Το νέο Volkswagen Amarok μετά από 10 χρόνια πετυχημένης πορείας και 835.000 συνολικά πωλήσεις περνάει στην επόμενη γενιά του.
Στιβαρό και με πολυτελή προσανατολισμό είναι ένα pick up που μπορεί να κινηθεί με ευκολία στους κακοτράχαλους δρόμους, αλλά και στην πόλη, προσφέροντας άνεση και οδηγική απόλαυση. Μα πάνω από όλα αποδεικνύεται ένας πανίσχυρος εργάτης.
Η γερμανική εταιρεία συνεργάστηκε με την Ford με ορατά τα αποτελέσματα, καθώς έχει μεγαλώσει αρκετά σε διαστάσεις. Το μήκος του βρίσκεται στα 5,35 μ. με το μεταξόνιο να είναι 3,27μ. Το πλάτος φθάνει τα 1,88μ και το ύψος του τα 1,91μ.
Όλα αυτά το μετατρέπουν ως ένα εντελώς θηριώδες όχημα παντός καιρού. Μάλιστα του δίνουν την δυνατότητα να περνάει υδάτινο κόλλημα 80 εκατοστών, όταν ο προκάτοχός του μπορούσε να περάσει 50 εκατοστά. Όσο για την απόσταση από το έδαφος αυτή είναι 23,7 εκατοστά, γεγονός που το κάνει ικανό να ανταποκρίνεται σε κάθε είδους εδαφική ανωμαλία.
Για όσους μάλιστα αποφασίσουν να το δοκιμάσουν σε δύσκολες διαδρομές έχουν σύμμαχο την γωνία προσέγγισης που είναι 30 μοίρες, την γωνία διαφυγής που είναι 26 μοίρες και την γωνία ράμπας που είναι 21 μοίρες. Το ωφέλιμο φορτίο έχει αυξηθεί στους 1,16 τόνους όταν η δυνατότητα έλξης έχει ανέβει στους 3,5 τόνους.
Το νέο Amarok χαρίζει στον οδηγό καλύτερη οδική συμπεριφορά αλλά και αυξημένες πρακτικές δυνατότητες. Η διπλοκάμπινη έκδοσή του εκτός από την άνεση που προσφέρει στους πέντε επιβάτες διαθέτει μεγάλο χώρο στην καρότσα. Οι διαστάσεις είναι 1,65μ Χ1,58m, γεγονός που μπορεί να χωρέσει άνετα μια ευρωπαλέτα σε οποιαδήποτε διάταξη. Η καρότσα είναι στα πρότυπα των νέων pick up με την επένδυση για ανθεκτικότητα και αντοχή στο χρόνο, ενώ το άνοιγμα της πόρτας έχει ως βασικό κριτήριο την εύκολη φόρτωση.
Εξελιγμένες τεχνολογίες φωτισμού στο νέο Amarok
Στο νέο Amarok υπάρχουν τεχνολογίες φωτισμού όπως οι εξελιγμένοι προβολείς IQ. LIGHT LED Matrix, ενώ αίσθηση προκαλούν τα πίσω φωτιστικά σώματα LED-αλογόνου, οι προβολείς ομίχλης LED, τα φωτιστικά σώματα LED στον χώρο φόρτωσης, οι φουσκωμένοι θόλοι που αποτελούν σύμμαχο σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές και οι μπάρες οροφής που μπορούν να δεχτούν βάρος μέχρι 80 κιλά.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με περισσότερα από 30 συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού. Και όλα αυτά όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με επαγγελματικές καταβολές και προσανατολισμό. Στο εσωτερικό μας έκανε εντύπωση το MOD4 σύστημα συνδεσιμότητας της VW και έτσι έγινε το πρώτο μη ηλεκτρικό όχημα του ομίλου το οποίο το υποδέχεται.
Επίσης πίσω από το τιμόνι υπάρχει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης. Αίσθηση μας προκάλεσε, επίσης, η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 12” που ουσιαστικά σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς ένα SUV και όχι ένα pick up, ενώ την ίδια αίσθηση αφήνει και το τιμόνι. Τέλος, το πολύ καλό σε απόδοση ηχοσύστημα είναι ένα ακόμη στοιχείο της πολυτέλειας, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε τη πολύ ιδιαίτερη εσωτερική χειρολαβή της πόρτας. Οσο για τους αποθηκευτικούς χώρους αυτοί είναι άφθονοι τόσο στο ταμπλό, όσο και στην κονσόλα και το υποβραχιόνιο.
Κάτω από το καπό στο μοντέλο που οδηγήσαμε είχαμε τον 3λιτρο V6 TDI των 240 ίππων. Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς χάρη στο 4MOTION και μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων που στην πράξη αποδεικνύεται εύχρηστο και λειτουργικό. Στην πράξη ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ζωηρός από τις χαμηλές στροφές και αυτό του δίνει δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών. Στις μετρήσεις μας, η επιτάχυνση από την στάση μέχρι τα 100χλμ/ώρα ήρθε σε 9,06 δευτερόλεπτα, στο φρενάρισμα από τα 100χλμ/ώρα χρειαστήκαμε 42 μέτρα και στα ρεπρίζ 50-80χλμ/ώρα και 80-120χλμ/ώρα χρειαστήκαμε 3,16 και 6,6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Όσο για τα πρώτα 400μ από την στάση χρειαστήκαμε 16,49 δευτερόλεπτα.
Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είχαμε στη διάθεσή μας έξι προγράμματα που επιλέγονται με δύο τρόπους. Είτε μέσα από την οθόνη αφής, είτε από ένα φυσικό κουμπί κάτω από την οθόνη. Τα προγράμματα είναι τα γνωστά eco και normal, ενώ υπάρχουν αυτά για την ρυμούλκηση, την λάσπη, το χιόνι και την άμμο και του ολισθηρού δρόμου. Ωστόσο υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ από εκεί και πέρα ανάλογα με τις ανάγκες υπάρχουν το 4H που γίνεται τετρακίνητο με τη ροπή να περνά ισόποσα στους τέσσερις τροχούς, ενώ στο 4L (κοντό), γίνεται υποπολλαπλασιασμός σχέσης σε κλίμακα 3,06:1. Υπάρχει πάντως και το απλούστερο 4Α που αυτομάτως διαβάζει τις εκάστοτε συνθήκες και περνά στο δρόμο το ανάλογο οδηγικό setup.
Όσο για την μέση κατανάλωση στα 600 περίπου χιλιόμετρα που το οδηγήσαμε, αυτή ήταν 11,6 λίτρα/100χλμ. Μέσα στην πόλη αυτή ήταν 13,6λίτρα/100χλμ, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση ήταν 9,6 λίτρα/100χλμ. Η αυξημένη κατανάλωση και ο μεγάλος κύκλος στροφής ο οποίος είναι 12,93μ ήταν δύο αρνητικά. Το νέο VW Amarok με τον τρίλιτρο diesel V6 των 240 ίππων και στην έκδοση Style της δοκιμής μας στοιχίζει 55.000 ευρώ.