματθαίου, ο δικηγόρος του οδηγού, που οδηγούσε το λεωφορείο που σφήνωσε σε τούνελ στη Ρουμανία και σκοτώθηκε ένας Ελληνας τουρίστας, μίλησε στον ΣΚΑΪ για τα όσα ισχυρίζεται ο πελάτης του.
«Λάθος των Αρχών είναι, όχι του οδηγού. Το τούνελ είναι παλιό, λειτουργούσε εδώ και 50 χρόνια χωρίς προβλήματα. Από τότε που το άλλαξαν τον Σεπτέμβρη, έγιναν 7 ατυχήματα. Τα πράγματα λοιπόν άλλαξε προς το χειρότερο. Η μπάρα αλλάζει πού και πού, όμως είναι πάρα πολύ βαριά» είπε σχετικά με το δυστύχημα.
«Στο Βουκουρέστι δεν έχει ξαναπάει, αλλά είναι πολύ έμπειρος οδηγός με ταξίδια στο εξωτερικό» πρόσθεσε. «Φρέναρε, αλλά η πινακίδα “άρπαξε” το κλιματιστικό κι έγινε ό,τι έγινε. Οδηγούσε από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το Βουκουρέστι. Δεν ήταν κουρασμένος. Σταμάτησε πολλές φορές, και σε τελωνεία».
Ψάχνουμε ευθύνες, αλλά δεν ξέρουμε από πού προέρχεται αυτός ο κίνδυνος. Γνωρίζουν όλοι ότι τα πούλμαν έχουν τέτοιο ύψος, από 3,65 μέτρα και πάνω. Γιατί έφτιαξαν αυτήν την κατασκευή;» αναρωτήθηκε καταλήγοντας ο κ. Ματθαίου επιρρίπτοντας ευθύνες στις ρουμανικές Αρχές.
Ρουμανία: «Ήταν η κακιά η ώρα, αν δεν ήταν τόσο βαριά η μπάρα δεν θα παθαίναμε τίποτα» λέει ο οδηγός
Ο οδηγός του μοιραίου λεωφορείου με τους 47 Έλληνες που τράκαρε στη Ρουμανία μίλησε για τις δραματικές στιγμές μετά το φονικό τροχαίο στο Βουκουρέστι, ενώ αναφέρθηκε και στην απόφασή του να κατευθυνθεί προς το τούνελ.
«Δυστυχώς πήρα την απόφαση να κατευθυνθώ προς το τούνελ. Δεν υπήρχε σήμανση ότι απαγορευόταν. Ήταν η κακιά η ώρα. Μετά την πρόσκρουση δεν πιστέψαμε ότι θα βγει κανείς ζωντανός. Άκουσα παντού φωνές και κλάματα, ήμουν σοκαρισμένος και δεν μπορούσα να αντιδράσω. Δυστυχώς ήμουν στο τιμόνι εγώ, θα μπορούσα να είναι κάποιος άλλος. Αν δεν ήταν τόσο βαριά η μεταλλική μπάρα, δεν θα παθαίναμε τίποτα, θα ήμασταν ζωντανοί και θα περπατούσαμε στο Βουκουρέστι. Είμαι έτοιμος να παρουσιαστώ στη Δικαιοσύνη, όποτε με φωνάξουν, μπορώ κάτι άλλο να κάνω», σημείωσε ο οδηγός μέσω του δικηγόρου του, μιλώντας στο OPEN.
Η στιγμή της φονικής σύγκρουσης του λεωφορείου στο Βουκουρέστι
Στο μεταξύ, ένα νέο βίντεο ντοκουμέντο από το τροχαίο δυστύχημα στη Ρουμανία βλέπει το «φως».
Είναι η στιγμή που το λεωφορείο με τους Έλληνες ταξιδιώτες συγκρούεται στην μεταλλική αψίδα με αποτέλεσμα ένας 53χρονος από τη Λάρισα να χάσει τη ζωή του και άλλοι 24 άνθρωποι να τραυματιστούν σε δυστύχημα στη Ρουμανία – ορισμένοι εκ των οποίων σοβαρά – κατέγραψε κάμερα ασφαλείας.
Στο βίντεο που έφεραν στη δημοσιότητα ρουμανικά μέσα ενημέρωσης φαίνεται το λεωφορείο να πλησιάζει την αψίδα χωρίς ο οδηγός να μειώνει την ταχύτητα του οχήματος και χωρίς να φαίνεται ότι εκτιμά πως το μεγάλο όχημά του δεν χωράει κάτω από αυτή.
Όπως φαίνεται στο βίντεο ο μεταλλικός δείκτης ύψους «θέρισε» το επάνω τμήμα του λεωφορείου το οποίο ακινητοποίησε ο οδηγός του.