Αεροσκάφος της EgyptAir που έκανε το δρομολόγιο Παρίσι- Κάιρο συνετρίβη τον Μάιο του 2016 έπεσε με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 66 επιβαίνοντες και το πλήρωμα.
Όπως αποδεικνύει μια έρευνα που ολοκληρώθηκε, το αεροσκάφος έπεσε λόγω ενός τσιγάρου που άναψε πιλότος στο πιλοτήριο, γεγονός που προκάλεσε την ανάφλεξη του οξυγόνου που διέρρεε από μια μάσκα έκτακτης ανάγκης.
Υπενθυμίζεται ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στη Μεσόγειο Θάλασσα νότια του ελληνικού νησιού της Κρήτης υπό μυστηριώδεις συνθήκες.
Πριν τη συντριβή του, έκανε βίαιους ελιγμούς, ενώ ανάμεσα στους νεκρούς ήταν ένας Βρετανός, 12 Γάλλοι τουρίστες, 30 Αιγύπτιοι, δύο Ιρακινοί και ένας Καναδός.
Tο μαύρο κουτί του αεροπλάνου βρέθηκε κοντά στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τη New York Post, οι έρευνες που εκπονήθηκαν ήταν τεράστιες, ενώ τελικά το μαύρο κουτί του αεροπλάνου βρέθηκε κοντά στην Ελλάδα.
Για τους Αιγύπτιους πιλότους δεν ήταν σπάνια πρακτική να καπνίζουν στο πιλοτήριο και παρ’ όλο που φαντάζει απίστευτο, δεν υπήρχε καμία απαγόρευση μέχρι το 2016, σύμφωνα με έκθεση 134 σελίδων που συνέταξαν εμπειρογνώμονες της αεροπορίας.
Φωτιά στο πιλοτήριο από το τσιγάρο
Με βάση την επίσημη έκθεση για το δυστύχημα, το τσιγάρο που είχε ανάψει είτε ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης, σε συνδυασμό με τη διαρροή οξυγόνου από μία μάσκα, έγινε η αιτία για να ανάψει φωτιά στο πιλοτήριο.
Η μάσκα οξυγόνου είχε αλλαχθεί τρεις ημέρες νωρίτερα και είχε τεθεί σε κατάσταση ανάγκης, κάτι που σημαίνει ότι από αυτήν έρρεε οξυγόνο σε σταθερή πίεση. Μάλιστα, μικρόφωνο μέσα στο πιλοτήριο κατέγραψε και τον ήχο που έκανε η διαρροή του οξυγόνου.
Πάντως οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο γεγονός πως εκτός από το ότι κάπνιζε ο πιλότος, η μάσκα που πήρε φωτιά ήταν επίσης ελαττωματική.
Πιλότος με χρόνια προϋπηρεσίας είχε δηλώσει πως ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Mohamed Said Ali Ali Shoukair θα έπρεπε να είχε εντοπίσει το πρόβλημα της μάσκας πριν την απογείωση.