Τα ελαστικά αποτελούν ένα από τα βασικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου για ασφαλείς μετακινήσεις. Ανεξάρτητα αν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε το όχημά μας για ένα μεγάλο ταξίδι ή απλά μια μετακίνηση ελάχιστων χιλιομέτρων, τα ελαστικά απαιτείται να βρίσκονται σε καλή κατάσταση.
Σε ένα φρενάρισμα, έναν ελιγμό ή στην πρώτη βροχή, αν τα ελαστικά είναι φθαρμένα υπάρχει περίπτωση σοβαρού ατυχήματος, καθώς δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν.
Προφανώς, λόγω της στενής οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας, πολλοί οδηγοί σκέφτονται δύο και τρεις φορές να προβούν σε αλλαγή των ελαστικών, παρότι γνωρίζουν πως έχει έρθει η ώρα για την αντικατάστασή τους. Ωστόσο, αν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται, αυτό πρέπει να συμβεί.
Τι λέει ο νόμος για την κατάσταση των ελαστικών;
Με βάση τη νομοθεσία, το βάθος του πέλματος του ελαστικού δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά. Καλό είναι όμως να αλλάξουμε τα ελαστικά όταν το βάθος μειωθεί κάτω από τα 3 χιλιοστά. Κατά τον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, σε περίπτωση που τα ελαστικά παρουσιάζουν έντονη φθορά, το επικρατέστερο σενάριο είναι να δοθεί οδηγία για άμεση αντικατάσταση και επανέλεγχο.
Σε περίπτωση ελέγχου της αστυνομίας, αν διαπιστωθεί έντονη φθορά ή βαθιές ρωγμές, σκισίματα ή εξογκώματα, τότε επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 80 ευρώ. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει χαρακτηριστικά, πως τα ελαστικά πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση που να εξασφαλίζονται οι συνθήκες ασφάλειας και η πρόσφυση. Επίσης, τα αυτοκίνητα πρέπει να εφοδιάζονται με ρεζέρβα, κιτ επισκευής ή να φέρουν τεχνολογία runflat, όπως αναφέρει το Gocar.