Σχεδόν 3,5 εκατομμύρια κλήσεις κατέγραψε η γερμανική εταιρεία το 2021, από αυτοκίνητα που έμειναν στο δρόμο με μηχανικά προβλήματα
Σημειώνεται ότι η ADAC παρέχει οδική βοήθεια σχεδόν στις μισές περιπτώσεις μηχανικών βλαβών που καταγράφονται στη Γερμανία, και κάθε χρόνο συντάσσει μια λίστα με τα συχνότερα προβλήματα που προκαλούν τις βλάβες αυτές.
«Πρωταθλήτρια» παραμένει η μπαταρία 12V που παρέχει ρεύμα στη μίζα και σε όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Το 2021, οι κλήσεις που δέχθηκε η ADAC για αποφορτισμένη μπαταρία ήταν σχεδόν οι μισές από τις συνολικές, δηλαδή κάλυπταν ποσοστό 46,2 τοις εκατό.
Τα ξεχασμένα φώτα τη νύχτα
Ένα ξεχασμένο φως τη νύχτα η μακρά περίοδος ακινητοποίησης του αυτοκινήτου, εκτεταμένη άντληση ενέργειας για εξωτερικές συσκευές – όλες αυτές είναι συχνές γκάφες των οδηγών που μπορεί να στερέψουν σε πολύ λίγες ώρες την ενέργεια της μπαταρίας.
Η ADAC προτείνει, για να αποφευχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το πρόβλημα, να φορτίζουμε τη μπαταρία κατά διαστήματα – είτε σε ένα κατάστημα μπαταριών είτε κάνοντας ένα ταξίδι. Βεβαίως, υπάρχει πάντοτε και η δυνατότητα αποσύνδεσης των πόλων της μπαταρίας, αν σκοπεύουμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Entleerte Starterbatterien sind seit jeher das Hauptproblem aller Autopannen. Das zeigt die #ADAC Pannenstatistik jedes Jahr aufs Neue.
▶️ Warum bekommt man das nicht in den Griff?
▶️ Welche Autos finden sich unter den Tops & Flops? /nthttps://t.co/iOKNNHMT3c— ADAC (@ADAC) April 26, 2022
Η μπαταρία 12V έχει διάρκεια ζωής 5 ως 6 ετών, και μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί ή προωθηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες κάποια εναλλακτική λύση, κυρίως για να μην αυξηθεί το κόστος πώλησης του αυτοκινήτου ή αντικατάστασης της μπαταρίας.
Μετά από αρκετά παράπονα για τη λειτουργία των μπαταριών των αυτοκινήτων της, η BMW τοποθέτησε μια ένδειξη στον πίνακα οργάνων που προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που η ενέργεια της μπαταρίας 12V αρχίζει να εξαντλείται. Επίσης, η Toyota άλλαξε προμηθευτή μπαταριών και αντικατέστησε δωρεάν τη μπαταρία του καινούριου προμηθευτή σε όλα τα μοντέλα των Corolla και C-HR που πούλησε στη Γερμανία την περίοδο 2017-2019.
Ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα
Μετά τη μπαταρία, το δεύτερο συχνότερο πρόβλημα που αντιμετώπισε το 2021 η ADAC, σε ποσοστό 15,5%, αφορούσε στο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα. Αυτό προέκυπτε κυρίως σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς «τα συγκεκριμένα εξαρτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας και το σύστημα φόρτισης σπανίως προκάλεσαν βλάβες», σύμφωνα με την ADAC.
Σε ποσοστό 14,8%, οι κλήσεις για οδική βοήθεια αφορούσαν σε προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα μετάδοσης. Ακολούθησαν, κατά 10,3%, κλήσεις για δυσλειτουργία του εναλλάκτη, και σε ποσοστό 7% για κλαταρισμένα ελαστικά.
Όπως αναφέρει η ADAC, τα κλαταρίσματα παρατηρούνται κυρίως τα τρία πρώτα χρόνια της ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου, και προκαλούνται συνήθως από οδηγικά λάθη του οδηγού με το καινούριο του αυτοκίνητο – όπως τα χτυπήματα στα πεζοδρόμια. Μετά την τριετία, τα κλαταρίσματα -όπως και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση του αυτοκινήτου- μειώνονται με ραγδαίο ρυθμό.