06:05
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
06:05
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Σκρέκας: «Τα τέσσερα μέτρα για την ακρίβεια – Application για καταγγελίες αισχροκέρδειας, ταμπελάκια για προϊόντα με μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ»

Σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: Eurokinissi

Σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: Eurokinissi

20.09.2023
11:09
Τελευταία ενημέρωση: 20/09/2023 • 17:18
Όσα ανακοίνωσε ο Κώστας Σκρέκας

Τέσσερα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ανακοίνωσε το πρωί της Τετάρτης (20/9) ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει η ανάπτυξη εφαρμογής στα κινητά για καταγγελίες αισχροκέρδειας σε πραγματικό χρόνο.

Όσα ανακοίνωσε ο Κώστας Σκρέκας

  • Το πρώτο μέτρο είναι η μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι των σούπερ μάρκετ με ειδική σήμανση. Με ειδική πινακίδα αναδεικνύουμε στο ράφι προϊόντα με μείωση τιμής κατά τουλάχιστον 5% για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών. Οι μειώσεις αυτές θα πρέπει να είναι πάνω και πέρα από τις προωθητικές. Ως τιμή αναφοράς ορίζεται η τιμή στο ράφι μέχρι και χθες. Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση το πρόστιμο θα είναι 20.000 ευρώ ανά κωδικό προιόντος
  • Το δεύτερο μέτρο είναι ο αυστηρός έλγχος των προμηθευτών όπως και όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα σούπερ μαρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών για να εντοπίζονται αμέσως τα προιόντα με ανατιμήσεις για να διενεργούνται άμεσα έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ.
  • Το τρίτο μέτρο: Τα σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν τις τιμές λιανικής στα φρούτα και λαχανικά. Θα δημοσιεύονται στο e-katanalotis και θα δημοσιοπιούνται από το υπουργείο Aνάπτυξης
  • Τέταρτο μέτρο η αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, σύμμαχος ο καταναλωτής. Τον καθιστούμε σύμμαχο, αναβαθμίζουμε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών στο 1520 όσο και με ειδική εφαρμογή για καταγγελίες μέω κινητών τηλεφώνων

Ειδικά για την εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα διευκρινίστηκε από τον ΓΓ Καταναλωτή και Εμπορίου Σωτήρη Αναγνωστόπουλο ότι θα δίνεται η δυνατότητα να παρέχεται οπτικό και βίντεοληπτικό υλικό που θα επισημαίνονται χρονικά και θα γεωεντοπίζεται μέσω gps.

«Τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία για να επιβάλονται προστιμα χωρίς να χρειάζεται να πάνε επί τόπου τα συνεργεία των ελεγκτικών μηχανισμών. Θα μπορούν έτσι τα ελεγκτικά συνεργεία να είναι καθολικά σε όλη τη χώρα» πρόσθεσε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Σκρέκας τα μέτρα θα νομοθετηθούν με το πρώτο διαθέσιμο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή ενώ για το application στα κινητά τηλέφωνα πρόσθεσε ότι στόχος είναι να είναι διαθέσιμιη «το συντομότερο δυνατόν και πάντως πριν τα Χριστούγεννα» διευκρινίζοντας ότι δεν θα υπάρχει ανταμοιβή για τους καταγγέλλοντες πολίτες.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της ΔΙΜΕΑ ανακοίνωσε ότι μέχρι στιγμής το 2023 έχουν γίνει 14.949 έλεγχοι και έχουν εντοπιστεί 1278 παραβάσεις με τα πρόστιμα να ανέρχονται σε 5.165.000 ευρώ ενώ έχουν κατασχεθεί 8 τόνοι προϊόντων



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση