Στην τελική ευθεία για τις Πανελλήνιες 2022 που ξεκινούν στις 3 Ιουνίου, μπαίνουν οι μαθητές.
Ο μαθηματικός και σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης εξήγησε στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Από τις έξι» όσα αλλάζουν φέτος στον τρόπο υπολογισμού των μορίων ενώ αναφέρθηκε και στα θετικά νέα για τις Πανελλήνιες.
Το πρώτο καλό νέο, όπως δήλωσε, είναι πως το διπλό μηχανογραφικό που θα έκαναν τα παιδιά φέτος, δηλαδή το μηχανογραφικό δύο φάσεων αναστέλλεται. Έτσι θα έχουμε ένα μηχανογραφικό, όπως πέρυσι, συν το μηχανογραφικό για τα ΙΕΚ.
Επίσης, ένα ακόμα θετικό νέο είναι πως τα αποτελέσματα θα έχουν βγει μέχρι τις 10 Αυγούστου. «Αυτό είναι θετικό διότι μειώνει από δύο ως τρεις εβδομάδες την αναμονή η οποία τσακίζει κόκκαλα και δεύτερον, θα επιτρέψει στους γονείς που θα πρέπει να τρέξουν στην περιφέρει για να βρουν σπίτι για τα παιδιά τους να το κάνουν με την άνεσή τους στη διάρκεια των διακοπών του Αυγούστου. Θα τους δώσει μία άνεση χρόνου και όχι με την ”ψυχή στο στόμα” όπως τα προηγούμενα χρόνια», δήλωσε ο κ. Στρατηγάκης.
Τι αλλάζει φέτος στις Πανελλήνιες
Φέτος, αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Έχουμε τον βαθμό που γράφει ο υποψήφιος σε ένα μάθημα, τον συντελεστή του μαθήματος που ορίζεται από το Τμήμα και τον σκέτο/ σταθερό συντελεστή που είναι το 10.
Κάθε Τμήμα ορίζει συντελεστή βαρύτητας για κάθε μάθημα o οποίος μπορεί να είναι από 20% (το ελάχιστο) ως 40% (το μέγιστο). Αυτό το «20 ελάχιστο» σημαίνει ότι επειδή είναι τέσσερα τα μαθήματα έχουμε το 80% των μορίων είναι στάνταρντ και συγκεκριμένο και μένει ένα 20% το οποίο το μοιράζει το κάθε Τμήμα όπως θέλει.
Για παράδειγμα, στην Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στην Αθήνα, για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας έχουμε το 20% συν 10% από το Τμήμα, για τα Αρχαία Ελληνικά μόνο το «στάνταρντ» 20% ενώ για Λατινικά και Ιστορία έχουμε το 20% για το κάθε μάθημα προσαυξημένο κατά 5% στο καθένα.
Από την άλλη, στην Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στη Θεσσαλονίκη, για όλα τα μαθήματα έχουμε το 20% προσαυξημένα κατά 5% στο καθένα.
Για παράδειγμα, αν ένας μαθητής γράψει 14, ο συντελεστής από το Τμήμα είναι 20 και ο σκέτος συντελεστής είναι το 10, πολλαπλασιάζοντας τα έχουμε 2.800 μόρια.
Αν ωστόσο, ένας μαθητής γράψει 15, ο συντελεστής από το Τμήμα είναι 20 και ο σκέτος συντελεστής είναι το 10, πολλαπλασιάζοντας τα έχουμε 3.000 μόρια. Δηλαδή κερδίζει 200 μόρια από εκείνον με τον οποίο θα έχει μία μονάδα διαφορά.
«Το υπουργείο Παιδείας διασφαλίζει τα Τμήματα να έχουν μία ελάχιστη συμμετοχή στη διαμόρφωση των μορίων των υποψηφίων. Το σύστημα είναι πολύπλοκο, το καταλαβαίνω. Ο μαθητής βέβαια δεν θα χρειάζεται να το κάνει μόνος του γιατί τον υπολογισμό των μορίων θα τον κάνει εφαρμογή. Δεν χρειάζεται πανικός!», τόνισε ο κ. Στρατηγάκης.
Ακολουθεί παράδειγμα για τον υπολογισμό των μορίων με διαφορετικό συντελεστή από το Τμήμα:
Δείτε παράδειγμα για τα μόρια διαφορετικών πεδίων:
Όπως εξηγεί ο κ. Στρατηγάκης, αν ένα Τμήμα ανήκει σε παραπάνω από ένα πεδία, τότε υπάρχουν άλλοι συντελεστές για το ένα πεδίο και άλλοι για το άλλο.