Για πρώτη φορά μέσα σε μια δεκαετία ο αριθμός των συνδρομητών του Netflix μειώθηκε, με τη streaming πλατφόρμα να χάνει 200.000 μέλη το πρώτο τρίμηνο του έτους, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τρίτη (19/4).
Η μείωση ήρθε μετά την αύξηση των τιμών σε αγορές κλειδιά, ανάμεσα στις οποίες οι ΗΠΑ και η Μεγάλη Βρετανία, ενώ το Netflix αποσύρθηκε και από τη Ρωσία, όπως σημειώνει το BBC.
Το Netflix πάντως προειδοποίησε ότι έρχονται κι άλλες απώλειες, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα βάλει στο στόχαστρο το «μοίρασμα κωδικών» σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει νέα μέλη.
Σε μια ενημέρωση προς τους μετόχους, το Netflix προειδοποίησε πως ίσως χάσει δύο ακόμη συνδρομητές μέσα στους επόμενους τρεις μήνες μέχρι τον Ιούλιο.
Netflix loses subscribers for first time in more than 10 years https://t.co/RrUIDb0ar3
— BBC News (World) (@BBCWorld) April 19, 2022
«Η αύξηση των εσόδων μας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά, όπως δείχνουν τα αποτελέσματά μας και οι παρακάτω προβλέψεις», δήλωσε η εταιρεία καθώς δημοσίευσε τα τριμηνιαία της στοιχεία.
«Η σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά, όταν περιλαμβάνεται ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς, σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί αντίθετους ανέμους για την αύξηση των εσόδων», συμπλήρωσε.
Η τελευταία φορά που η εταιρεία έχασε μέλη σε ένα τρίμηνο ήταν ο Οκτώβριος του 2011. Εξακολουθεί να υπερηφανεύεται για περισσότερους από 220 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως.
Το ρωσικό «χτύπημα» στο Netflix
Η απόσυρση από τη Ρωσία εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία κόστισε στο Netflix 700.000 συνδρομητές. Άλλα 600.000 άτομα σταμάτησαν την υπηρεσία του στις ΗΠΑ και τον Καναδά μετά την αύξηση των τιμών, ανέφερε το Netflix.
Το Netflix ανέφερε ακόμη ότι αυτή η κίνηση ήταν «σύμφωνα με τις προσδοκίες» και θα αποφέρει περισσότερα χρήματα για την εταιρεία, παρά τις ακυρώσεις.
Τα έσοδα της εταιρείας τους πρώτους τρεις μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 9,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι σε περισσότερα από 7,8 δισ. δολάρια.
Αυτό σηματοδότησε επιβράδυνση από τα προηγούμενα τρίμηνα, ενώ τα κέρδη μειώθηκαν περισσότερο από 6% σε περίπου 1,6 δισ. δολάρια.
Το Netflix σκέφτεται τις διαφημίσεις
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, το Netflix εξετάζει τη δημιουργία μιας εκδοχή της υπηρεσίας που θα προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή αλλά θα έχει διαφημίσεις.
Τη νύξη για τις διαφημίσεις έκανε ο συνιδρυτής του Netflix, Ριντ Χάστινγκς, ο οποίος αναφέρθηκε στις δυνατότητες της διαφήμισης, μιλώντας την Τρίτη με επενδυτές.
«Όσοι ακολουθούν το Netflix, γνωρίζουν ότι ήμουν ενάντια στην πολυπλοκότητα της διαφήμισης και είμαι μεγάλος θαυμαστής της απλότητας της συνδρομής», είπε ο Χάστινγκς. «Είμαι πιο θαυμαστής των καταναλωτικών επιλογών και το να επιτρέπω στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση για να αποκτήσουν αυτό που θέλουν, είναι πολύ λογικό», πρόσθεσε, καταλήγοντας πως η εταιρεία θα εξετάσει τα επόμενα δύο χρόνια τη δημιουργία μιας έκδοσης της υπηρεσίας που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.