Περισσότερες από 3.000 ακυρώσεις πτήσεων ανακοινώνει η Lufthansa εξαιτίας έλλειψης προσωπικού, απεργιών και της Covid-19.
Η νέα ανακοίνωση αφορά την ακύρωση 2.200 πτήσεων ή περίπου το 3% του προγράμματός της. Η εταιρεία είχε ήδη πρόσφατα περικόψει το 5% των καλοκαιρινών πτήσεων τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, δηλαδή 900 συνδέσεις, επικαλούμενη «συμφόρηση και έλλειψη προσωπικού από την οποία υποφέρει ολόκληρος ο κλάδος των ευρωπαϊκών αερομεταφορών».
Η χαμηλού κόστους θυγατρική της, Eurowings, είχε επίσης ανακοινώσει «πολλές εκατοντάδες λιγότερες πτήσεις» τον Ιούλιο. Αυτές οι ελλείψεις προσωπικού αφορούν «αεροδρόμια, επίγειες υπηρεσίες, αεροπορική ασφάλεια και επομένως και εταιρείες», αναφέρει σε ανακοίνωσή της που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Τώρα, «οι απεργίες ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο καιρός και κυρίως η αύξηση των κρουσμάτων της Covid-19 προκαλούν μεγαλύτερη επιβάρυνση», εξηγεί η Lufthansa, η οποία αναφέρει μια αύξηση των αναρρωτικών αδειών «τις τελευταίες ημέρες».
Οι ακυρώσεις πτήσεων από τη Lufthansa
Ως αποτέλεσμα, ο όμιλος ακυρώνει 2.200 πτήσεις από τις 80.000 προς και από τους «κόμβους» της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, κυρίως πτήσεις εντός Ευρώπης. Οι ακυρώσεις δεν αφορούν πλέον μόνο τα Σαββατοκύριακα αλλά και τις καθημερινές.
Το μέτρο που θεωρείται «αναπόφευκτο» αναμένεται να διασφαλίσει «περισσότερη σταθερότητα του σχεδίου πτήσεων όλο το καλοκαίρι» αποφεύγοντας εκ των προτέρων «την υπερφόρτωση των διαδικασιών στο έδαφος κατά τις ώρες αιχμής», υπογραμμίζει.
Δυσκολίες στο Ηνωμένο Βασίλειο
Μετά την άρση των περιορισμών υγείας σε πολλές χώρες, ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις αρχές του έτους, οι εταιρείες μεταφορών αντιμετωπίζουν δυσκολίες να αντιμετωπίσουν την απότομη αύξηση της ζήτησης, κυρίως λόγω των σοβαρών ελλείψεων προσωπικού.
Στη Μεγάλη Βρετανία, τα αεροδρόμια έχουν διαταραχθεί σοβαρά εδώ και εβδομάδες, με μεγάλες ουρές και ακυρώσεις πτήσεων από την Easyjet, την British Airways, την Tui ή τη Wizz Air.
Το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα περιορίσει τον αριθμό των καθημερινών πτήσεων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, για να αποφευχθεί περαιτέρω χάος. Η Easyjet ανακοίνωσε επίσης την περασμένη Δευτέρα μείωση της μεταφορικής της ικανότητας αυτό το καλοκαίρι λόγω ελλείψεων προσωπικού, τόσο στα αεροδρόμια και τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας όσο και σε εταιρείες.
Ο Covid προκαλεί ακόμη «κενά αέρος» στις αεροπορικές
Δριμεία κριτική από τις αεροπορικές εταιρίες ανά τον κόσμο, αναφορικά με την πολιτική των κυβερνήσεων εν μέσω πανδημίας τα τελευταία χρόνια, πολιτική που κορυφαίος εκπρόσωπος του κλάδου χαρακτήρισε «χαώδη».
«Το κόστος της κυβερνητικής κακοδιαχείρισης ήταν ουσιαστικό. Ρήμαξε οικονομίες, διατάραξε εφοδιαστικές αλυσίδες και κατέστρεψε θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) σε συνέλευση του κλάδου.
Πρόκληση για αεροπορικές και κυβέρνηση στη Γερμανία το καλοκαίρι
Εξάλλου, σοβαρά προβλήματα στα αεροπορικά ταξίδια αναμένονται εντός του καλοκαιριού στη Γερμανία, εκτιμά ο υπουργός Μεταφορών Φολκερ Βίσινγκ και κάνει λόγο για «τεράστια πρόκληση για όλους».
«Χαοτική» προβλέπει ότι θα είναι η κατάσταση η αντιπρόεδρος της συνδικαλιστικής οργάνωσης Ver.di. Κριστίνε Μπέλε. Η κατάσταση στα αεροδρόμια δεν αναμένεται να βελτιωθεί σύντομα, με πολλές ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, δηλώνει στην BILD ο κ. Βίσινγκ.
Η Lufthansa δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που αναγκάζεται να προβεί σε ακυρώσεις πτήσεων λόγω έλλειψης προσωπικού. Τον Μάιο μια παρόμοια απόφαση πήρε και η ολλανδική KLM.
«Η πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι να διαχειριστούμε την απότομη αύξηση της ζήτησης, δεδομένου ότι η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν δραστικά τα μέσα των αεροδρομίων, παραδέχτηκε τότε ο Όλιβιερ Γιάνκοβετς, ο γενικός διευθυντής της ACI Ευρώπης, της κυριότερης ένωσης ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
Ακυρώσεις πτήσεων: Η Ευρώπη αδυνατεί να ανακάμψει
Μπορεί η πανδημία να μοιάζει να βρίσκεται σε ύφεση και όλες οι χώρες της Ευρώπης να ελπίζουν σε ένα καλοκαίρι σαν όλα τα άλλα (προ πανδημίας), ωστόσο αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες μοιάζουν να αδυνατούν να ανακάμψουν έπειτα από χρόνια μαρασμού, περικοπών και περιορισμένης επιβατικής κίνησης.
Αφού μείωσε το προσωπικό για να αντιμετωπίσει την υγειονομική κρίση, η αεροπορική βιομηχανία αγωνίζεται τώρα να αντιμετωπίσει την επανάληψη της κυκλοφορίας, αναφέρει εκτενές ρεπορτάζ του γαλλικού BFMTV, παραπέμποντας στις σκηνές χάους στο αεροδρόμιο Άμστερνταμ-Σίπολ, στην Ολλανδία.