02:22
08/09/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
02:22
08/09/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Η Porsche Cayenne συμπληρώνει τα 20 χρόνια στους δρόμους του κόσμου – Ως το 2020 πουλήθηκαν 1 εκατομμύριο μοντέλα (βίντεο)

Μέτρα στην εστίαση κατά του κορονοϊού / Φωτογραφία: Eurokinissi

30.08.2022

18:54

Στα οκτώ χρόνια παραγωγής των μοντέλων της πρώτης γενιάς, πουλήθηκαν 276.652 αυτοκίνητα Porsche Cayenne

Αμέσως μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Paris Motor Show τον Σεπτέμβριο του 2002, η Porsche Cayenne έγινε παγκόσμια επιτυχία, ξεπερνώντας γρήγορα τους στόχους των πωλήσεών της. Αρχικά, αναμένονταν να πωλούνται 25.000 μονάδες ετησίως.

Στα οκτώ χρόνια παραγωγής των μοντέλων της πρώτης γενιάς, πουλήθηκαν 276.652 αυτοκίνητα, κάτι λιγότερο από 35.000 κάθε χρόνο. Η εκατομμυριοστή Cayenne βγήκε από την γραμμή παραγωγής το καλοκαίρι του 2020. Το 2021, πουλήθηκαν παγκοσμίως πάνω από 80.000 Cayenne.

Η πρώτη γενιά της Porsche Cayenne

Η Porsche Cayenne του 2003 – η πρώτη τετράθυρη και η πρώτη πενταθέσια της μάρκας – έκανε σίγουρα ό,τι μπορούσε για να ανταποκριθεί στην εικόνα της μάρκας Porsche. Παρόλο που μοιραζόταν την πλατφόρμα της με το Volkswagen Touareg, η εμφάνιση ήταν ξεχωριστή για την Porsche.

Η Porsche Cayenne S διέθετε έναν V8 4,5 λίτρων με 350 ίππους, ενώ η Cayenne Turbo με 450 ίππους και 457 χλγμ. ροπής ήταν το πιο ισχυρό SUV της αγοράς.

Και οι δύο είχαν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic έξι σχέσεων και τετρακίνηση. Μια προαιρετική ανάρτηση με ελατήρια αέρα της έδινε 4,5 ίντσες μεταβολή του ύψους κύλισης από τη χαμηλότερη στην υψηλότερη ρύθμιση, και η Cayenne ήταν ικανή στην πίστα και ικανή εκτός δρόμου.

Για το 2005, η Porsche πρόσθεσε ένα βασικό μοντέλο με έναν κινητήρα V6 στενής γωνίας 3,2 λίτρων 247 ίππων, ο οποίος ήταν διαθέσιμος με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για το 2008, η Cayenne απέκτησε λίφτινγκ και αναβαθμισμένα συστήματα κίνησης. Ο V8 της Cayenne S αυξήθηκε στα 4,8 λίτρα και τους 385 ίππους, ενώ ο Turbo έφτασε τους 500 ίππους.

Ο βασικός V6 αυξήθηκε στα 3,6 λίτρα, προσθέτοντας 43 ίππους και 44 lb-ft. Η νέα Porsche Cayenne GTS διέθετε μια έκδοση του V8 των 4,8 λίτρων με 405 ίππους και ήταν διαθέσιμη με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το 2009 η Porsche παρουσίασε την Cayenne Turbo S των 550 ίππων.

Οι αλλαγές και η δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου το 2011

Η δεύτερη γενιά Cayenne εμφανίστηκε με το μοντέλο του 2011, με κορυφαία προσθήκη την πράσινη (περίπου) Cayenne S Hybrid, η οποία δανείστηκε τον υπερτροφοδοτούμενο V6 3,0 λίτρων από την Audi και πρόσθεσε έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική ισχύ 380 ίππων.

Το μοντέλο Cayenne V6 έφτανε πλέον τους 300 ίππους, ενώ η Cayenne S απέδιδε ακόμη 400 ίππους και η Turbo προσέφερε 500 ίππους.

Τα μοντέλα Turbo S και GTS εγκαταλείφθηκαν, ενώ το τελευταίο επανεμφανίστηκε το 2013 με 420 ίππους μαζί με την Cayenne Diesel των 240 ίππων με τον 3,0-λίτρων V6 turbo diesel. Το Turbo S επέστρεψε για το 2014 με 550 ίππους και χρόνο 0-100 km/h 4,3 δευτερολέπτων.

Η Cayenne ανανεώθηκε για το 2015 και τα μοντέλα V-6, Turbo S και GTS τέθηκαν σε παύση. Η Porsche Cayenne S αντάλλαξε τον V-8 με έναν υπερτροφοδοτούμενο, τούρμπο V-6 3,6 λίτρων που απέδιδε 420 ίππους, ενώ το υβριδικό (που τώρα ονομάζεται Cayenne S E-Hybrid) έφτασε τους 416 ίππους. Ο V8 της Cayenne Turbo απέδιδε 520 ίππους.

Η ολοκαίνουρια Porsche Cayenne to 2019

Μια ολοκαίνουργια Cayenne έκανε το ντεμπούτο της για το 2019, και παρά το γεγονός ότι είχε εντελώς νέα λαμαρίνα, η εμφάνιση δεν άλλαξε δραματικά.

Σύμφωνα με την παράδοση, η Porsche περιόρισε τη γκάμα ισχύος για τη χρονιά του ντεμπούτου. Το βασικό μοντέλο έλαβε έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 3,0 λίτρων με 335 ίππους, η Cayenne S είχε έναν V6 2,9 λίτρων με διπλή υπερτροφοδότηση 434 ίππων και η Cayenne Turbo είχε έναν V8 4,0 λίτρων με διπλή υπερτροφοδότηση 541 ίππων.

Για το 2020, η Porsche άρχισε να προσφέρει ένα τετράθυρο Porsche Cayenne Coupe με ταχύτερη γραμμή οροφής.

Για το 2021, η Porsche πρόσθεσε το μοντέλο E-Hybrid, με συνδυασμένη ισχύ 455 ίππων από τον υπερτροφοδοτούμενο V-6 κινητήρα 3,0 λίτρων και τον συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα. Το νέο Turbo S E-Hybrid συνδύασε τον κινητήρα Cayenne Turbo με ένα plug-in υβριδικό σύστημα για ένα εντυπωσιακό σύνολο 670 ίππων.

Η Cayenne GTS του 2021 πήρε και πάλι τον κινητήρα S και τον ανέβασε στους 453 ίππους.

Για την Porsche, η Cayenne έχτισε την οικονομική βάση για μια σταθερή επιτυχία χωρίς συμβιβασμούς, ενώ παράλληλα έκτισε και έναν μύθο στην κατηγορία.

Το σημαντικότερο είναι ότι άνοιξε πολλές νέες αγορές για την Porsche και είχε σημαντικότατη συνεισφορά στην διεθνοποίηση του δικτύου της. Ενίσχυσε την εικόνα και την αίγλη του γερμανικού brand ειδικά στην Κίνα και τις άλλες αγορές της Ασίας, ενώ σήμερα είναι ένα από τα πιο ισχυρά σε ζήτηση μοντέλα παγκοσμίως.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση