Το χρώμα σε ένα αυτοκίνητο αποτελεί σημαντικό και στρατηγικό παράγοντα που καθορίζει την πρώτη εντύπωση. Τα τελευταία χρόνια η χρωματική παλέτα των αυτοκινήτων άλλαξε ριζικά και έφυγε από τα κλασικά χρώματα. Βγήκαν στην παραγωγή δυναμικά, έντονα χρώματα που αναδεικνύουν ένα μοντέλο και το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα.
Τα δυναμικά χρώματα που βλέπουμε σήμερα στους δρόμους είναι αποτέλεσμα έρευνας και μελετών συγκεκριμένου τμήματος μέσα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Για να βγει ένα χρώμα στην κυκλοφορία έχει αναλυθεί και δουλευτεί τα τελευταία τρία με πέντε χρόνια στα εργοστάσια. Είναι αποτέλεσμα τεχνογνωσίας που έχει αποκτηθεί μέσω της έρευνας και της ανάδειξης τάσεων, σχεδιασμού και δημιουργίας τολμηρών και μοναδικών χρωμάτων.
Ένα δυναμικό χρώμα σε πρώτη φάση «τραβάει» την προσοχή στο δρόμο, ενώ παράλληλα αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το σχήμα του μοντέλου και την εικόνα της μάρκας. Αλλωστε το χρώμα σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να επηρεάσει την απόφαση απόκτησης ή όχι για έναν πιθανό αγοραστή.
Ο σχεδιασμός ενός χρώματος αυτοκινήτου είναι πρόκληση. Λαμβάνει υπόψη τη σύνθετη αλληλεπίδραση της απόχρωσης, του κορεσμού, της υφής και των διαφόρων εφέ. Οι σχεδιαστές χρωμάτων παρακολουθούν συνεχώς τους δείκτες τάσης που καθορίζουν τη μελλοντική εμφάνιση των οχημάτων και δημιουργούν ελκυστικά χρώματα για μια πολύ απαιτητική αγορά. Είναι αυτοί που δείχνουν τον δρόμο του μέλλοντος. Στα σύγχρονα δυναμικά χρώματα οι σχεδιαστές αυτοκινήτων διατηρούν την αιχμή και τον δυναμισμό, ενώ θέλουν παράλληλα να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό. Άσχετα αν τα παραδοσιακά, τα κλασικά χρώματα είναι αυτά που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των περισσοτέρων, τα ξεχωριστά χρώματα μένουν στις θύμησες όλων. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που οι εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανίες αναδεικνύουν χρώματα, που είναι αποκλειστικά για συγκεκριμένα μοντέλα.
«Οι συναρπαστικές έγχρωμες καμπάνιες προκύπτουν από ποικίλες ανακαλύψεις, επηρεάζοντας την καινοτομία», αναφέρει χαρακτηριστικά η σχεδιάστρια χρωμάτων για διάφορα μοντέλα που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ, Elizabeth Hoffmann, για να συμπληρώσει ο επικεφαλής σχεδιασμού της Basf στην Ευρώπη, Mark Gutjahr ότι «ως μελλοντολόγοι, επανεξετάζουμε την ιδέα του αυτοκινήτου ως προϊόν, με πολλές νέες ιδέες κινητικότητας».