«Αν δεν υπάρξουν άλλες κρίσεις έως το 2025 ελπίζουμε ότι θα επιστρέψουμε στα προ πανδημίας επίπεδα τιμών για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα».
Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Autobiz, ειδικός σε θέματα αποτίμησης αυτοκινήτων στο Παρίσι, Emmanuel Labi ο οποίος ανέφερε ότι το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά, με χαμηλά αποθέματα μεταχειρισμένων και υψηλές τιμές.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις και σε περίπτωση που η αγορά αυτοκινήτου έχει στη διάθεσή της τον ίδιο όγκο νέων αυτοκινήτων όπως το 2019, θα χρειαζόταν ένας ολόκληρος χρόνος για να έρθουν τα πρώτα σχετικά καινούρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην αγορά, άρα και να επηρεάσουν τις τιμές.
Παραμένουν υψηλές οι τιμές των νέων αυτοκινήτων
Σήμερα οι τιμές των νέων αυτοκινήτων παραμένουν υψηλές και απρόσιτες για ένα αυξανόμενο κομμάτι καταναλωτών. Αυτό συμβαίνει επειδή τα EV είναι πολύ πιο ακριβά από τη μέση τιμή των κλασικών οχημάτων, αλλά και γιατί οι κατασκευαστές διαπίστωσαν ότι μπορούν να διατηρήσουν τα κέρδη τους χρεώνοντας υψηλότερες τιμές για χαμηλότερους όγκους αυτοκινήτων που βγάζουν στις αγορές. Ωστόσο και οι αντιπρόσωποι βρίσκονται σε καλύτερη θέση να ελέγξουν τις τελικές τιμές των αυτοκινήτων τους, άρα να κρατήσουν ψηλά την κερδοφορία τους.
Ως αποτέλεσμα των υψηλών τιμών των νέων αυτοκινήτων, η ζήτηση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας δύο έως τεσσάρων ετών παραμείνει ισχυρή, την ίδια ώρα που η Rolls-Royce και άλλες μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων ανακοίνωσαν ρεκόρ πωλήσεων το 2022.
Η τάση σε όλη την Ευρώπη στρέφεται προς αυτή την κατηγορία και πλέον οι τιμές των συγκεκριμένων αυτοκινήτων παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς που αποτελείται από νέα αυτοκίνητα -και το οποίο βρίσκεται μεταξύ 10%-20%- να συνεχίσει να συρρικνώνεται, άρα να ανεβαίνουν οι τιμές τους.
Με τις τιμές των καινούριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να παραμείνουν υψηλές, οι μεγάλες εταιρείες μίσθωσης επωφελήθηκαν σε μεγάλο βαθμό καθώς αύξησαν τα κέρδη στα μεταχειρισμένα τους αυτοκίνητα, εξασφαλίζοντας μεγάλο μέρος της αρχικής αξίας ενός αυτοκινήτου. Ακόμη και η μείωση της τιμής της Tesla δεν έχει επηρεάσει σημαντικά την υπολειμματική αξία των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με τη ζήτηση να παραμένει υψηλότερη από την προσφορά.
Ο μόνος παράγοντας για τον προσδιορισμό της τιμής στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία. Αυτό σημαίνει ότι αν βγει μια νέα έκδοση σε ένα μοντέλο, τότε αυτομάτως το παλιό θα χάσει μεγάλο μέρος της αξίας του. Αυτό σημαίνει ότι όσο η ζήτηση για τα θεωρητικά καινούρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι ισχυρή, η τιμή τους θα είναι ιδιαίτερα υψηλή, με τα παλιότερα αυτοκίνητα να χάνουν ευκολότερα μεγάλο μέρος της αξίας τους.