24.1 C
Athens
Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025

Εκλογές 2023: Οι 4 «δύσκολες» δεξαμενές ψηφοφόρων και η τακτική Μητσοτάκη για κάλεσμα προς τους «πασοκογενείς»

Στη μέγιστη δυνατή συσπείρωση στοχεύουν στο επιτελείο του Μεγάρου Μαξίμου, επικεντρώνοντας τη ρητορική και τις περιοδείες του Κυριάκου Μητσοτάκη σε δύο σημαντικές «δεξαμενές» ψηφοφόρων.

Τους αναποφάσιστους που προέρχονται από το χώρο του μετριοπαθούς κέντρου και τους δεξιούς που είτε είναι δυσαρεστημένοι, είτε με τη χαλαρή ψήφο στις πρώτες εκλογές θέλουν να στείλουν  μήνυμα προς την κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τα δημοσκοπικά ευρήματα που έχει στα χέρια του το επιτελείο του Κυριάκου Μητσοτάκη, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και τις αναλύσεις που έχουν κάνει, τέσσερις είναι οι «δύσκολες» δεξαμενές ψηφοφόρων. Εκτός από τους «αναποφάσιστους κεντρώους» και τους «χαλαρούς δεξιούς», είναι οι «νέοι» και οι «αντισυστημικοί».

Αυτούς που το 2019 ψήφισαν Νέα Δημοκρατία, αλλά προέρχονταν από τα κόμματα του κέντρου και κυρίως το ΠΑΣΟΚ και τώρα δηλώνουν αναποφάσιστοι επιχειρεί να επαναπροσεγγίσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Όσο έρχεται πιο κοντά η 21η Μαΐου τόσο γίνεται πιο έντονη η τακτική του για κάλεσμα στους «πασοκογενείς» ψηφοφόρους. Είναι χαρακτηριστική η επίθεση προς τον Νίκο Ανδρουλάκη στη χθεσινή συνέντευξη τύπου και το άνοιγμά του προς τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ.

«Δεν χρειαζόμαστε την επόμενη ημέρα έναν ασταθή κυβερνητικό συνασπισμό. Χρειαζόμαστε μία σταθερή κυβέρνηση, ναι, μονοκομματική, αλλά έχω πει πολλές φορές όχι κατ’ ανάγκη μονοχρωματική», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης. Όσον αφορά τον κ. Ανδρουλάκη του καταλόγισε «προσωπική εμμονή» μαζί του, ενώ και άλλες φορές έχει επαναλάβει ότι ο κ. Ανδρουλάκης δεν έχει πρόβλημα με τη Νέα Δημοκρατία, αλλά μαζί του.

Όσον αφορά τη «δεξαμενή των νέων», την ηλικιακή ομάδα 17-24 ετών (και σε ένα πιο διευρυμένο πλαίσιο 17-29) το 2019 που αποτελούσαν το 8,4% του εκλογικού σώματος, ψήφισαν πρώτο τον ΣΥΡΙΖΑ, δεύτερη τη ΝΔ και τρίτο το ΜέΡΑ25.

Παρ’ όλο που είναι πιο δύσκολο να εκτιμηθεί η ψήφος των νέων με τους περισσότερους να φλερτάρουν με την αποχή, σύμφωνα πάντως με εκτιμήσεις διαχρονικά ρέπουν προς την αντισυστημική ψήφο, ενώ το ΣΥΡΙΖΑ σε αυτούς έχει προβάδισμα έναντι της Νέας Δημοκρατίας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει κάνει προγραμματικά ανοίγματα προς τους νέους

Για αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει κάνει προγραμματικά ανοίγματα προς τους νέους, δίνοντας έμφαση στη στεγαστική πολιτική και στην διευκόλυνση απόκτησης στέγης στους νέους με το πρόγραμμα «Σπίτι μου», τη μείωση της ανεργίας και την αύξηση του κατώτατου μισθού.

Ακόμη χρησιμοποιεί στο επικοινωνιακό επίπεδο πολύ συχνά την πλατφόρμα TikTok για να προσεγγίσει τους νέους, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς απορρίπτουν τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας, τα οποία δεν ασκούν επιρροή πάνω τους.

Παρά το γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει την εφαρμογή του TikTok στο κινητό του, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τακτική ασφάλειας, επειδή το TikTok προέρχεται από την Κίνα, το χρησιμοποιεί πολύ συχνά είτε για να προβάλλει τις θέσεις του, είτε για να προτάξει το προφίλ ενός πιο χαλαρού ηγέτη. Όπως το χθεσινό βιντεάκι που ανήρτησε με παραλειπόμενα από την προεκλογική του καμπάνια, στιγμιότυπα από το πρωθυπουργικό γραφείο και τη σύζυγό του Μαρέβα Μητσοτάκη και τον Peanut, τον σκύλο του στο Μέγαρο Μαξίμου να τον αποκαλεί χιουμοριστικά «Κομματόσκυλο!».

Μια άλλη μέριμνα του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι να μην αφήνει δυσαρεστημένο το δεξιότερο ακροατήριο. Για να ξορκίσει την χαλαρή ψήφο προτάσσει τον κίνδυνο της ακυβερνησίας ή μιας κυβέρνησης τερατογέννησης με συγκυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα και του Γιάνη Βαρουφάκη.

Οι δηλώσεις μάλιστα του τελευταίου περί νομισμάτων τύπου «Δήμητρας» χρησιμοποιείται για να ενεργοποιηθούν τα συντηρητικά αντανακλαστικά.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ