15:36
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
15:36
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

EE: Το 5% περίπου των αυτοκινήτων και φορτηγών που κυκλοφορούν σήμερα χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα

Αυτοκίνητα στην Εθνική / Φωτογραφία: Eurokinissi

Αυτοκίνητα στην Εθνική / Φωτογραφία: Eurokinissi

16.11.2023
13:11
Τελευταία ενημέρωση: 16/11/2023 • 19:36
Η ΕΕ θέτει επίσης αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων ενθαρρύνοντας τη χρήση βιώσιμων καυσίμων

Το 5% περίπου των αυτοκινήτων και των φορτηγών που κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα. Φέτος, ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ξεπέρασε τα 4,4 εκατομμύρια, ήταν δηλαδή 16πλάσια σε σχέση με το 2015.

Στην Ελλάδα, από τα 6.137.610 επιβατικά αυτοκίνητα, τα 243.338 χρησιμοποίησαν εναλλακτικά καύσιμα και από αυτά, τα 11,990 ήταν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στην Κύπρο, από τα 647.026 επιβατικά αυτοκίνητα, τα 1.108 χρησιμοποίησαν εναλλακτικά καύσιμα το 2022 και από αυτά, τα 895 ήταν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά.

Η μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών τα επόμενα χρόνια πρέπει να γίνει με πλάνο, με παράλληλη αύξηση των σταθμών φόρτισης σε αυτοκινητοδρόμους και στις πόλεις σε κάθε γωνιά της Ευρώπης. Επί του παρόντος, υπάρχουν περίπου 360.000 δημόσια σημεία φόρτισης στην ΕΕ, αλλά τα περισσότερα είναι συγκεντρωμένα σε λίγες μόνο χώρες (Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Σουηδία).

Για την επέκταση και διάδοση της ηλεκτροκίνησης, η ΕΕ πρέπει να αναλάβει δράση για να ενθαρρύνει τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων εν μέσω ανόδου των τιμών των καυσίμων και σύμφωνα με τους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030.

Τον προηγούμενο μήνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την αναθεώρηση των ευρωπαϊκών κανόνων που αφορούν τις απαραίτητες υποδομές ώστε να γίνουν πιο προσβάσιμες και για να προωθηθεί η χρήση εναλλακτικών καυσίμων.

Οι ευρωβουλευτές, από την άλλη, ζητούν την ανάπτυξη περισσότερων και πιο ισχυρών σταθμών φόρτισης στους κύριους δρόμους της ΕΕ. Προτείνουν να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ έως το 2026. Η ίδια απαίτηση θα ισχύει για σταθμούς φόρτισης που θα αφορά φορτηγά και λεωφορεία. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτείνει, επίσης, τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ (ανά 100 χλμ.) έως το 2028. Πέρυσι υπήρχαν μόνο 136 σταθμοί ανεφοδιασμού σε όλη την ΕΕ.

Το σχέδιο ανάκαμψης της ΕΕ από την πανδημία του COVID-19 – NextGewnerationEU – περιλαμβάνει 20 δισ. ευρώ τα οποία μπορούν να διατεθούν για την ενίσχυση των πωλήσεων καθαρών οχημάτων.

Η ΕΕ θέτει επίσης αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων ενθαρρύνοντας τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, καθώς μέχρι αργότερα το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση