20:12
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
20:12
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Γιατί αυξάνεται η κίνηση στους δρόμους – Πώς επηρεάζει η παράνομη στάθμευση

Κίνηση στον Κηφισό / Φωτογραφία: Eurokinissi

Κίνηση στον Κηφισό / Φωτογραφία: Eurokinissi

28.03.2024
17:00
Τελευταία ενημέρωση: 29/03/2024 • 16:15
Τι ισχύει με την κίνηση και την στάθμευση στην Αθήνα

Η αύξηση της τουριστικής κίνησης σε συνδυασμό με την έξαρση της παράνομης στάθμευσης, αναμένεται να δημιουργήσουν, σημαντικές κυκλοφοριακές επιπτώσεις στους κεντρικούς οδικούς άξονες της Αθήνας.

Η άφιξη μεγάλου αριθμού επισκεπτών στην Αττική έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς το Καθολικό Πάσχα πέφτει αρκετά νωρίς και η Αθήνα συγκαταλέγεται πλέον μεταξύ των κορυφαίων προορισμών σε παγκόσμιο επίπεδο. Άλλωστε αυτό επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία του Υπουργείου Τουρισμού καθώς το 2023, καταγράφηκε ρεκόρ αφίξεων, ενώ ακόμη πιο υψηλές είναι οι προσδοκίες για το τρέχον έτος.

Η κυκλοφοριακή επιβάρυνση, είναι αναμενόμενη καθώς σχεδόν διπλασιάζονται οι ανάγκες των μετακινήσεων και αναλογικά και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι δρόμοι της Αττικής έχουν φτάσει στα όριά τους καθώς τα οχήματα που κυκλοφορούν είναι πολύ περισσότερα από την κυκλοφοριακή ικανότητα που μπορούν να υποστηρίξουν οι οδικοί άξονες του Λεκανοπεδίου.

Παράλληλα το αυτοκίνητο συνεχίζει να αποτελεί το αγαπημένο μέσο μετακίνησης των Ελλήνων ακόμη και για πολύ μικρές αποστάσεις ή διαδρομές που υπάρχει κάλυψη από τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Στάθμευση και κίνηση

Καθοριστικό ρόλο, διαδραματίζει η παράνομη στάθμευση η οποία δημιουργεί μόνιμα προβλήματα τόσο στην προσβασιμότητα όσο και στην κυκλοφορία.

Οι χρήστες του οδικού δικτύου συναντούν καθημερινά οχήματα που είναι σταθμευμένα μπροστά από ράμπες ΑΜΕΑ, πάνω σε διαβάσεις πεζών, ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια. Οι παραπάνω ενέργειες δυσκολεύουν σημαντικά τις μετακινήσεις και την καθημερινότητα των πεζών και ειδικότερα των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων όπως ηλικιωμένοι και ΑΜΕΑ που δίνουν μάχη για να φτάσουν στον προορισμό τους.

Από την άλλη πλευρά υπάρχουν σταθμευμένα οχήματα πάνω σε λωρίδες κυκλοφορίας, σε στροφές και σε σημεία που διέρχονται μέσα μαζικής μεταφοράς.

Εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς την παράνομη στάθμευση δύο ταχυτήτων ή με άλλα λόγια μια άτυπη συμφωνία πολιτείας – οδηγών με επιλεκτική αστυνόμευση. Πιο συγκεκριμένα οι παραβάσεις που βεβαιώνονται από την τροχαία και τη δημοτική αστυνομία ως επί το πλείστων στα πιο προκλητικά σημεία ενώ υπάρχει ασυλία για τα οχήματα που καταλαμβάνουν λωρίδες κυκλοφορίας και τις χρησιμοποιούν σαν parking.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Αχαρνών, η Μεσογείων στον Πύργο των Αθηνών, η Μιχαλακοπούλου η Ελ. Βενιζέλου στην Καλλιθέα, η 3ης Σεπτεμβρίου, η Χαμοστέρνας, ακόμη και η λ. Συγγρού όπου οχήματα σταθμεύουν στις λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.

Η ανοχή στην παραβατικότητα της στάθμευσης στους κεντρικούς δρόμους έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση της διατομής των λεωφόρων και των περιορισμό των λωρίδων κυκλοφορίας χωρίς να υπολογίσουμε και το διπλοπαρκάρισμα. Η κατάληψη των λωρίδων κυκλοφορίας από παρκαρισμένα οχήματα δημιουργεί επιπρόσθετες καθυστερήσεις καθώς πέραν από το έμφραγμα που δημιουργεί στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, αλλάζει τα δεδομένα με τα οποία έχουν ρυθμιστεί τα φανάρια και δημιουργεί πρόβλημα στη ροή της κυκλοφορίας. Ταυτόχρονα η επιλεκτική εφαρμογή των άρθρων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε ότι αφορά τη στάθμευση δημιουργεί στους οδηγούς το αίσθημα της άνισης μεταχείρισης.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι: Που θα παρκάρουν όλα αυτά τα χιλιάδες αυτοκίνητα;

Η πραγματικότητα είναι ότι οι νόμιμες θέσεις parking που υπάρχουν στους δρόμους της Αθήνας δεν επαρκούν ούτε για το 50% των οχημάτων που κυκλοφορούν, οπότε τα υπόλοιπα που θα μπορούσαν να παρκάρουν;

Στο κέντρο της Αθήνας δεν υπάρχουν δημόσιοι χώροι στάθμευσης παρά μόνο ιδιωτικοί οι οποίοι συχνά γεμίζουν και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν.

Απαιτείται ο σχεδιασμός και η κατασκευή νέων υποδομών στάθμευσης για τα Ι.Χ. και τα τουριστικά λεωφορεία στην Αθήνα. Πέραν από το μικρό parking 9 θέσεων, απουσιάζει άλλη υποδομή στάθμευσης λεωφορείων στα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος στο κέντρο της Αθήνας.

Ο Δήμος Αθηναίων έχει οριοθετήσει θέσεις ολιγόλεπτης στάθμευσης λεωφορείων επάνω στις λωρίδες κυκλοφορίας κεντρικών δρόμων όπως στην λ. Αμαλίας, στη λ. Καλλιρόης, στην Υμηττού κ.τ.λ. Αυτή η ενέργεια του Δήμου είναι προσωρινή και δεν επιλύει το πρόβλημα. Απαιτείται άμεσα ο συντονισμός όλων των συναρμόδιων φορέων προκειμένου να εκπονηθεί σχετική μελέτη και να προταθεί και να κατασκευαστεί μητροπολιτικό parking. Οι υποδομές στάθμευσης θα συμβάλουν στη βελτίωση του κυκλοφοριακού και στην ανάπτυξη του τουρισμού στην Αττική.

Του Κίμωνα Λογοθέτη, Συμβούλου Διαχείρισης Κυκλοφορίας & Οδικής Ασφάλειας Περιφέρειας Αττικής – Newsbomb



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση