Η Honda έλυσε χθες τη σιωπή της φέρνοντας και επισήμως στο φως σήμερα το νέο Type R, ένα αυτοκίνητο που έρχεται να συνεχίσει τον 25ετή πλέον μύθο των σπορτίφ εκδόσεων του μικρομεσαίου μοντέλου των Ιαπώνων που αισίως γυρίζει την έβδομη κατά σειρά σελίδα του.
Παρά τη δημοσίευση των επίσημων φωτογραφιών του μοντέλου, η Honda αποδεικνύεται φειδωλή σε ότι αφορά την αποκάλυψη σημαντικών τεχνολογικών περγαμηνών του. Ως εκ τούτου, δεν ανακοινώνονται στοιχεία αναφορικά με τον κινητήρα που θα κινεί το προσθιοκίνητο και 5θυρο hot-hatch, αν και βέβαιο είναι ότι πρόκειται για μια βελτιωμένη εκδοχή του υπάρχοντος VTEC συνόλου του παρελθόντος.
Μολαταύτα, η Honda επιβεβαιώνει ότι ο κατά πάσα πιθανότητα 2λιτρος κινητήρας διαθέτει ένα νέο turbo «με συμπαγές περίβλημα για τη βελτίωση της συνολικής απόδοσης της μονάδας». Η εταιρεία δηλώνει επίσης ότι ο νέος υπερσυμπιεστής «έχει βελτιώσει τη ροή του αέρα με αποτέλεσμα τη δημιουργία του ισχυρότερου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα VTEC για το Type R». Στοιχεία απόδοσης ή, πολύ περισσότερο επιδόσεων, δεν ανακοινώνονται.
Η σχεδίαση του νέου Honda
Η μεγάλη κάτω γρίλια του μπροστινού προφυλακτήρα του νέου Civic Type R μεγιστοποιεί τη ροή του αέρα προς τον κινητήρα και λειτουργεί σε συνδυασμό με το νέο καπό που διαθέτει πλέον αεραγωγό για την αύξηση της ροής αέρα, αυτή τη φορά γύρω από το εμπρός άκρο του οχήματος.
Άλλες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης περιλαμβάνουν τα μεγάλα ανοίγματα πίσω από τους εμπρός τροχούς και έναν νέο, μεγαλύτερο πίσω διαχύτη που είναι ενσωματωμένος απευθείας στο κάτω δάπεδο.
Η εντυπωσιακή νέα σχεδίαση της πίσω αεροτομής συμβάλλει περαιτέρω στη δημιουργία κάθετης δύναμης και έχει κλίση προς τα πίσω με στόχο τη μείωση της αεροδυναμικής αντίσταση. Υποστηριζόμενο από νέες βάσεις από χυτό αλουμίνιο, το πίσω φτερό βρίσκεται χαμηλότερα, όντας ταυτόχρονα πιο φαρδύ από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου.
Οι χρωματικές επιλογές για το νέο Civic Type R περιλαμβάνουν το εμβληματικό Championship White, πέραν των Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black και Sonic Grey Pearls.
Στο εσωτερικό η κληρονομία από το τρέχον, δέκατης γενιάς Civic είναι εμφανής. Σύμφωνα με την Honda, ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά απ’ ότι στο προηγούμενο μοντέλο, έχοντας ταυτόχρονα καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, χάρη στο χαμηλότερο καπό. Το καταγραφικό σύστημα δεδομένων Honda LogR συνδυάζει δεδομένα απόδοσης που συλλέγονται από αισθητήρες του αυτοκινήτου με μια εφαρμογή smartphone για να βοηθά τους οδηγούς να παρακολουθούν και να καταγράφουν μια ποικιλία μετρήσεων σε πραγματικό χρόνο.