Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι κάτοχοι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η φόρτιση της μπαταρίας, με την VW να τους δίνει τη λύση.
Καθώς ακόμη η υποδομή της δημόσιας φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει φθάσει στο επιθυμητό επίπεδο, οι κατασκευαστές αυτοκίνητων αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες για να διευκολύνουν τους κάτοχους των μοντέλων μηδενικών ρύπων στο τομέα της φόρτισης και να βελτιώσουν την απόδοση των μπαταριών.
Το ανανεωμένο VW ID.3, εξοπλίζεται με το σύστημα «Electric Vehicle Route Planner», το οποίο υπόσχεται ευκολότερη φόρτιση του γερμανικού αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων. Πρόκειται για μια έξυπνη ψηφιακή τεχνολογία, που περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Η φόρτιση του ID.3 είναι ευκολότερη και ακόμη πιο βολική χάρη στις στάνταρ λειτουργίες όπως το Plug & Charge (όπου το όχημα πιστοποιεί τον εαυτό του και ξεκινά τη διαδικασία φόρτισης άμεσα όταν το καλώδιο φόρτισης είναι συνδεδεμένο σε σταθμό φόρτισης) και την έξυπνη λειτουργία «Σχεδιασμός Διαδρομής Ηλεκτρικών Οχημάτων» (Electric Vechicle Route Planer).
Ο υπολογισμός των στάσεων φόρτισης
Σε μεγαλύτερα ταξίδια, το Electric Vehicle Route Planner υπολογίζει τις στάσεις φόρτισης, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να φθάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στον προορισμό του, χρησιμοποιώντας real time πληροφορίες κίνησης και προβλέψεις τις οποίες συνδυάζει και αξιολογεί σε συνδυασμό με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Οι στάσεις για φόρτιση αξιολογούνται δυναμικά με βάση τη χωρητικότητα των εκάστοτε σταθμών φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία σχεδιασμού της διαδρομής μπορεί, για παράδειγμα, να προτείνει δύο στάσεις σύντομης φόρτισης με υψηλή ισχύ αντί για μία μόνο μεγάλη στάση φόρτισης με χαμηλή ισχύ. Επιπλέον, το σύστημα εντοπίζει σταθμούς φόρτισης που είναι κατειλημμένοι και έτσι δεν τους προτείνει εξαρχής. Τα σημεία ενδιαφέροντος μπορούν να μεταφερθούν στο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας την δωρεάν εφαρμογή We Connect ID app.
Συνοδεύεται από την τελευταία γενιά λογισμικού της Volkswagen. Αυτό βελτιώνει την απόδοση του λειτουργικού συστήματος και είναι σε θέση να λαμβάνει ενημερώσεις «over-the-air». Η συμπαγής οθόνη του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 13,4 εκατοστών (5,3 ιντσών) βρίσκεται στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών.
Στο μέσο της κονσόλας φιλοξενείται η τυπική πλέον οθόνη αφής 30,5 εκατοστών (12 ιντσών) για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, το σύστημα πολυμέσων, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Κατά τον σχεδιασμό της δομής των μενού ελήφθησαν υπόψη πολλές επιθυμίες και παρατηρήσεις πελατών. Μεταξύ άλλων, η διάταξη έχει γίνει πιο ξεκάθαρη και το μενού φόρτισης βρίσκεται πλέον στο πρώτο επίπεδο της οθόνης αφής.
Το ανανεωμένο ID.3 είναι ένα από τα συνολικά δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει η Volkswagen έως το 2026.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το θέμα της μείωσης της αυτονομίας τις κρύες ημέρες απασχολεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Καλύτερη συμπεριφορά και τιμές αυτονομίας πέτυχαν τα μοντέλα που είχαν αντλίες θερμότητας, καθώς η κατανάλωση για την θέρμανση ήταν λιγότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα.
Παρόλα αυτά, οι σκανδιναβικές χώρες και ειδικά η Νορβηγία που κατά τη διάρκεια του χειμώνα έχει ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στέλνοντας το μήνυμα ότι οι μικρότερες αυτονομίες δεν αποτελούν μεγάλο πρόβλημα όταν υπάρχει μεγάλο και δυναμικό δίκτυο φόρτισης σε όλες τις περιοχές.
Το θέμα της μείωσης της αυτονομίας τις κρύες ημέρες απασχολεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες που μελετούν τρόπους να ξεπεράσουν το πρόβλημα της μεγάλης απώλειας μπαταριών σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η πτώση της αυτονομίας δεν σημαίνει ότι μειώνεται και η απόδοση της μπαταρίας, καθώς αυτή δεν παθαίνει τίποτα. Η μείωση της αυτονομίας και οι χαμηλές θερμοκρασίες απλά αναστέλλουν τις χημικές αντιδράσεις και λειτουργούν ως αντίσταση που επιβραδύνει τις φυσικές διεργασίες.