Σε εφαρμογή τίθενται από σήμερα τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας και σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, οι καταναλωτές θα αρχίσουν να βλέπουν μειώσεις στις τιμές χιλιάδων βασικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Στάση αναμονής για το πώς θα διαμορφωθούν οι τελικές τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ τηρούν λιανέμποροι και καταναλωτές. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η μείωση των αρχικών τιμών σε απορρυπαντικά, καθαριστικά, είδη προσωπικής υγιεινής και βρεφικές πάνες στα οποία μπαίνει κόφτης 30% στις προωθητικές ενέργειες, ανέρχεται στο 15%.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας επεσήμανε: «Απαντάμε με δραστικά και διαρθρωτικά μέτρα στο πρόβλημα της ακρίβειας και του πληθωρισμού που βαραίνει τους πολίτες. Ήδη, οι καταναλωτές από αύριο, θα αρχίσουν να βλέπουν μειώσεις στις τιμές χιλιάδων βασικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ».
Το όφελος όμως για τους καταναλωτές θα εξαρτηθεί από την πολιτική των προσφορών και των εκπτώσεων που θα ακολουθήσουν οι προμηθευτές από δω και στο εξής.
Ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου και Καταναλωτικών Αγαθών Λευτέρης Κιοσές υπογράμμισε: «Το να μειωθούν δηλαδή οι αρχικές τιμές, αλλά να μην αλλάξουν οι τελικές τιμές, δηλαδή οι τιμές μετά την προσφορά, αυτό ενδεχομένως να μην έχει τόσο μεγάλο όφελος για τον καταναλωτή. Μπορεί δηλαδή να αγοράζουμε λιγότερα προϊόντα μέσω προσφοράς, σε χαμηλότερη τιμή, αλλά να χάνουμε το όφελος που θα παίρναμε από τις προσφορές και τις εκπτώσεις».
Μείωση 10% στο βρεφικό γάλα
Χαμηλότερες τιμές σε ποσοστό 10% θα δουν οι καταναλωτές στο βρεφικό γάλα, καθώς τίθεται σε ισχύ το πλαφόν 7% στο μικτό περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων Χρήστος Αποστολόπουλος τόνισε: «Η νομοθεσία η καινούρια θα επιφέρει σίγουρα μια μείωση, αλλά σε μακρό χρονικό διάστημα δεν είμαι σίγουρος αν ο καταναλωτής θα ωφεληθεί τελικά από αυτό, διότι αντίστοιχα προσφορές δε θα μπορέσουν να υπάρξουν».
Απαγόρευση προσφορών σε προϊόντα με ανατιμήσεις
Σε ανάκληση των ανατιμήσεων που είχαν προαναγγείλει προχωρούν μαζικά οι βιομηχανίες, προκειμένου να αποφύγουν την τρίμηνη απαγόρευση προσφορών, δεδομένου ότι τα μισά προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι υπό το καθεστώς προωθητικών ενεργειών.
«Προσπαθώ να παίρνω τις προσφορές» δηλώνουν οι πολίτες και προσθέτουν «κυρίως για εμάς τους νέους τα ψάχνουμε αυτά. Δηλαδή τα 1+1, όποια έχουν προσφορές».
Από το μέτρο εξαιρούνται 44 κατηγορίες τροφίμων, που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους από 3 έως 30 ημέρες και θα φέρουν ειδική σήμανση στο ράφι προκειμένου να τα ξεχωρίζουν οι καταναλωτές, όπως αναφέρει η ΕΡΤ.