Τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες η οικονομική εισαγγελία η οποία αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.
Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.
Πρόκειται για συμβάσεις υπεγράφησαν τα έτη 2005, 2013 και και 2015 με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ. Οι συμβάσεις αφορούν διάφορα τμήματα του δικτύου των σιδηροδρόμων και προέβλεπαν, ανακαινίσεις σιδηροδρομικής γραμμής, σηματοδότηση και τηλεδιοικηση.
Τι εξετάζει η Οικονομική Εισαγγελία
Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:
- Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου
- Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και
- Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS
Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.
Ξεχωριστή έρευνα από την ευρωπαϊκή εισαγγελία
Την σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση των σιδηροδρόμων ερευνά η ευρωπαϊκή εισαγγελία, μετά την ανάσυρση της σχετικής δικογραφίας από το αρχείο.
Ειδικότερα, η επίμαχη σύμβαση είχε ερευνηθεί κατά το παρελθόν από την οικονομική εισαγγελία, ωστόσο ο φάκελος που είχε σχηματιστεί αρχειοθετήθηκε καθώς δεν είχαν προκύψει ενδείξεις για απιστία όπως αναφέρει το lawandorder.gr.
Ωστόσο, πριν από ένα έτος η σχετική δικογραφία βρήκε από αρχείο καθώς προέκυψαν νέα στοιχεία για τα ευρωπαϊκά κονδύλια και ως εκ τούτου η όλη υπόθεση ερευνάται από τότε από την ευρωπαϊκή εισαγγελία.