02:47
29/09/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
02:47
29/09/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Φέτελ: Η Formula 1 χάνει το «διαμάντι» της – Τα τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα και η αποτυχία με τη Ferrari (εικόνες & βίντεο)

O Σεμπάστιαν Φέτελ πανηγυρίζει νίκη ως οδηγός της Red Bull / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

O Σεμπάστιαν Φέτελ πανηγυρίζει νίκη ως οδηγός της Red Bull / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Θάνος Νικηταράς
30.07.2022
18:24
Τελευταία ενημέρωση: 31/07/2022 • 9:08
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανακοίνωσε ότι αποσύρεται στο τέλος της χρονιάς και η Formula 1 γίνεται πιο φτωχή

Ήταν Ιούνιος του 2007 όταν ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στο Grand Prix του Καναδά και αναγκαζόταν να τεθεί εκτός για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε ο νεαρός Σεμπάστιαν Φέτελ κλήθηκε να τον αντικαταστήσει για λίγους αγώνες, κάτι που έκανε με επιτυχία.

Μια από τις σφοδρότερες συγκρούσεις στην ιστορία της Formula 1 έμελλε να είναι «διαβατήριο» για τον Γερμανό, καθώς πήρε την ευκαιρία του στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με την BWM Sauber. Αμέσως ο Φέτελ έδειξε ότι έχει έρθει να γράψει ιστορία στη Formula 1, καθώς σε ηλικία μόλις 19 ετών και στο πρώτο του Grand Prix έγινε ο νεότερος οδηγός που πήρε βαθμούς σε αγώνα (ξεκίνησε 7ος και τερμάτισε 8ος).

Η αρχή μιας σπουδαίας καριέρας! Λίγους μήνες αργότερα -με τον Φέτελ πλέον να είναι οδηγός της Toro Rosso- ήρθε άλλη μια σπουδαία στιγμή στην καριέρα του.

Ο Γερμανός πιλότος κατάφερε να γίνει νεότερος οδηγός που έπαιρνε ποτέ νίκη στο πρωτάθλημα, στην ιστορική και βροχερή πίστα της Μόντσα. Αυτή ήταν και η πρώτη νίκη για την θυγατρική ομάδα της Red Bull, η οποία το 2020 -πλέον με το όνομα Alpha Tauri- πήρε τη δεύτερη νίκη της στο Formula 1, στην ίδια πίστα, αυτή τη φορά με τον Πιέρ Γκασλί.

Τα τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα με την Red Bull

Το επόμενο βήμα στην καριέρα του Φέτελ δεν άργησε να έρθει και το 2009 μεταβαίνει στην Red Bull, η οποία ερχόταν με φόρα για να βάλει τέλος στην κυριαρχία της Ferrari και της McLaren.

Ο Γερμανός πιλότος την πρώτη του χρονιά με την Red Bull τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα, λίγο πίσω από τον Μπάτον, ωστόσο κατάφερε να πάρει τέσσερις νίκες στο πρωτάθλημα, μια απ’ αυτές στο τελευταίο Grand Prix της σεζόν.

Η συνέχεια ήταν… φανταστική. Η επόμενη χρονιά ήταν μια από της κορυφαίες στην ιστορία της Formula 1, καθώς ο Φέτελ ανταγωνίστηκε με τον Φερνάντο Αλόνσο που μόλις είχε μετακινηθεί στην Ferrari, τον ομόσταβλό του στην Red Bull, τον Μαρκ Γουέμπερ, αλλά και φυσικά τον Λούις Χάμιλτον.

Και οι τέσσερις οδηγοί διεκδικούσαν τον τίτλο στο τελευταίο Grand Prix της χρονιάς, ο Φέτελ έκανε το χρέος του και τερμάτισε πρώτος, ενώ ο Αλόνσο έμεινε έβδομος, καθώς δεν κατάφερε να περάσει ποτέ τον Πετρόφ. Ο Γερμανός πιλότος έγινε ο νεότερος πρωταθλητής στην Formula 1, με τις σκηνές που εκτιλήχθηκαν μετά το τέλος του αγώνα να είναι μοναδικές, καθώς έκλαιγε πάνω στο τιμόνι και φώναζε διαρκώς «απίστευτο», ενώ ο Ισπανός αρκέστηκε στο να κατηγορεί τον Πετρόφ.

Η σεζόν του 2011 ήταν μία σεζόν απόλυτης κυριαρχίας. Έχοντας ήδη πανηγυρίσει 9 νίκες σε 15 αγώνες, ο Φέτελ εξασφαλίζει και μαθηματικά τον τίτλο στο ιαπωνικό Grand Prix της Σουζούκα, ενώ απόμεναν άλλοι τέσσερις αγώνες. Η συνολική συγκομιδή του ήταν 11 νίκες, 15 pole positions και ένας ακόμα τίτλος κατασκευαστών για τη Red Bull Racing.

Έναν χρόνο μετά ο Φέτελ έγραψε ξανά ιστορία, καθώς έγινε ο νεότερος οδηγός που κατακτά τρεις φορές το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Μετά από μια εντυπωσιακή σεζόν ο Γερμανός επικράτησε του Φερνάντο Αλόνσο. Το 2013 κατέκτησε για τέταρτη σερί φορά το πρωτάθλημα, πανηγυρίζοντάς το στο Grand Prix της Ινδίας κάνοντας ντόνατ.

H επόμενη χρονιά ήταν η χρονιά των αλλαγών για την Red Bull, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αντικατέστησε τον Μαρκ Γουέμπερ (με τον Αυστραλό τα τελευταία χρόνια δεν είχε και τις καλύτερες σχέσεις ο Φέτελ, χαρακτηριστική ήταν η στιγμή που ο «εχθρός» του Φέτελ, ο Αλόνσο, έκανε… τον «ταξιτζή» για τον Γουέμπερ).

Η Red Bull δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί την Mercedes, με τον Χάμιλτον να παίρνει το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του και τον Ρόσμπεργκ να τον ακολουθεί, ενώ ο Φέτελ έμεινε μόλις στην 5η θέση, πίσω μάλιστα και από τον Ρικιάρντο, ο οποίος τερμάτισε τρίτος το πρωτάθλημα. Να τονίσουμε ότι αρκετοί αναρωτήθηκαν εκείνη την εποχή εάν ο Φέτελ «σαμποτάρισε» τη συγκεκριμένη σεζόν για να μπορέσει να «σπάσει» το συμβόλαιό του με τους «ταύρους» και να πάει στη Ferrari.

https://twitter.com/ojobabatundeiso/status/1552613992115441664?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1552613992115441664%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.oneman.gr%2Fathlitika%2Fsebastian-vettel-o-pio-koul-protathlitis-tis-formula-1%2F

Η αποστολή που απέτυχε να εκπληρώσει ο Φέτελ

Τον Οκτώβριο του 2014 ο Φέτελ ανακοίνωσε στην Red Bull ότι θα αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν. Έτσι θα ολοκληρωθεί μία συνεργασία που έφερε 38 νίκες, 44 pole και 8 παγκόσμιους τίτλους.

Νέος σταθμός στην καριέρα του το Μαρανέλο και η Ferrari. Σκοπός του: Να κάνει αυτό που δεν έκανε ο Αλόνσο, να πάρει ένα πρωτάθλημα με τους Ιταλούς.

Ένας στόχος που δεν επιτεύχθει ποτέ, λόγω και της υπεροχής της Mercedes, αλλά και των λαθών που έκανε ο ίδιος, με τον ίδιο να ξεχωρίζει αυτό που έγινε το 2018 στην πίστα του Χόκενχαϊμ, όταν ξαφνικά έχασε τον έλεγχο και κατέληξε στις μπαριέρες, ένα λάθος που ήταν η αρχή του τέλους, όπως το έχουν χαρακτηρίσει πολλοί.

Μια ακόμη στιγμή που κανείς δεν πρόκειται να ξεχάσει ήταν στο Μπακού το 2017, όταν κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Χάμιλτον φρέναρε πιο απότομα από το αναμενόμενο, κάτι που έκανε έξαλλο τον Φέτελ, ο οποίος έριξε το μονοθέσιό του πάνω σε αυτό του Βρετανού.

«Το να αγωνιστώ με τα χρώματα της Ferrari ήταν το όνειρό μου από τότε που ήμουν παιδί. Ήταν εντυπωσιακό το να βλέπω τον Μίκαελ Σουμάχερ να οδηγεί το κόκκινο μονοθέσιο. Τελικά αυτό το όνειρο έγινε πραγματικότητα το 2015,όμως στο διάστημα που είμαι εδώ δεν μπόρεσα να εκπληρώσω τις προσδοκίες που υπήρχαν για μένα και να πάρω ένα τίτλο. Απέτυχα ως προς αυτό», δήλωσε ο Φέτελ λίγο μετά την αποχώρησή του από την ιταλική ομάδα.

Μια ακόμη στιγμή του Φέτελ που δύσκολα μπορεί κάποιος να ξεχάσει ήρθε το 2019 στον Καναδά, όταν και τερμάτισε πρώτος τον αγώνα, αλλά κατατάχθηκε δεύτερος, καθώς δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων, ως αντίδραση μετακίνησε την πινακίδα με το νούμερο ένα από το μονοθέσιο του Χάμιλτον και την έβαλε μπροστά στο χώρο που υποτίθεται ότι θα ήταν το δικό του.

Στη Ferrari επίσης ο Φέτελ συναργάστηκε με τον Λεκλέρκ, με τον οποίον αν και στην αρχή έδειχναν να είχαν εξαιρετικές σχέσεις προς το τέλος υπήρξαν εντάσεις, αποκορύφωμα τα όσα έγιναν το 2019 στη Βραζιλία.

Φέτελ: Κάτι παραπάνω από ένας παγκόσμιος πρωταθλητής

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ως οδηγός απέκτησε πολλούς φίλους και πολλούς εχθρούς, ωστόσο άπαντες σέβονται τον άνθρωπο Φέτελ. Αυτόν που πολλές φορές μετά από τα Grand Prix καθάριζε τα σκουπίδια από τις πίστες, χωρίς μάλιστα να το διαφημίζει, αυτόν που περνούσε συχνά-πυκνά με τα κράνη του και τις μπλούζες του κοινωνικά μηνύματα.

Ο Φέτελ κατάφερε να εμπνεύσει τις νεότερες γενιές και να ευαισθητοποιήσει χιλιάδες ανθρώπους αναφορικά με την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της.

Όλα τα παραπάνω τα έκανε όντας ο ίδιος το παράδειγμα. Ποτέ δεν «διαφήμισε» τον εαυτό του αλλά μετά από πολλούς αγώνες μαζεύει σκουπίδια, βοηθώντας τους εργαζόμενους της εκάστοτε πίστας, χρησιμοποιεί τα μέσα μεταφοράς και δεν χρησιμοποιεί ιδιωτικά αεροπλάνα (σ.σ. όπως κάνουν πολλοί πιλότοι).

Παίρνοντας πρωτοβουλίες, πάντα ωθούσε τις ομάδες να κάνουν ενέργειες ώστε να βοηθούν μειονότητες και διάφορες κοινότητες όπου οι άνθρωποι είχαν ανάγκη. Πήρε μέρος στο κίνημα «Same Love» (Ίδια Αγάπη) για την υποστήριξη της κοινότητας LGBTQ+ και έκανε σπουδαία δουλειά για την δημιουργία ευκαιριών ώστε περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

O Σεμπάστιαν Φέτελ με μπλουζάκι «Same Love» στο Grand Prix της Ουγγαρίας
O Σεμπάστιαν Φέτελ με μπλουζάκι «Same Love» στο Grand Prix της Ουγγαρίας / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συγκεκριμένα, τον περασμένο Αύγουστο εμφανίστηκε στο Grand Prix της Ουγγαρίας φορώντας ένα μπλουζάκι στα χρώματα της LGBTQ σημαίας, το οποίο σημείωνε «Same Love».

Ο λόγος που προέβη στη συγκεκριμένη κίνηση ήταν η απόφαση του κράτους της χώρας να απαγορεύσει τη συμμετοχή ομοφυλόφιλων σε τηλεοπτικά προγράμματα που προορίζονται για ανήλικα άτομα.

«Είναι απογοητευτικό που απλά και μόνο η τοποθέτηση μερικών χρωμάτων σε μια μπλούζα κάνει τόση διαφορά. Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα σλόγκαν μπορεί να θεωρείται πρόβλημα για κάποιους. Υπό μία έννοια, είναι πολύ λυπηρός ο κόσμος που ζούμε. Αν μπορώ να βοηθήσω ανθρώπους που υποφέρουν παρότι ζουν σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα το κάνω με χαρά» δήλωσε μετά τον αγώνα.

https://twitter.com/ESPNF1/status/1552599753027903488?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1552599753027903488%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ieidiseis.gr%2Fauto-moto%2F156826%2Fsempastian-fetel-perissotero-apo-enas-odigos

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ είχε το ψευδώνυμο… «σπασίκλας», καθώς ήξερε πολλά πράγματα για την Formula 1 τα οποία άλλοι οδηγοί αγνοούσαν, κάτι που επιβεβαιώθηκε σε πρόσφατο διαγωνισμό όταν ονομάτισε -με τη σειρά- τους οδηγούς που έχουν κατακτήσει το πρωτάθλημα τα τελευταία 70 χρόνια.

https://twitter.com/AllistairMcCaw/status/1425284263084273667?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1425284263084273667%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ieidiseis.gr%2Fauto-moto%2F156826%2Fsempastian-fetel-perissotero-apo-enas-odigos

«Αντίο» με το κεφάλι ψηλά

Το 2021 ο Φέτελ αποχαιρέτησε την Ferrari για την Aston Martin (η οποία πήρε τη θέση της Racing Point). Κορυφαία στιγμή με την βρετανική ομάδα στο Grand Prix του Μπακού όταν και τερμάτισε δεύτερος.

Το ίδιο αποτέλεσμα πήρε και στην Ουγγαρία, ωστόσο τιμωρήθηκε, καθώς το μονοθέσιό του είχε λιγότερη βενζίνη από το επιτρεπόμενο όριο.

Την Πέμπτη ο Φέτελ ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την Formula 1 στο τέλος της σεζόν.

Με ένα βίντεο που ανάρτησε στον λογαριασμό που διατηρεί στο Instagram ο Γερμανός οδηγός τονίζει πως «είμαι εδώ για να ανακοινώσω ότι θα αποσυρθώ από τη Formula 1 στο τέλος του 2022. Πιθανότατα θα έπρεπε να αρχίσω ευχαριστώντας μια μεγάλη λίστα ανθρώπων, αλλά αισθάνομαι ότι είναι πιο σημαντικό να εξηγήσω τους λόγους πίσω από αυτή την απόφασή μου».

«Αγαπώ αυτό το σπορ. Ήταν στο επίκεντρο της ζωής μου από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου. Όσο όμως υπάρχει ζωή μέσα στην πίστα, υπάρχει και η δική μου ζωή μακριά από αυτήν. Το να είμαι οδηγός αγώνων δεν αποτελούσε ποτέ ολόκληρη την ταυτότητά μου», επισημαίνει ακόμη.

«Πιστεύω στην ταυτότητα, αλλά το ποιοι είμαστε και πώς συμπεριφερόμαστε στους άλλους παρά για το τι κάνουμε. Ποιος είμαι; Είμαι ο Σεμπάστιαν. Πατέρας τριών παιδιών και σύζυγος μιας πανέμορφης γυναίκας. Έχω περιέργεια και γοητεύομαι από παθιασμένους ανθρώπους», καταλήγει ο Σεμπάστιαν Φέτελ.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση