15:06
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
15:06
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πώς αποφεύχθηκαν τα «νέα Τέμπη» στις Αχαρνές – «Είδα το κόκκινο αλλά το τρένο γλίστρησε»

Εκτροχιασμένο βαγόνι, μετά την τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Εκτροχιασμένο βαγόνι, μετά την τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

07.03.2024
22:14
Τελευταία ενημέρωση: 08/03/2024 • 7:57
Ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για το πως αποφεύχθηκαν τα «νέα Τέμπη»

Παραλίγο «νέα Τέμπη» θα είχαμε παραμονές Χριστουγέννων, καθώς δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή, σε απόσταση 400 μέτρων, σε σιδηροδρομική γραμμή των Αχαρνών. Ο μηχανοδηγός μίλησε για το συμβάν, ενώ οι Αρχές αναμένουν τα πορίσματα ώστε «να γίνουν αυτά που πρέπει για να μην επαναληφθεί αυτό.

Σάλος με την αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα», σύμφωνα με την οποία μια νέα σύγκρουση τρένων αποφεύχθηκε με ουρλιαχτά και στο… παρά ένα, στις 23 Δεκεμβρίου του 2023.

Η αιτία της παραλίγο σύγκρουσης αναζητείται στον ταχογράφο, σύμφωνα με τη συνέχεια του ρεπορτάζ.

Ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών Δημήτρης Κουτσιαύτης, ο άνθρωπος που χειριζόταν την αμαξοστοιχία εκείνη την ημέρα, δίνει την δική του εκδοχή για την παραβίαση του φωτοσήματος και προχωρά σε μία αποκάλυψη για την επικοινωνία μέσω ασυρμάτου με τον σταθμάρχη στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

«Πριν περάσω το αντιλήφθηκα, αλλά λόγω ολίσθησης δεν κατάφερα να ακινητοποιήσω το τρένο και πέρασα με κόκκινο. Εκείνη τη στιγμή μιλούσαν αρκετοί, υπήρχε σύγχυση», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας επισήμανε από την πλευρά του ότι η τηλεδιοίκηση που λειτουργεί στην συγκεκριμένη γραμμή απέτρεψε άλλο ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα κι ότι αναμένεται το πόρισμα, βάσει του οποίου θα αναλυθεί πως θα αποτραπούν παρόμοια συμβάντα στο μέλλον.

Όπως προκύπτει, η πλαγιομετωπική σύγκρουση στις Αχαρνές απετράπη σε απόσταση περίπου 400 μέτρων του ενός τρένου από το άλλο.

Περνούν με τα πόδια τις γραμμές

Αυτό όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα των σιδηροδρόμων… Όπως φαίνεται στο βίντεο που ακολουθεί, επιβάτης προσεγγίζει με τα πόδια την αποβάθρα στου Ρέντη περνώντας πάνω από τις γραμμές του τρένου. Μάλιστα περιμένει πρώτα να περάσει η επιβατική αμαξοστοιχία. Ο συγκεκριμένος όμως δεν είναι ο μοναδικός.

Αρκετοί πολίτες επιλέγουν την συγκεκριμένη διαδρομή. Στο σημείο που οδηγεί στην αποβάθρα, υπάρχουν κάγκελα αλλά η πόρτα είναι ανοιχτή. Ακριβώς δίπλα μια ταμπέλα προειδοποιεί τους επιβάτες ότι απαγορεύεται η διέλευση των γραμμών.

Η επικίνδυνη αυτή συνήθεια, όπως λένε κάτοικοι της περιοχής, είναι καθημερινό φαινόμενο. Και όλα αυτά δίπλα στο αμαξοστάσιο του Ρέντη, εκεί όπου βρίσκεται η καρδιά των τρένων.

Πώς αποφεύχθηκαν τα «νέα Τέμπη»

Σύμφωνα με «Τα Νέα», το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) και αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train.

Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η σύγκρουση αποφεύχθηκε κυριολεκτικά στο… πάρα πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.

Σημειωτέον ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.

Η αδιανόητη διαχείριση του «Βέλους» το μεσημέρι της παρολίγο σύγκρουσης των δύο τρένων

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51. Μάλιστα, το MEGA αποκαλύπτει τους σοκαριστικούς διαλόγους των σταθμαρχών:

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Αυτό το βέλος που έρχεται το 73502 δεν έχει περιορισμό ταχύτητας. Οπότε όπου χωράει βάλτο να φύγει.
Σταθμάρχης: Άμα χωράει θα το στείλω αλλιώς κενού υλικού δεν είναι; Γιατί; Έχει καμιά προτεραιότητα άδειο; Και εγώ τι να τους κάνω; Ας τους δρομολογούν άλλες ώρες.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Αυτό δεν έχει περιορισμό ταχύτητας και δεν σταματάει πουθενά, το βέλος. Πάει σφεντόνα.
Σταθμάρχης: Ναι.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Εντάξει; Όπου νομίζεις ότι χωράει.
Σταθμάρχης: Θα φύγει παρά δέκα από το Παλαιοφάρσαλο, πώς θα γίνει;
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Γιατί θα φύγει παρά δέκα αφού έχει φωτοσήματα ο Παλαιοφάρσαλος.
Σταθμάρχης: Α… καλά.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ναι αφού την άλλη φορά τα διώξανε.
Σταθμάρχης: Α εντάξει, άμα τα διώξανε με φωτοσήματα, ας το διώξει.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ναι, ναι.
Σταθμάρχης: Άμα το κάνει έτσι.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Δεν ισχύουν τα φωτοσήματα;
Σταθμάρχης: Ε ισχύουν Ελένη, εντάξει τώρα… να μην επεκταθώ. Ντάξει άμα θέλει ας το διώξει, εγώ δεν έχω κανένα θέμα.
Σταθμάρχης: Σου βάζω και το βέλος.
Σταθμάρχης: Αυτή θέλει με φωτοσήματα, θες να το στείλεις , στείλτο. Θες μην το…
Σταθμάρχης: Τι θα το αφήσω; Είσαι καλά;
Σταθμάρχης: Στα αρ…
Σταθμάρχης: Αφού έχει φωτοσήματα τι…
Σταθμάρχης: Ναι αυτά πάλι, δουλεύουν σωστά… ναι.
Σταθμάρχης: Ε τι δουλεύουν, μια χαρά δουλεύουν ναι.
Σταθμάρχης: Ε άμα, να ναι.
Σταθμάρχης: Τι λες ρε; Ξέρεις να δουλεύεις φωτόσημα;
Σταθμάρχης: Ε;
Σταθμάρχης: Εσύ με φωτόσημα δεν δουλεύεις;
Σταθμάρχης: Τι εννοείς δουλεύω με φωτόσημα; Ξέρεις αν θα ανάψει το κόκκινο εκεί; Τα ελέγχει κανένας; Τα ελέγχει κανένας; Τα ελέγχει κανένας;
Σταθμάρχης: Άμα βρει κόκκινο θα σταματήσει βρε.
Σταθμάρχης: Άμα, ναι το μπλοκ ξέρεις ότι θα δουλέψει;
Σταθμάρχης: Γιατί να μη δουλέψει;
Σταθμάρχης: Ε, δεν ξέρω, δεν ξέρω
Σταθμάρχης: Κάνε ό,τι θες έλα.
Σταθμάρχης: Ναι.
Σταθμάρχης: Το βέλος θα το διώξω ανάποδα εγώ, να ξέρεις.
Σταθμάρχης: Άντε πάλι. Καινούριο και αυτό.
Σταθμάρχης: Ε ναι, αφού μου κόβουν την γραμμή πάλι.
Σταθμάρχης: Πού είναι το αυτό; 19 … θα φτάσει. Ε ρε μ… τι με έκανε τώρα
Σταθμάρχης: Ε δεν πάει άνοδος, τι σε έκανα ρε;
Σταθμάρχης: Πού να στείλω τώρα; Και πού να πάει; Θα έρθει να μείνει και το άλλο εδώ;
Σταθμάρχης: Ποιο;
Σταθμάρχης: Πρέπει να το στείλω όλο μονή καθόδου μέχρι το Λιτόχωρο τώρα.
Σταθμάρχης: Στείλ’το ναι τι θα πάθει, έρχεται τίποτα από εκεί;
Σταθμάρχης: Πού να ξέρω; Και με ποιο. Έ ρε Γιώργο… Ξέρω εγώ τι έρχεται τώρα από εκεί; Θα τα βρω εγώ όλα… Ξέρεις με ποιους δουλεύεις από εκεί;
Σταθμάρχης (Γέλια)
Σταθμάρχης: Α…
Σταθμάρχης: Δεν έχεις κανένα τρένο τώρα;
Σταθμάρχης: Θα δω τι θα κάνω, άντε γεια.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση