Στις ράγες μπαίνουν απόψε δυο εμπορικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας ξεκινούν σήμερα, 29 Μαρτίου, δύο εμπορικές αμαξοστοιχίες της, από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, με ώρα αναχώρησης 22:20 και από Θεσσαλονίκη προς Θριάσιο, με ώρα αναχώρησης 21:45.
Σημειώνεται, πως η επανεκκίνηση έρχεται μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις μεταξύ του ΟΣΕ και της Hellenic Train, όπου και βρέθηκαν ορισμένα κοινά σημεία, ώστε να προχωρήσει αρχικά η επανεκκίνηση των εμπορευματικών δρομολογίων της εταιρίας.
Αφορούν στα μέτρα ασφαλείας, που έχουν να κάνουν μεταξύ άλλων, με τα συστήματα επικοινωνιών στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, με τοποθέτηση πομπών σε συγκεκριμένα σημεία προς την Ειδομένη και με τη φύλαξη των διαβάσεων προς την Ειδομένη.
ΌΣΕ μετά τα Τέμπη: Ζητά πιστοποιημένες συσκευές GSMR
Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο ΟΣΕ ζήτησε να τεθούν σε λειτουργία πιστοποιημένες φορητές συσκευές GSMR από τον ΡΑΣ.
Η απάντηση του φορέα ήταν πως είναι μια χρονοβόρα διαδικασία.
Από την πλευρά της η επικεφαλής της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, σημειώνει: «Όταν η εθνική αρχή απαξιώνεται και αποκλείεται από τον συντονισμό της επανέναρξης των δρομολογίων είναι αναμενόμενο ότι θα δημιουργηθεί ασυνεννοησία και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου».
Μεγάλο θέμα τα τυφλά σημεία των συρμών
Ο κ. Κοκκινάκης είπε ότι μπορεί για κάποια σημεία μέσα στις σήραγγες η επικοινωνία να μην πιάνει και να υπάρχει διακοπή, δηλαδή στα λεγόμενα τυφλά σημεία.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η ΡΑΣ δεν αποδέχεται να αρχίσουν τα δρομολόγιο των συρμών.
«Υπάρχει ένα άλλο σύστημα το GSMR, το οποίο έχει αρχίσει να εγκαθίσταται στις αμαξοστοιχίες και στα μηχανοστάσια, ώστε τα τρένα να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους. Πιστεύω ότι σε λίγο καιρό θα εγκατασταθεί στα τρένα, ώστε να έχουν άμεση επικοινωνία και οι σταθμάρχες και τα τρένα μεταξύ τους».
Ακόμη, πρόσθεσε ότι η τοποθέτηση του συστήματος δεν θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί πριν την 1η Απριλίου. Επίσης, ο κ. Κοκκινάκης αναφέρει ότι η τοποθέτησή του δεν προαπαιτεί τόσο χρόνο όσο υποστηρίζει η ΡΑΣ.
Τέλος, ο σταθμάρχης τόνισε ότι «τα τρένα που πάνε για αεροδρόμιο φεύγουν από στον σταθμό Λαρίσης και πάνε στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών εκεί έχουμε την τηλεδιοίκηση. Όταν το τρένο πάει στην Οινόη εκεί έχουμε αίτηση γραμμής από σταθμάρχη σε σταθμάρχη. Δηλαδή, ο σταθμάρχης ζητά γραμμή ελεύθερη για να πάει η αμαξοστοιχία. Το ίδιο θα γίνει αύριο, που θα ανοίξει και η γραμμή για το Κιάτο».