Βαρύς είναι ο «φόρος» αίματος που πληρώνει η χώρα μας στην άσφαλτο κάθε χρόνο. Ένας από τους κατεξοχήν λόγους πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων είναι η υπερβολική ταχύτητα, η υπέρβαση δηλαδή, των ορίων ταχύτητας που ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Με βάση το Άρθρο 20 του ΚΟΚ, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκινήτων μέσα στις κατοικημένες περιοχές ορίζεται σε 50 χλμ/ώρα, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά με ειδική σήμανση.
Σε αυτοκινητόδρομο που ακολουθεί υψηλά κατασκευαστικά πρότυπα και αποτελείται από τρεις ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία Λ.Ε.Α, σε κάθε κατεύθυνση, το ανώτατο όριο αντιστοιχεί σε 130 χλμ./ώρα.
Σε οδό ταχείας κυκλοφορίας/Εθνική Οδό – δηλαδή σε οδό δύο λωρίδων κυκλοφορίας (μία σε κάθε κατεύθυνση) με ή χωρίς Λ.Ε.Α. (π.χ. Παλαιά Εθνική Οδός – Αθηνών – Θεσσαλονίκης) η μέγιστη ασφαλής ταχύτητα που επιτρέπεται είναι 120 χλμ./ώρα. Σε άλλο οδικό δίκτυο, το ανώτατο επιτρεπτό όριο δεν υπερβαίνει τα 90 χλμ./ώρα.
Στον παρακάτω πίνακα αναλυτικά τα όρια ταχύτητας
Ποια είναι τα πρόστιμα;
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε αυτόν που υπερβαίνει το ανώτατο όριο ταχύτητας έως 20 χλμ/ώρα το πρόστιμο αντιστοιχεί σε 40 ευρώ.
Για υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 20 χλμ/ώρα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ.
Για υπέρβαση ορίου ταχύτητας από 30 χλμ/ώρα και άνω το πρόστιμο είναι 350 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Για κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους με ταχύτητα πάνω από 150 χλμ/ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 130 χλμ/ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ/ώρα, το πρόστιμο ανέρχεται επίσης σε 350 ευρώ και αφαιρείται επί τόπου η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες, όπως γράφει το Gocar.