Η Mazda από το 2018 έχει ξεκινήσει να εργάζεται εντατικά πάνω σε μια νέα γενιά βιοκαυσίμων.
Συμμετείχε στο «Your Green Fuel», ένα έργο κοινοπραξίας ανάμεσα σε πανεπιστήμια και κλάδους της κυβέρνησης στη Χιροσίμα, στο οποίο συνεργάστηκε με την Euglena, μια ιαπωνική εταιρεία που πρόκειται να παράγει μαζικά βιοντίζελ νέας γενιάς από το 2025.
Το βιοντίζελ νέας γενιάς της Euglena «SUSTEO» κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από ιαπωνικά προϊόντα και αποτελείται από ένα συνδυασμό λαδιού και λίπους στο χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.
Οι δοκιμές της Mazda
Για τις δοκιμές του καυσίμου νέας γενιάς, η Mazda αποφάσισε να αγωνιστεί στην κατηγορία ST-Q στον 24ωρο αγώνα αντοχής Super Taikyu Series Fuji στην πίστα Fuji International Speedway. Το αυτοκίνητο που επιστρατεύτηκε ήταν ένα Mazda2 Bio Concept της Zekken 55 το οποίο τροφοδοτείται από 100% βιοντίζελ κατασκευασμένο από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και λίπη μικροφυκών.
Η εταιρεία επέλεξε να δοκιμάσει το νέο καύσιμο σε αυτό το μικρού μεγέθους όχημα καθώς είχε σημειώσει επιτυχίες στην αγωνιστική σεζόν του 2021 με στάνταρ κινητήρα ντίζελ Skyactiv που οδηγείται από μια ιδιωτική ομάδα οδηγών.
Εκείνο που θέλει να πετύχει η Mazda είναι να βρίσκεται πάντα σε ετοιμότητα για οποιαδήποτε πορεία ακολουθήσει η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για την ώρα όλοι έχουν στρέψει την προσοχή τους προς την ηλεκτροκίνηση, μια τάση που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η οποία έθεσε τον στόχο για τα κράτη της ΕΕ να επιτύχουν ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050.
Φυσικά, όλη αυτή η τάση προκαλεί και ερωτήματα όπως το αν παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία αυτών των οχημάτων από φιλικές προς το περιβάλλον πηγές.
Λόγω λοιπόν της ρευστότητας της κατάστασης η Mazda δεν σταματάει να επενδύει προς πολλές κατευθύνσεις προκειμένου να είναι έτοιμη για όλα τα σενάρια.
Έτσι, όσο η Mazda προσφέρει το MX-30 BEV στην γκάμα της και αναπτύσσει και βελτιώνει συνεχώς τα συστήματα θερμικών κινητήρων μετάδοσης και τις τεχνολογίες της, ώστε να είναι συμβατά με τις υπάρχουσες υποδομές παγκοσμίως, παράλληλα αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας αντί του πετρελαίου.