Επτά νέες ταινίες έρχονται αυτή την εβδομάδα στις σκοτεινές αίθουσες, που είναι για όλα τα γούστα.
Ανάμεσα στις ταινίες, που κάνουν πρεμιέρα απόψε, ξεχωρίζουν η ρομαντική περιπέτεια “Η Χαμένη Πόλη” με τους Τσάνιγνκ Τέιτουμ, Σάντρα Μπούλοκ και Μπραντ Πιτ και το δράμα από τη Γαλλία “Αντίο Κύριε Χάφμαν”, με τον Ντανιέλ Οτέιγ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δυο εγχώρια ντοκιμαντέρ “Τελευταίο Ταξίδι” του Άρη Χατζηστεφάνου και “Στο Ίχνος του Χρόνου” της Διονυσίας Κοπανά. Ακόμη, προβάλλεται και το “1821: Άνεμος Ελευθερίας” του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, με αφορμή τα 200 χρόνια από την επανάσταση.
Η Χαμένη Πόλη (The Lost City)
Κωμική περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Άαρον Νι και Άνταμ Νι, με τους Μπραντ Πιτ, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Σάντρα Μπούλοκ, Ντάνιελ Ράντκλιφ, Πάτι Χάρισον, Ρέιμοντ Λι, Τόμας Φορμπς-Τζόνσον, Όσκαρ Νούνιες κ.ά.
Η διάσημη, μα μοναχική συγγραφέας Λορέτα Σέιτζ έχει αφιερώσει την καριέρα της γράφοντας ρομαντικές περιπέτειες σε εξωτικά μέρη με πρωταγωνιστή το πανέμορφο μοντέλο Άλαν, ο οποίος ερμηνεύει τον χαρακτήρα του Ντάς. Στη διάρκεια ενός προωθητικού ταξιδιού συνοδεία του Άλαν, η Λορέτα θα πέσει θύμα απαγωγής από έναν εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο, ο οποίος ελπίζει πως μπορεί να τον οδηγήσει στον θησαυρό της χαμένης αρχαίας πόλης του τελευταίου μυθιστορήματός της. Ο Άλαν, θέλοντας να αποδείξει τον ηρωισμό του και στην πραγματική ζωή, θα αναλάβει να την απελευθερώσει.
Αντίο Κύριε Χάφμαν (Adieu Monsieur Haffmann)
Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Φρεντ Καβαγιέ, με τους Ντανιέλ Οτέιγ, Ζιλ Λελούς, Σαρά Ζιραντό, Νικολάι Κίνσκι, Ματίλντ Μπισόν κ.ά.
Παρίσι 1941. Ο Φράνσουα Μερσιέ, ένας συνηθισμένος άντρας με μόνο σκοπό να κάνει οικογένεια με την αγαπημένη του Μπλανς, εργάζεται για τον κύριο Χάφμαν, έναν ταλαντούχο Εβραίο κοσμηματοπώλη. Υπό τη σκιά της γερμανικής κατοχής, εργοδότης και υπάλληλος αναγκάζονται να συνάψουν μία συμφωνία που, με το πέρασμα του χρόνου, θα επηρεάσει τη ζωή τους ανεπανόρθωτα.
Η Βασίλισσα της Κυψέλης (Hive)
Δραματική ταινία, αλβανικής, κοσοβάρικης και ελβετικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία της Μπλέρτα Μπασόλι, με τους Ίλκα Γκάσι, Τσουν Λάιτσι, Αουρίτα Αγκούσι, Κουμρίε Χότζα κ.ά.
Ο άντρας της Φαρίγε αγνοείται από τότε που ξέσπασε πόλεμος στο Κόσοβο και μαζί με τη θλίψη για τον χαμό του, η οικογένεια έχει να αντιμετωπίσει και πολλές οικονομικές δυσκολίες. Για να εξασφαλίσει την οικογένειά της, η Φαρίγε ξεκινά μια μικρή αγροτική επιχείρηση. Στη μικρή, κλειστή, πατριαρχική κοινωνία όπου ζει, όμως, η φιλοδοξία της και η προσπάθειά της να ενδυναμώσει τον εαυτό της και άλλες γυναίκες, αντιμετωπίζονται πολύ αρνητικά. Παλεύει όχι μόνο για την επιβίωση της οικογένειάς της, αλλά και ενάντια σε μια εχθρική κοινωνία που θέλει να τη δει να αποτυγχάνει.
Τα Κακά Παιδιά (The Bad Guys)
Παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Πιέρ Περιφέλ.
Δεν έχει υπάρξει ποτέ άλλη παρέα πέντε φίλων τόσο κακόφημη όσο αυτή των “Κακών Παιδιών” – ο τολμηρός πορτοφολάς Mr. Wolf, ο έμπειρος διαρρήκτης χρηματοκιβωτίων Mr. Snake, ο χαλαρός άρχοντας της μεταμφίεσης Mr. Shark, ο ευέξαπτος νταής Mr. Piranha και η ετοιμόλογη χάκερ Ms. Tarantula. Αλλά όταν ύστερα από αμέτρητες ληστείες η συμμορία τελικά συλλαμβάνεται, ο Mr. Wolf κάνει μια συμφωνία (την οποία δεν έχει πρόσθεση να τηρήσει) προκειμένου να γλυτώσουν τη φυλακή: Τα Κακά Παιδιά θα γίνουν καλά! Υπό την κηδεμονία του μέντορά τους, του καθηγητή Marmalade, ένα αλαζονικό, αλλά αξιολάτρευτο, πειραματόζωο, τα Κακά Παιδιά ξεκινούν να ξεγελάσουν τον κόσμο προσποιούμενα πως έχουν μεταμορφωθεί! Στην πορεία, ωστόσο, ο Mr. Wolf αρχίζει και συνειδητοποιεί ότι πράττοντας το καλό, του προσφέρει αυτό που πάντα αποζητούσε: την αποδοχή των άλλων.
Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:
1821: Άνεμος Ελευθερίας
Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ ή και μυθοπλαστικό ιστορικό δράμα τεκμηρίωσης, από τον Στέλιο Χαραλαμπόπουλο, που μας έχει χαρίσει μερικά απ’ τα ομορφότερα ντοκιμαντέρ του ελληνικού σινεμά. Με αφορμή τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821, το υβριδικό φιλμ παρακολουθεί τη δράση του Ιωάννη Φίλωνα -επινοημένο πρόσωπο- στην προεπαναστατική Πελοπόννησο και σε περιοχές διασποράς του Ελληνισμού, για να φωτίσει τα ιστορικά γεγονότα. Ως έμπορος και ανώτερο στέλεχος της Φιλικής Εταιρείας, ο Φίλωνας θα μας ταξιδέψει από τη Μάνη και την Κωνσταντινούπολη μέχρι την Τεργέστη, την Βιέννη και το Ιάσιο, θα μας βάλει στο κλίμα της συνωμοτικής δραστηριότητας των Ελλήνων που ετοιμάζουν την επανάσταση και ταυτόχρονα θα φέρει στο φως πληροφορίες για την κοινωνία των αρχών του 19ου αιώνα, την καθημερινή ζωή, τις κοινωνικές συγκρούσεις, αλλά και τη διαπάλη των ιδεών, όλα προϊόν ενδελεχούς ιστορικής έρευνας.
Ο Χαραλαμπόπουλος, με συνέπεια σε αυτό που ξέρει πολύ καλά, τεκμηριώνει και περιγράφει την εποχή και το ιστορικό πλαίσιο, αποφεύγει τις γραφικότητες και τον κούφιο ηρωισμό, αλλά δεν καταφέρνει να αποφύγει ορισμένες παγίδες στόμφου και μιας τηλεοπτικής αντιμετώπισης της ιστορίας του, θυμίζοντας πολλές φορές εκπαιδευτική τηλεόραση ή καλύτερα μια παραγωγή-παραγγελία για μια εκδήλωση για την εθνική επέτειο. Πάντως, τεχνικά η ταινία είναι ιδιαιτέρως προσεγμένη, με τη φωτογραφία του Δημήτρη Κορδελά, το μοντάζ του Λάμπη Χαραλαμπίδη και τη μουσική του Πλάτωνα Ανδριτσάκη, ενώ παίζουν και οι Τίμος Παπαδόπουλος, Σήφης Πολυζωίδης, Πάνος Κυπαρίσσης, Ρηνιό Κυριαζή, Γιάννης Αναστασάκης κ.ά.
Τελευταίο Ταξίδι
Ελληνικό ντοκιμαντέρ (2021) του δημοσιογράφου και ντοκιμαντερίστα Άρη Χατζηστεφάνου, που ακολουθεί τα βήματα του Νίκου Καζαντζάκη σε δυο ταξίδια που πραγματοποίησε στην Ιαπωνία, πριν και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και με τον Γιάννη Αγγελάκα και την Όλια Λαζαρίδου να διαβάζουν αποσπάσματα από το βιβλίο του συγγραφέα “Ταξιδεύοντας: Ιαπωνία – Κίνα”. Ο Χατζηστεφάνου (“Χρεοκρατία”, “This Is Not a Coup”) που εξελίσσεται ως ένας σημαντικός δημιουργός ντοκιμαντέρ, κινηματογραφεί σε αστραφτερό ασπρόμαυρο και συνοδεύει τις σκέψεις του Καζαντζάκη, με εικόνες, πολλές φορές εντυπωσιακές, αλλά και στιγμιότυπα από animation, video games και ιαπωνικά manga. Σχολιάζει με πολιτική ματιά έναν κόσμο που γοήτεψε και επηρέασε την πολιτική και φιλοσοφική σκέψη του συγγραφέα καθοριστικά, ενώ τα γυρίσματα στην Ιαπωνία, που διήρκησαν ένα χρόνο, μας φέρνουν κοντά σε πολλά απ’ αυτά που πήγε ο Καζαντζάκης.
Όπως σημειώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης: «Καταγράψαμε τα μνημεία που γνώρισε και έμειναν αναλλοίωτα στον χρόνο και τον πόλεμο, αλλά και τις πόλεις και τις γειτονιές που άλλαξαν με θεαματικό τρόπο. Τον φανταστήκαμε να κατευθύνεται προς τους οίκους ανοχής της συνοικίας Γιοσιβάρα, καθισμένο όχι σε μια “ρικσά” αλλά σε ένα Uber. Τον είδαμε να προβλέπει τη μετατόπιση της διεθνούς γεωπολιτικής σκακιέρας προς την Ανατολική Ασία αλλά και να αποσιωπά την άνοδο του φασισμού που γιγαντωνόταν μπροστά στα μάτια του. Να εγκαταλείπει τον βουδισμό για χάρη του Έπαφου (του θεού της αφής), αλλά να μην βρίσκει ποτέ τον υλισμό». Δημιουργικό μοντάζ από τον Άρη Τριανταφύλλου και μουσική από τον Άρη Αζιλαζιάν.
Στο Ίχνος του Χρόνου
Ελληνικό ντοκιμαντέρ του 2020, σε σκηνοθεσία της Διονυσίας Κοπανά, εμπνευσμένο από το έργο, τη σκέψη και την ανθρωπιά του μεγάλου αρχαιολόγου Γιάννη Σακελλαράκη, που διακρίθηκε για τις αρχαιολογικές ανασκαφές και ανακαλύψεις του στην Κρήτη. Ένα γοητευτικό και με τον πρέποντα σεβασμό αφιέρωμα στον εκλιπόντα αρχαιολόγο, ένα ταξίδι που αναζητά τον άνθρωπο που δεν είναι πλέον παρών, μέσα από το ίχνος που άφησε στους τόπους όπου βρέθηκε και στους ανθρώπους που γνώρισε.