Η επιτομή των ειδών πολυτελείας σε όλο τον κόσμο, ο όμιλος LVMH (Louis Vuitton, Moet, Hennessy) επέλεξε να βάλει λουκέτο σε 124 καταστήματα που διαθέτει στη Ρωσία.
Η απόφαση αυτή του γαλλικού ομίλου για τα καταστήματα Louis Vuitton (και όχι μόνο) είναι προσωρινή και έρχεται «δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών στην περιοχή», δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος του ομίλου στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Η απόφαση του ομίλου του Μπερνάρ Αρνό, του πλουσιότερου Γάλλου επιχειρηματία και ενός εκ των πιο πλούσιων ανδρών στον κόσμο, που έχει 3.500 συνεργάτες στη χώρα, ακολουθεί εκείνη των οίκων ειδών πολυτελείας Hermès και Chanel που ανακοίνωσαν κατά τη διάρκεια της ημέρας ότι κλείνουν προσωρινά τα καταστήματά τους και αναστέλλουν τις δραστηριότητές τους στη χώρα, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Μόλις 2% της LVMH στη ρωσική αγορά
Οι πωλήσεις Louis Vuitton και άλλων οίκων του ομίλου στη Ρωσία και σε Ρώσους στο εξωτερικό αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των συνολικών εσόδων της LVMH και της Swatch Group και λιγότερο από το 3% στη Richemont, ένα «σχετικά ασήμαντο» επίπεδο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα από τον Edouard Aubin και άλλους αναλυτές της Morgan Stanley.
Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στις διαφορές εισοδήματος και πλούτου στη Ρωσία, με έναν μικρό αριθμό δισεκατομμυριούχων ολιγαρχών να ζουν πολύ πέρα από τις δυνατότητες των απλών ανθρώπων. Ο μέσος μηνιαίος μισθός στη Μόσχα είναι περίπου 113.000 ρούβλια (1.350 δολάρια σε συναλλαγματικές ισοτιμίες πριν από την εισβολή) και πολύ χαμηλότερος στις αγροτικές περιοχές.
Η πίεση στις πολυτελείς μάρκες, όπως η Louis Vuitton, αυξάνεται. Το Business of Fashion, που υποστηρίζεται από την LVMH, προέτρεψε τις εταιρείες να κλείσουν τα ρωσικά καταστήματα και να μην αποστέλλουν προϊόντα μέσω διαδικτύου.
Έσπασε η εκκωφαντική σιωπή των γαλλικών οίκων
Η πίεση στις εταιρείες μόδας που δραστηριοποιούνται και στη Ρωσία αυξάνεται τις τελευταίες ημέρες. Από τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου, οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας πολυτελείας παρουσιάζουν τις συλλογές τους για το φθινόπωρο-χειμώνα 2022-2023 στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, με τις φωνές που καλούν Louis Vuitton και άλλους να τερματίσουν κάθε σχέση με τη χώρα.
Oι αντιδράσεις των μεγάλων ομίλων μόδας και ειδών πολυτελείας υπήρξαν ιδιαίτερα φειδωλές από την έναρξη του πολέμου. Όπως μετέδιδε η γαλλική Le Monde, στο Μιλάνο την Κυριακή 27 Φεβρουαρίου, την προτελευταία ημέρα της Ιταλικής Εβδομάδας Μόδας, μόνο ο Τζιόρτζιο Αρμάνι πήρε θέση. Ο 87χρονος Ιταλός σχεδιαστής έβαλε τα μοντέλα του να περπατήσουν σιωπηλά «από σεβασμό για τους ανθρώπους που εμπλέκονται στην τραγωδία στην Ουκρανία».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Giorgio Armani (@giorgioarmani)
Ο Ιταλός δημιουργός σε ανάρτησή του στο Instagram ανέφερε ότι έλαβε την απόφαση ως «ένδειξη σεβασμού για όλους τους ανθρώπους που εμπλέκονται σε αυτό το τραγικό συμβάν. Το καλύτερο μήνυμα που μπορούμε να μεταδώσουμε αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν θέλουμε να γιορτάσουμε τίποτα γιατί αυτό που συμβαίνει είναι τόσο θλιβερό».
Στο Παρίσι, οι πρώτες επιδείξεις μόδας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του Dior, θυγατρικής της LVMH, και του Saint-Laurent, θυγατρικής της Kering, τη Δευτέρα 1η Μαρτίου, πραγματοποιήθηκαν ήρεμα και χωρίς προβλήματα. Την ίδια ώρα, παρουσιάστηκαν και χωρίς καμία αναφορά στον πόλεμο στην Ουκρανία.