02:30
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
02:30
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Το πρόστιμο για τους… γκαζιάρηδες: Πηγαίνεις με 130 χιλιόμετρα στην αριστερή λωρίδα και σου «παίζουν» τα φώτα – Τι ισχύει;

Αυτοκίνητα στην Εθνική / Φωτογραφία: Eurokinissi

Αυτοκίνητα στην Εθνική / Φωτογραφία: Eurokinissi

22.03.2023
09:36
Τελευταία ενημέρωση: 22/03/2023 • 18:34
Αυτοί που «παίζουν» επανειλημμένα τα φώτα για να περάσουν, ακόμη και αν τα υπόλοιπα οχήματα κινούνται σε στοίχους, προφανώς και αδιαφορούν για την οδική ασφάλεια

Πολλοί οδηγοί που κινούνται στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, αρέσκονται στο να κάνουν σήμα με τα φώτα στους οδηγούς που προπορεύονται για να προσπεράσουν, ακόμη κι αν κινούνται αμφότεροι με 130 km/h, το επιτρεπτό δηλαδή από τον νόμο όριο ταχύτητας.

Το θέμα είναι λοιπόν, μπορεί να το κάνει, είναι νόμιμο αυτό ή φταίει και αυτός που προηγείται;

Η νομοθεσία ως προς αυτό δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρη. Ναι μεν, το Άρθρο 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αναφέρει πως η ακραία αριστερή λωρίδα χρησιμοποιείται από επιβατηγά οχήματα ή μοτοσικλέτες ως λωρίδα προσπέρασης και καθίσταται και αυτή λωρίδα κυκλοφορίας, εφόσον οι υπόλοιπες λωρίδες τελούν υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης, ωστόσο, εδώ τίθεται το θέμα των ορίων ταχύτητας. Οπότε τι ακριβώς ισχύει;

Οι οδηγοί που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο πρέπει να εισέρχονται στην αριστερή λωρίδα για να προσπεράσουν και στη συνέχεια να επιστρέφουν δεξιά, αν φυσικά η λωρίδα αυτή είναι άδεια, παραχωρώντας προτεραιότητα. Οπότε, αυτός που πλησιάζει από πίσω, ακόμη και αν κινείται πάνω από τα 130 km/h, πρέπει να προσπεράσει με ασφάλεια. Φυσικά, αυτό είναι παράνομο από τη νομοθεσία και επισύρει ποινή για υπερβολική ταχύτητα.

Αυτοί που «παίζουν» επανειλημμένα τα φώτα για να περάσουν, ακόμη και αν τα υπόλοιπα οχήματα κινούνται σε στοίχους, προφανώς και αδιαφορούν για την οδική ασφάλεια. Οι κλασικοί «γρήγοροι» οδηγοί, δυστυχώς συνεχίζουν να κυκλοφορούν κανονικά, παρότι οι κυρώσεις για υπερβολική ταχύτητα και επικίνδυνη οδήγηση είναι αυστηρές, όπως γράφει το Gocar. Εκεί, τίθεται ζήτημα παιδείας, οδηγικής κουλτούρας και ατομικής ευθύνης. Τρία πράγματα, στα οποία υστερούμε ως λαός.

Τι πρέπει να κάνω αν κάποιος μου «παίξει» τα φώτα;

Επειδή στην Ελλάδα έχουμε εθιστεί στην ανευθυνότητα και την απόδοση ευθυνών τη θεωρούμε αντιδημοκρατική, στον δρόμο διατήρησε την ψυχραιμία σου και επιχείρησε να κινηθείς με ασφάλεια. Ακόμη λοιπόν και αν οι υπόλοιπες λωρίδες τελούν υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης, βγάλε φλας και επιχείρησε να μπεις δεξιά.

Μην προσπαθήσεις να του φράξεις τον δρόμο, διότι τότε είναι πολύ πιθανό να «κολλήσει» από πίσω, προκειμένου να σε εκφοβίσει και κατ’ επέκταση να θέσει σε κίνδυνο εσένα και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Σε αυτούς τους τύπους οδηγών, η απουσία κοινωνικής συνείδησης θεωρείται δεδομένη σε κάθε πτυχή της ζωής.

Τρέφονται από το γεγονός ότι αισθάνονται «ατρόμητοι», «γρήγοροι» και «ανίκητοι». Συμμορφώνονται μόνο εάν τους σταματήσει η αστυνομία, αλλά η Τροχαία δεν είναι δυνατόν να βρίσκεται σε κάθε χιλιόμετρο και να εντοπίζει τους ασυνείδητους.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση