Το Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε για τα καλά και πλέον τα πάντα κινούνται στο ρυθμό του εμβληματικού αγώνα του WRC!
Λίγες ημέρες έμειναν για την εκκίνηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο από πέρσι έχει μπει σε μια νέα εποχή, ωστόσο ορισμένες ειδικές παραμένουν τόσο θρυλικές, όσο και το ίδιο το Ράλλυ.
Για την ακρίβεια μόλις πριν από ένα χρόνο, σε σχετική ψηφοφορία της επίσημης ιστοσελίδας του WRC, τρεις ελληνικές ειδικές διαδρομές βρέθηκαν μέσα στις κορυφαίες, μεταξύ όλων των ειδικών (!) του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος!
Ποιες είναι αυτές; Οι Βωξίτες, ο Ταρζάν και το Ελευθεροχώρι!
Βωξίτες: Η πλέον αειθαλής ειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Οι Βωξίτες είναι η πλέον αειθαλής ειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Αυτός είναι και ένας λόγος που κατατάσσεται πρώτη στις σχετικές ψηφοφορίες δημοφιλίας, αλλά και συνήθως η πρώτη που κατακλύζεται από κόσμο. Αφορά κατά βάση την σύγχρονη εποχή του αγώνα, γιατί στους πιο παλιούς χρειάζεται να εξηγήσεις πως πρόκειται για την συνέχεια της εξίσου -ή και περισσότερο- φημισμένης ειδικής Καρούτες.
Οι δύο διαδρομές ήταν επί σειρά ετών και από τη δεκαετία του ’70 κιόλας από τις βασικές ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Άκρως απαιτητικές και με υψηλές ταχύτητες, αποτελούσαν περισσότερο μια πρόκληση για να αποφεύγονται τα λάθη και ο χαμένος χρόνος ,παρά μια μάχη για επιβίωση όπως ήταν το υπόλοιπο Ράλλυ Ακρόπολις. Τα πληρώματα περνούσαν από εκεί δύο και τρεις φορές, αναλόγως αν περιλαμβάνονταν στο πρόγραμμα και οι δύο ειδικές, ή μόνο οι Καρούτες.
Έτσι, οι συμμετέχοντες «ανηφόριζαν» προς την Βόρεια Ελλάδα και κατά την επιστροφή (που έκαναν την ειδική κατηφορικά) και προέκυπταν και μεγαλύτερες διαφορές στους χρόνους που επιτύγχαναν.
Φέτος η ειδική διαδρομή Βωξίτες αποτελεί την 7η του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και θα ξεκινήσει λίγο πριν τις 18:00 το απόγευμα της Παρασκευής. Το αρχικό πλάνο προέβλεπε να ήταν νυχτερινή με εκκίνηση στις 20:30. Ήταν μια εξαιρετική σκέψη που θα δημιουργούσε ένα υπερθέαμα με την Πανσέληνο εκείνης της βραδιάς, όμως λόγοι ασφαλείας που επισημάνθηκαν από τους υπευθύνους τουWRC, διαφοροποίησαν το πρόγραμμα.
Δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα ωστόσο, γιατί τα 23 χλμ. της ειδικής θα προσφέρουν ούτως ή άλλως ένα αυτοκινητικό υπερθέαμα.
Ταρζάν – Μια ειδική τόσο ιστορική… όσο και το όνομά της
Η ιστορία του Γιώργου Μπούργου με την καλύβα του να αποτελεί φιλόξενο μέρος για τους διασημότερους οδηγούς και συνοδηγούς του Ράλλυ Ακρόπολις από την δεκαετία του 70,κατατάσσει την ειδική διαδρομή Ταρζάν ως την ιστορικότερη της χώρας μας.
Μια ειδική-σύμβολο του Ράλλυ Ακρόπολις, σταμάτησε να υφίσταται στο πρόγραμμα για πολλά χρόνια, αλλά από πέρσι έκανε θριαμβευτικό comeback. Τόσο ωςPower Stage,όσο και ως μια ειδική που συγκέντρωσε αρκετό κόσμο παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες του περσινού αγώνα εκείνη την ημέρα. Δεν είχε σημασία όμως -και ποτέ δεν θα έχει- γιατί ο Ταρζάν μπορεί να συγκαταλέγεται στα αξιοθέατα της σύγχρονης Ελλάδας και μακάρι να μπορούσε να αξιοποιηθεί περισσότερο.
Ή, ίσως είναι καλύτερα είναι να μην αξιοποιηθεί. Δεν χρειάζεται το καταπράσινο τοπίο που συνθέτουν τα έλατα και η άγρια ελληνική φύση να αλλοιωθεί από τουριστικές ατραξιόν.Η καλύβα του Μπούργου αρκεί να θυμίζει το ακροπολικό παρελθόν και οι επεμβάσεις που έχει κάνει η Οργανωτική Επιτροπή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι προσεγμένες και τονίζουν τα ενδιαφέροντα στοιχεία της διαδρομής.
Πέραν τούτου, η οργάνωση έχει δώσει στην ειδική διαδρομή ένα σύγχρονο προφίλ, που ταιριάζει στα πανίσχυρα αγωνιστικά αυτοκίνητα της εποχής μας και διασφαλίζει υπό μια έννοια την συνέχεια αυτής της μοναδικής ιστορίας.
Έστω και αν έχει διαφοροποιηθεί η χάραξή της και η πορεία της ειδικής σε σχέση με το μακρινό παρελθόν, τότε που η καλύβα του Μπούργου ήταν κομμάτι της διαδρομής και όχι η εκκίνηση.
Φέτος ο Ταρζάν θα αποτελέσει την 10η και την 13η ειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Το πρώτο αυτοκίνητο θα ξεκινήσει το πρώτο πέρασμαστις 11:08, ενώ το δεύτερο πέρασμα θα ξεκινήσει το απόγευμα στις 17:08. Η διαδρομή έχει μήκος 23,37 χλμ. και ξεκινάει από την περιοχή Ζαχαράκη, εκεί που βρίσκεται η καλύβα του θρυλικού Ταρζάν.
Ακολουθεί πορεία προς το χωριό Ροβολιάρι και μετά την διασταύρωση προς Ρεντίνα συνεχίζει για να τερματίσει λίγο πριν το χωριό Παλαιά Γιαννιτσού. Στην πρώτη του εποχή κατηφόριζε προς το χωριό Τσούκα και ήταν μια από τις δυσκολότερες ειδικές διαδρομές του πρωταθλήματος με τα αγωνιστικά να δεινοπαθούν για να βγουν από εκεί.
Σήμερα, ενώ τα τελευταία χιλιόμετρα θυμίζουν εκείνο το τεραίν, συνολικά συνιστά μια σαφώς πιο «ευγενική», για τα αυτοκίνητα και τα πληρώματα διαδρομή.
Ελευθεροχώρι: Το «αξιοθέατο» των χωμάτινων αγώνων
Το Ελευθεροχώρι βρίσκεται πάντα ψηλά στη συνείδηση του κοινού σχετικά με τις καλύτερες ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Οι περισσότεροι θεατές, έχουν καταφέρει να «ξεκλειδώσουν» τα μυστικά αυτής της διαδρομής, μπορούν να κατανοήσουν το «μεγαλείο» της και να αντιληφθούν τον τρόπο που η φύση έχει «σχεδιάσει» μια πραγματική ακροπολική ειδική διαδρομή. Το Ελευθεροχώρι είναι ένα «αξιοθέατο» των χωμάτινων αγώνων αυτού του κόσμου.
Στην Ελβετία της Ελλάδας, το τοπίο σε ταξιδεύει και σε αποζημιώνει με εικόνες και μυρωδιές που μένουν ανεξίτηλες στην μνήμη σου.Καταπράσινες εκτάσεις συνδυάζονται με το πυκνό δάσος από έλατα για να προσφέρουν μοναδικές εικόνες. Εικόνες που έχουν συμβάλει στην φήμη του ελληνικού αγώνα, είτε μέσω του φωτογραφικού φακού και ταξιδεύοντας σε όλα τα σημεία του πλανήτη, είτε μέσα από τα μάτια επισκεπτών από όλο τον κόσμο.
Το λαϊκό προσκύνημα του 2021 αποδεικνύει την ευκολία πρόσβασης αφενός, αφετέρου δε το γεγονός πως οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί φέτος (πέρσι το “πρώτο” Ελευθεροχώρι είχε ακύρωθει, αν και η επανάληψη της διαδρομής πραγματοποιήθηκε κανονικά).Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2022, το Ελευθεροχώρι εκτείνεται σε μήκος 16,9 χλμ. από το χωριό Ελευθεροχώρι προς την Μενδενίτσα, την εναλλακτική ονομασία της ειδικής.
Θα πραγματοποιηθεί την πρώτη φορά ως η 14η ειδική διαδρομή με ώρα εκκίνησης τις 09:08 και ως Power Stage που θα προσφέρει και βαθμούς στους οδηγούς, στις 13:18.