30.2 C
Athens
Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025

ΣΥΡΙΖΑ: Απαξίωσαν τον ΟΣΕ και κατήργησαν τις δικλείδες ασφαλείας που θα απέτρεπαν την τραγωδία

Την ώρα που η κοινωνία και οι νέοι άνθρωποι ζητούν απαντήσεις για την τραγωδία στα Τέμπη, ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται πως η κυβέρνηση συνεχίζει να επιδίδεται σε επικοινωνιακό χειρισμό υποκρισίας.

Όπως σημειώνουν οι συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα, προσπαθεί να πείσει πως φταίνε όλοι (σταθμάρχης, ΡΑΣ, προηγούμενες κυβερνήσεις) εκτός από την ίδια την κυβέρνηση. «Έχουν ξεχάσει ότι αυτό δεν συνέβη τον πρώτο χρόνο ανάληψης της διακυβέρνησης, είναι κυβέρνηση τέσσερα ολόκληρα χρόνια. Αυτό εκτός από εξοργιστικό είναι και ασέβεια προς τις οικογένειες των θυμάτων», τονίζουν από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Την ίδια ώρα, συμπληρώνουν, το Μαξίμου επικεντρώνει τη προσοχή του στη μη έγκαιρη λειτουργία του συστήματος ETCS – για το οποίο φέρει μεγάλες ευθύνες εδώ και 4 χρόνια αφού παρέλαβε το έργο σε εκτέλεση και με υποχρέωση ολοκλήρωσης εντός του 2020 – για να μην δώσει απαντήσεις στο πώς τόσα χρόνια που δεν λειτουργούσε το σύστημα δεν είχαμε τέτοια δυστυχήματα και τραγωδίες.

Δεν απαντά με λίγα λόγια γιατί διέλυσε τις δικλείδες ασφαλείας που υπήρχαν και οι οποίες θα είχαν αποτρέψει την τραγωδία:

  • Δεν απαντά στην αποκάλυψη πως μέχρι τον Ιούλιο του 2019 στο σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε κέντρο τηλεδιοίκησης, όπως είπαν οι ίδιοι οι εν ενεργεία σταθμάρχες και το οποίο επιβεβαίωσε και ο ΟΣΕ, παραδεχόμενος ότι σταμάτησε να λειτουργεί το καλοκαίρι του 2019, αφού δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ οι ζημιές που προκλήθηκαν από πυρκαγιά.
  • Δεν απαντά γιατί απαξιώθηκε και σταμάτησε να λειτουργεί το 2020 το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Αθήνα (Καρόλου), που ήλεγχε την πορεία όλων των συρμών πανελλαδικά.
  • Δεν απαντά ποιος και γιατί τοποθέτησε με παράνομη μετάταξη των εν λόγω σταθμάρχη, ενώ 5 μόλις μέρες μετά την έγκριση της μετάταξης ο κ. Καραμανλής με υπουργική απόφασή του στις 30 Μαΐου του 2020 «νομιμοποίησε» την μετάταξη και την παράκαμψη του ηλικιακού ορίου των 48 ετών που είχε θέσει ο ΟΣΕ.

Με λίγα λόγια, με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν υπήρχε καμία δικλείδα ασφαλείας από αυτές που υπήρχαν προηγουμένως μέχρι να ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας.

Παράλληλα, η κυβέρνηση και ο κ. Καραμανλής που παραιτήθηκε υποκριτικά αφού θα είναι υποψήφιος σε λίγες μέρες, δεν έχουν δώσει καμία απάντηση στην τεράστια αποκάλυψη ευθείας συναλλαγής της κυβέρνησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε βάρος του Δημοσίου και των συστημάτων ασφαλείας. Συγκεκριμένα ότι το 2020 η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε συμφωνήσει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει η Ιταλική εταιρία επενδύσεις ύψους 650 εκ. ευρώ και από την πλευρά του το Δημόσιο να αναλάβει την ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας.

Η σύμβαση αυτή δεν ήρθε ποτέ προς ψήφιση και στη συνέχεια άλλαξε το 2022. Στην αλλαγμένη σύμβαση η εταιρεία απαλλάχθηκε από επενδύσεις σχεδόν 600 εκ. ευρώ και ταυτόχρονα απαλείφθηκε η υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει στα συστήματα ασφαλείας!! Και αυτά με υπογραφή Καραμανλή!

Με απλά λόγια, ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται πως οι μέχρι στιγμής χειρισμοί Μητσοτάκη δείχνουν υποκρισία, αντιφάσεις, προσπάθεια για διάχυση των ευθυνών και αναπάντητα ερωτήματα για την αδιαφορία στις προειδοποιήσεις εργαζομένων για δυστύχημα.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ