Ο Μάικλ Τζόρνταν, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ και ο «Rock» θα είναι μεταξύ των διασημοτήτων που αναμένεται να παραβρεθούν στο πρώτο Γκραν Πρι της Formula 1 στο Μαϊάμι, καθώς η δημοτικότητα του αθλήματος στις Ηνωμένες Πολιτείες εκτινάσσεται στα ύψη.
Μετά από μια σειρά αποτυχημένων προσπαθειών εισβολής στην αμερικανική αγορά τη δεκαετία του 1980, η χώρα φαινόταν χαμένη υπόθεση για την πιο δημοφιλή σειρά αγώνων αυτοκινήτων στον κόσμο, με τους θαυμαστές να προτιμούν τα γνωστά ονόματα της NASCAR και της εγχώριας σειράς IndyCar.
Ωστόσο, πολλοί στη Formula 1, συμπεριλαμβανομένου του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον, εκτιμούν ότι οι καιροί έχουν αλλάξει.
«Μεγαλώνοντας γνωρίζοντας πόσο εκπληκτικό είναι το άθλημα και βλέποντας ότι υπήρχε ακόμα μια μεγάλη αποσύνδεση μεταξύ των ΗΠΑ και του υπόλοιπου κόσμου όσον αφορά το πάθος για αυτό το άθλημα, είναι πραγματικά εκπληκτικό να βλέπεις ότι το καταφέραμε και υπάρχει αυξανόμενη αγάπη στις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ο πιλότος της Mercedes. Ο αγώνας στο Μαϊάμι, ο οποίος έγινε sold-out πολύ γρήγορα, είναι ο πέμπτος της σεζόν και, μαζί με τον μακροχρόνιο αγώνα στο Όστιν του Τέξας, είναι ένας από τους δύο εφετινούς στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης, το 2023 θα γίνουν τρεις με το ντεμπούτο της F1 στο Λας Βέγκας.
Το Όστιν συγκέντρωσε το μεγαλύτερο κοινό της F1 της σεζόν πέρυσι, με συνολικά 400.000 θεατές και το άθλημα επωφελείται από την επιτυχία της σειράς του Netflix «Drive to Survive», η οποία έχει δημιουργήσει ντόρο γύρω από τους πιλότους και τις ομάδες. Η F1, η οποία έχει πλέον Αμερικανούς ιδιοκτήτες στη Liberty Media, έχει μια σημαντική συμφωνία μετάδοσης στις Ηνωμένες Πολιτείες με το ESPN.
https://twitter.com/F1/status/1521053379950092288
Ευρωπαϊκή λάμψη στην Formula 1
Οι ειδικοί του αθλητικού μάρκετινγκ συμφωνούν ότι η F1 δεν υπολογιζόταν στις ΗΠΑ. «Το άθλημα φέρνει λίγη ευρωπαϊκή λάμψη στη σκηνή των αγώνων αυτοκινήτου στην Αμερική, σε μια εποχή που το κοινό μπορεί να έχει κουραστεί από τα ίδια, NASCAR και Indy Car», δήλωσε ο Μπομπ Ντόρφμαν, Sports Marketing Analyst στο San. Francisco’s Pinnacle Advertising.
«Χάρη στην επιτυχία του Drive To Survive, μια ισχυρή εστίαση στο αμερικανικό μάρκετινγκ από τη Liberty Media, τις σοβαρές προσπάθειες μετάδοσης από το ESPN, τις συναρπαστικές προσωπικότητες των οδηγών και τους ανταγωνισμούς, τα ωραία αυτοκίνητα και τους συναρπαστικούς μη οβάλ χώρους αγώνων, η F1 είναι εδώ για να μείνει και να αναπτυχθεί», πρόσθεσε. Είναι πολύ μακριά από τις μέρες που η F1 δεχόταν αρνητικές κριτικές για τις άτυχες προσπάθειές της να «πιάσει» στην Αμερική.
Το Γκραν Πρι στο Φοίνιξ διεξήχθη σε μια πίστα δρόμου στην πόλη της Αριζόνα μεταξύ 1989 και 1991, αλλά διακόπηκε αφού η έντονη ζέστη προκάλεσε προβλήματα αξιοπιστίας, ενώ οι τοπικοί ετήσιοι αγώνες προσέλκυσαν περισσότερα πλήθη. Το Γκραν Πρι των ΗΠΑ του 2005 στον εμβληματικό αυτοκινητόδρομο Indianapolis Motor Speedway κατέληξε σε μια φάρσα με προβλήματα ελαστικών που υποχρέωσε μόνο σε έξι μονοθέσια να πάρουν μέρος στον αγώνα.
Τα μονοθέσια που χρησιμοποιούσαν ελαστικά Michelin αποσύρθηκαν μετά τον κατατακτήριο γύρο και στον αγώνα έτρεξαν μόνο αυτά που «φορούσαν» ελαστικά Bridgestone. Η εκδήλωση ακυρώθηκε το 2007. Η τελευταία προσπάθεια της F1 στο Βέγκας γελοιοποιήθηκε επειδή ήταν ένας αγώνας στο χώρο στάθμευσης του ξενοδοχείου Caesars Palace και παρά την εμπειρία αυτή, ο αγώνας του Μαϊάμι διεξάγεται επίσης σε ένα πάρκινγκ.
https://twitter.com/F1/status/1521865984432394241
Το μέρος διεξαγωγής στο Μαϊάμι
Ενώ το Μαϊάμι είναι μια πόλη που αγαπά μεγάλες διοργανώσεις και η οποία συχνά τραβάει τα σπορ που λαχταρούν τη λάμψη της South Beach, είναι επίσης ένα δύσκολο μέρος για να αποκτήσεις το σωστό στήσιμο. Όποτε μιλούσαν για το Μαϊάμι ως πιθανό χώρο διεξαγωγής αγώνων, γίνονταν συγκρίσεις με έναν από τους θρυλικούς αγώνες δρόμου του αθλήματος — το Grand Prix του Μονακό, με τη δυνατότητα θέας στη θάλασσα και τα γιοτ.
Αφού όμως δεν ήταν δυνατή η εξασφάλιση ενός χώρου στο κέντρο της πόλης, ο αγώνας της Κυριακής θα διεξαχθεί περίπου μία ώρα οδικώς από τη South Beach, στο Hard Rock Stadium, το σπίτι των Miami Dolphins του NFL, στον μεγάλο χώρο στάθμευσης, αλλά στην πολύ λιγότερο λαμπερή γειτονιά Miami Gardens. Σε μια προσπάθεια να περάσουν λίγη από την ατμόσφαιρα του Μαϊάμι, οι διοργανωτές δημιούργησαν μια προσομοίωση μαρίνας με γιοτ και μια επιφάνεια επιβίβασης που δημιουργεί την εντύπωση νερού στις τηλεοπτικές κάμερες.
Αν και αυτό μπορεί να ενόχλησε ορισμένους, δεν φαίνεται να ανησύχησε τους θαυμαστές που έβγαλαν εισιτήρια, συμπεριλαμβανομένων των ακριβότερων πακέτων φιλοξενίας. «Ο χώρος του Μαϊάμι μπορεί να μην είναι η πιο σέξι επιλογή, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη όλους τους φανταχτερούς δρόμους της πόλης που είναι διαθέσιμοι», είπε ο Ντόρφμαν και κατέληξε: «Αλλά η καινοτομία και ο ενθουσιασμός μιας πρώτης διοργάνωσης F1 θα πρέπει να επικρατήσουν».