19:41
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
19:41
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Καύσιμα: Έρχεται «καπέλο» 10 λεπτών στη βενζίνη – Πού και πότε μπαίνει

Καύσιμα / Φωτογραφία: Eurokinissi

Καύσιμα / Φωτογραφία: Eurokinissi

21.05.2024
19:45
Τελευταία ενημέρωση: 22/05/2024 • 13:11
Αλλάζουν τιμές τα καύσιμα

Έρχεται νέα αύξηση στις τιμές στα καύσιμα, που θα ξεπεράσει τα 10 λεπτά το λίτρο.

Η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για την τιμολόγηση των ρύπων στα καύσιμα για τις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) θα τεθεί σε ισχύ το 2027, οδηγώντας σε αύξηση των τιμών.

Μέχρι τώρα, η τιμολόγηση των ρύπων εφαρμοζόταν μόνο σε συγκεκριμένους τομείς, όπως η βιομηχανία. Αυτή η πρακτική αλλάζει, διευρύνοντας την εφαρμογή της ώστε να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι της ΕΕ.

Σύμφωνα με το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να μείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που σημαίνει περίπου 10 λεπτά επιπλέον στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ.

Ωστόσο, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν είναι αισιόδοξος για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές από τις μεταφορές και τα κτήρια μειώνονται πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις της ΕΕ, αυξάνοντας τη ζήτηση για δικαιώματα εκπομπών από το 2027 και συνεπώς την τιμή τους.

Το πρόβλημα γίνεται φανερό από την αντίδραση των καταναλωτών στη Γερμανία πέρυσι, που προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες φυσικού αερίου αντί για αντλίες θερμότητας, για να προλάβουν τις απαγορεύσεις.

Είναι πιθανό η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών να μην περιοριστεί στα 45 ευρώ, όπως προέβλεπαν οι Βρυξέλλες, οδηγώντας σε αύξηση της τιμής των καυσίμων, πιθανώς μεγαλύτερη από 10 λεπτά.

Αν και η αύξηση αυτή μπορεί να είναι ανεκτή σε χώρες με χαμηλές τιμές καυσίμων, στην Ελλάδα, όπου ήδη εφαρμόζεται υψηλή φορολογία στα καύσιμα, θα είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση