Η εταιρεία Zara «κατέβασε» διαφημιστική καμπάνια που απεικόνιζε κούκλες με κομμένα μέλη και τυλιγμένα σε λευκό σεντόνι μετά της εκκλήσεις ακτιβιστών υπέρ της Παλαιστίνης για μποϊκοτάζ.
Οι επίμαχες εικόνες φιλοξενούνταν στην πρώτη σελίδα του site και της εφαρμογής της εταιρείας Zara αλλά μετά τις αντιδράσεις κατέβηκαν καθώς φέρεται να παρέπεμπαν σε εικόνες όπως είναι οι νεκροί στη Γάζα, τυλιγμένοι με σάβανα.
Η Inditex (ITX.MC), στην οποία ανήκει η Zara, είπε ότι η αλλαγή στο site και την εφαρμογή ήταν μέρος της συνήθους διαδικασίας ανανέωσης περιεχομένου χωρίς να σχολιάσει τις εκκλήσεις για μποϊκοτάζ και τη σύνδεση με την Παλαιστίνη.
Είπε ωστόσο ότι η συλλογή “Atelier” σχεδιάστηκε τον Ιούλιο και οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν τον Σεπτέμβριο. Ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς ξεκίνησε μετά τις 7 Οκτωβρίου.
Στον λογαριασμό της Zara ωστόσο στο Instagram δεκάδες χιλιάδες σχόλια επέκριναν την εταιρεία, δημοσίευσαν φωτογραφίες, παλαιστινιακές σημαίες, ενώ το “#BoycottZara” έγινε trend στα social media.
Η εταιρεία Zara είπε στην παρουσίαση της συλλογής στις 7 Δεκεμβρίου ότι ήταν εμπνευσμένη από την ανδρική μόδα των περασμένων αιώνων. Οι φωτογραφίες φαίνεται να δείχνουν ένα στούντιο καλλιτεχνών με σκάλες, υλικά συσκευασίας, ξύλινα κιβώτια και γερανούς και βοηθούς που φορούν φόρμες.
Οι φωτογραφίες, οι οποίες εμφανίστηκαν στην αρχική σελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας Zara, δεν είναι πλέον διαθέσιμες στο site ή στην εφαρμογή.