Πολλοί οδηγοί θεωρούν πως οι δρόμοι τους ανήκουν και ένα από τα συχνότερα φαινόμενα είναι η «σφήνα» στα φανάρια.
Ενώ τα οχήματα βρίσκονται το ένα πίσω από το άλλο, κάποιοι βγαίνουν από τα δεξιά για να βρεθούν πρώτοι, για να κερδίσουν λίγα μέτρα.
Αυτό όπως είναι λογικό επηρεάζει, τόσο την κυκλοφορία των οχημάτων, όσο και την πορεία των πεζών, αφού 9 στις 10 φορές πατάει πάνω στη διάβαση.
Τι λέει ο ΚΟΚ για το κλέψιμο της σειράς στο φανάρι
Η αστυνομία προφανώς και δεν μπορεί να βρίσκεται σε κάθε φανάρι, προκειμένου να εντοπίσει τους «εξυπνάκηδες». Αν όμως, τον δει να παρακάμπτει την ουρά και να επιχειρεί να περάσει εμπρός, έχει το δικαίωμα να του βεβαιώσει παράβαση, όπως αναφέρει το gocar.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει προ της ειδικής γραμμής διακοπής αυτής ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε αρκετή απόσταση από το σηματοδότη, ώστε η σηματοδότηση να είναι σε αυτόν ευχερώς ορατή, να παραμένει δε σε στάση μέχρις ότου ανάψει το πράσινο φως.
Επίσης υποχρεούται να μην εισέρχεται στον οδικό κόμβο ούτε να κινείται πάνω στις διαβάσεις πεζών, εάν ο σηματοδότης είναι τοποθετημένος στο μέσο ή στην απέναντι πλευρά του κόμβου. Σε περίπτωση που παραβεί την παραπάνω διάταξη, τιμωρείται με πρόστιμο 700 ευρώ και με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.