Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν έδωσε σήμερα εντολή στην κυβέρνησή του να εξετάσει νέα μέτρα για τη στήριξη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι πωλήσεις «βούλιαξαν» αφότου η Μόσχα εξαπέλυσε την εισβολή στην Ουκρανία.
Εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης από ρώσους αγοραστές και των σοβαρών προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω των κυρώσεων της Δύσης σε βάρος της Μόσχας, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 83,5% τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων (ΑΕΒ).
Κατά τη συνάντηση που είχε με κυβερνητικούς αξιωματούχους, η οποία μεταδόθηκε από την κρατική τηλεόραση, ο Πούτιν είπε ότι η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει μέτρα για τη στήριξη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα.
Σε «ελεύθερη πτώση» οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Υπενθυμίζεται ότι «βουτιά» για 10ο συνεχόμενο μήνα κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και στην Ευρώπη τον Απρίλιο του 2022, καθώς οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 20,6%.
Η μείωση του όγκου των πωλήσεων οφείλεται στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκίνητων αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προμήθεια των ημιαγωγών αλλά και άλλων απαραίτητων εξαρτημάτων όπως τα καλώδια τα οποία σε μεγάλο βαθμό παράγονται στην Ουκρανία.
Οι μεγαλύτερες αγορές στην Ευρώπη πίεσαν τις πωλήσεις
Με εξαίρεση το έτος της πανδημίας 2020, αυτό ήταν το πιο αδύναμο αποτέλεσμα του Απριλίου όσον αφορά τους όγκους πωλήσεων. Το ρεκόρ που ήταν 684.506 πωλήσεις, πλέον είναι ένας στόχος που δύσκολα θα επιτευχθεί μέχρι να ομαλοποιηθεί η τροφοδοσία των εργοστασίων και να επιλυθούν διάφορα προβλήματα με την ενεργειακή επάρκεια.
Κατά τη διάρκεια του Απριλίου, οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν στην αρνητική απόδοση της περιοχής: Ιταλία (-33,0%), Γαλλία (-22,6%), Γερμανία (-21,5%) και Ισπανία (-12,1%).
Στο τετράμηνο οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν 14,4%
Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 14,4% σε ολόκληρη την ΕΕ, φτάνοντας συνολικά τις 2.930.366 μονάδες. Η σημαντική μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο παρέσυρε περαιτέρω τη σωρευτική απόδοση. Μεταξύ των βασικών αγορών της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-26,5%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-18,6%), την Ισπανία (-11,8%) και τη Γερμανία (-9,0%).