Το καλοκαίρι, δεν υποφέρουμε μόνο εμείς από τη ζέστη, αλλά και το αυτοκίνητό μας. Το έντονο φως του ήλιου σταδιακά το καταστρέφει και η Ελλάδα, φημίζεται για την έντονη ηλιοφάνεια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Επειδή όμως, κανείς δεν θέλει να δει το αυτοκίνητό του να φθείρεται από τον ήλιο, καλό θα είναι να ψάξει λίγη ώρα παραπάνω και να βρει μια θέση στάθμευσης στη σκιά.
Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε μια καλή ηλιοπροστασία για το παρμπρίζ θα περιορίσει ένα κομμάτι του προβλήματος.
Χάρη στο ειδικό υλικό κατασκευής της, αλλά και την επένδυση που «καθρεπτίζει» τις ακτίνες του ήλιου και τις αντανακλά, δεν επιτρέπει την ανάπτυξη μεγάλων θερμοκρασιών, ούτε αφήνει το εσωτερικό εκτεθειμένο στο υπερβολικό φως.
Ας δούμε 5 λόγους που «απαγορεύεται» το παρκάρισμα υπό το φως του καυτού ήλιου.
Υπερβολική φθορά του ταμπλό
Όταν το όχημα εκτίθεται συχνά στην υψηλή θερμοκρασία και το φως, το ταμπλό του φθείρεται σημαντικά. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις μοντέλων, έχει αναφερθεί και το «σκάσιμο» σε σημεία του ταμπλό. Συνήθως πρόκειται για φθηνότερα αυτοκίνητα με πιο σκληρά υλικά χαμηλότερης ποιότητας.
Υπερβολική φθορά των ταπετσαριών
Όπως και με το ταμπλό, έτσι και οι ταπετσαρίες, το φως και οι θερμοκρασίες τα φθείρουν γρήγορα. Τα υφάσματα ξεθωριάζουν και χαλαρώνουν, ενώ και οι δερμάτινες επενδύσεις φτάνουν σε τόσο υψηλή θερμοκρασία, που δημιουργούνται ρωγμές. Σταδιακά ξεραίνονται, χάνοντας τη μαλακή τους αίσθηση. Να τονίσουμε ότι και το ύφασμα του ουρανού όταν πέφτει, οφείλεται πολλές φορές στη μακροχρόνια έκθεση στον ήλιο.
Υπερβολική φθορά βερνικιού
Έχετε δει μερικά αυτοκίνητα που το βερνίκι στο καπό και την οροφή έχει σκάσει και έχει δημιουργήσει ένα πολύ άσχημο οπτικό αποτέλεσμα; Το καμένο βερνίκι οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στις θερμοκρασίες και το φως του ήλιου. Το φαινόμενο παρατηρείται πιο έντονα στα σκουρόχρωμα αυτοκίνητα, πάνω στην επιφάνεια των οποίων πραγματικά… ψήνεις αυγό αν είναι παρκαρισμένα στον ήλιο.
Πολύ υψηλή θερμοκρασία εσωτερικού
Μόνο η αίσθηση όταν μπαίνεις σε ένα καυτό αυτοκίνητο, αρκεί για να μην το παρκάρεις στον ήλιο. Η «λάβα» που βγαίνει μόλις ανοίξεις την πόρτα είναι τουλάχιστον ενοχλητική, το χειρότερο όμως είναι ότι δεν… μπορείς να ακουμπήσεις σχεδόν τίποτα μέσα στην καμπίνα, για αρκετή ώρα. Προσοχή: όλα τα μεταλλικά αντικείμενα, όπως η πόρπη της ζώνης ή τα διακοσμητικά στο τιμόνι πρέπει να αποφεύγονται δια ροπάλου. Αν είστε κάτοχος αυτοκινήτου με μεταλλικό λεβιέ ταχυτήτων, γνωρίζετε το μέγεθος του προβλήματος.
Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου
Ο κλιματισμός θα δουλεύει για πολλή ώρα σε υπερωρία μέχρι να καταφέρει να… συνεφέρει την θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που έμεινε για ώρες παρκαρισμένο στον ήλιο. Αν παρκάρετε στη σκιά, ίσως και να μη χρειαστεί καν η ενεργοποίησή του. Σε κάθε περίπτωση, ο κλιματισμός όταν… υπερλειτουργεί για να ρίξει γρήγορα τη θερμοκρασία, καταναλώνει και περισσότερη ενέργεια, άρα περισσότερο καύσιμο, όπως αναφέρει το Gocar.