30.3 C
Athens
Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025

Ελλείψει chips οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη παίρνουν την κατηφόρα

Η έλλειψη ημιαγωγών που πλήττει και την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς και οι επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία είναι οι σημαντικότερες αίτιες που δημιούργησαν αρνητικό πρόσημο στην αγορά σε καινούργια αυτοκίνητα και τον Ιούλιο.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον Ιούλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 10,4%.

Η πτώση του όγκου των πωλήσεων συνεχίστηκε και τον έβδομο μήνα της φετινής χρονιάς δημιουργώντας πολλές αναταράξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημειώνεται στην ανακοίνωση ότι το αρνητικό πρόσημο καταγράφεται παρά την ήδη χαμηλή βάση σύγκρισης που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών.

Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ είχαν χειρότερη απόδοση από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Στη Γερμανία την μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ η πτώση ήταν 12,9%, στην Ισπανία η μείωση του όγκου των πωλήσεων ήταν 12,5%. Αυτές οι δυο σημαντικές αγορές είχαν την μεγαλύτερη πτώση.

Πάνω από το μισό της παγκόσμιας παραγωγής chips προέρχεται από την Ουκρανία

Περίπου το 45%-54% του παγκόσμιου νέον ποιότητας ημιαγωγών, κρίσιμης σημασίας για τα λέιζερ που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τσιπ, προέρχεται από δύο ουκρανικές εταιρείες, Ingas και Cryoin, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters που βασίζονται σε στοιχεία των εταιρειών και της εταιρείας ερευνών αγοράς Techcet.

Η παγκόσμια κατανάλωση νέον για την παραγωγή τσιπ ανήλθε πέρυσι σε περίπου 540 μετρικούς τόνους, εκτιμά η Techcet.

Οι εγκαταστάσεις της Cryoin
Οι εγκαταστάσεις της Cryoin στην Ουκρανία / Φωτογραφία: Οι εγκαταστάσεις της Cryoin

Και οι δύο εταιρείες είχαν αναστείλει τις δραστηριότητές τους μετά την έναρξη του πολέμου, σύμφωνα με εκπροσώπους των εταιρειών. Η διακοπή λειτουργίας ρίχνει σύννεφο πάνω από την παγκόσμια παραγωγή τσιπ, που ήδη βρίσκεται σε έλλειψη μετά την πανδημία του κορονοϊού που οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης για κινητά τηλέφωνα, φορητούς υπολογιστές και αργότερα για αυτοκίνητα, αναγκάζοντας ορισμένες εταιρείες να μειώσουν την παραγωγή τους.

Αχτίδα φωτός οι πωλήσεις τον Αύγουστο

Θετικό μήνυμα από την αγορά των αυτοκινήτων υπήρξε τον Αύγουστο, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων επέστρεψε τελικά σε ανάπτυξη (+4,4%), δίνοντας τέλος σε δεκατρείς μήνες διαδοχικής πτώσης.

Ωστόσο – με καταγεγραμμένες πωλήσεις που έφτασαν τις 650.305 μονάδες – αυτό το αποτέλεσμα παραμένει πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Όλες οι βασικές αγορές της ΕΕ συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη της αγοράς τον Αύγουστο, με σημαντικά κέρδη: Ιταλία (+9,9%), Ισπανία (+9,1%), Γαλλία (+3,8%) και Γερμανία (+3%).

Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022, ο συνολικός όγκος των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 11,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Πουλήθηκαν σχεδόν 6 εκατ. νέα επιβατικά αυτοκίνητα.

Παρά την πρόσφατη βελτίωση, οι προηγούμενες μειώσεις επιβαρύνουν αρνητικά τη σωρευτική απόδοση. Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις βασικές αγορές έχουν αντιμετωπίσει απώλειες μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (-18,4%), Γαλλία (-13,8%), Γερμανία (-9,8%) και Ισπανία (-9,4%).

Η European Automobile Manufacturers Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ