Σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση φέρεται να ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας αμέσως μετά τη σύλληψή του για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ΕΡΤ, φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Ο 59χρονος κατηγορούμενος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για αύριο Κυριακή, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.
Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
Τοποθέτησαν τον 59χρονο 15 μέρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη στη θέση του
Ερωτήματα εγείρονται για το κατά πόσο θα έπρεπε την μοιραία ημέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης να βρίσκεται στο πόστο μόνος του έχοντας την αποκλειστική αρμοδιότητα για τα τρένα.
Όπως τονίζουν άνθρωποι που γνωρίζουν τον τρόπο που λειτουργεί ένας σιδηρόδρομος στην ΕΡΤ, θα πρέπει να έχεις εμπειρία για το σταθμαρχείο της Λάρισας που είναι αιχμής και διαχειρίζεται την κυκλοφορία πολλών τρένων και ο συγκεκριμένος σταθμάρχης βρισκόταν εκεί μόνο 15 ημέρες.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα μπορούσε να τοποθετηθεί στη Λάρισα μόνο ως εφεδρικός σταθμάρχης. Η εκπαίδευσή του είχε διάρκεια εννέα μήνες. Για έξη μήνες έκανε εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη και για τρεις πρακτική.
Ο σταθμάρχης θα μπορούσε μετά το πέρας της εκπαίδευσής του να τοποθετηθεί σε κάποιον άλλο σταθμό λιγότερο κομβικό στον οποίο να έχει να διαχειριστεί λιγότερα τρένα.
Η Καλαμπάκα και η Λάρισα έχουν κοινή έδρα και οι σταθμάρχες μοιράζονται τις βάρδιες. Οπότε στον σταθμό της Λάρισας, έναν σταθμό αιχμής, ο σταθμάρχης βρισκόταν μόλις 15 ημέρες. Το συγκεκριμένο σταθμαρχείο όμως είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και μάλιστα σε ένα τετραήμερο με αυξημένο φόρτο εργασίας.
Νέα καταγγελία για το πως διορίστηκε ο σταθμάρχης στη Λάρισα
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι καταγγελίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς που σημειώθηκε τα μεσάνυχτα της Τρίτης προς Τετάρτη και συγκεκριμένα για πως βρέθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας που κατηγορείται για βαρύτατα αδικήματα βρέθηκε σε αυτή τη θέση.
Μιλώντας στο OPEN ο Ι. Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισας, αναφέρθηκε στην πορεία του κατηγορούμενου και σημείωσε πως «μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη».
«Τον συγκεκριμένο σταθμάρχη τον γνωρίζω και κάποια στιγμή τον είχα και βοηθό στο γραφείο αποσκευών. Ήταν υπάλληλος των αποσκευών. Μετέφερε βαλίτσες των επιβατών και παραλάμβανε τους επιβάτες. Κάποια στιγμή ο υπάλληλος αυτός αποσπάστηκε στο υπουργείο Παιδείας, στα σχολικά βιβλία» είπε.
«Στα 59 του χρόνια, μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη. (…) Στα τέλη Ιανουαρίου τον όρκισαν σταθμάρχη. Τον στείλανε περίπου 10 μέρες στην Καλαμάτα, σε σταθμό απομονωμένο με 2 τρένα την ημέρα. Θέλω να πιστεύω πως παρακολούθησε την εκπαίδευση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται πως σε αντίστοιχη καταγγελία είχε προχωρήσει την Πέμπτη, ο δικηγόρος των δίδυμων κοριτσιών και της ξαδέρφης τους που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα, Αλέξης Κούγιας μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ποινικολόγος, έχει πληροφορία πως πολιτικός παρενέβη προκειμένου ο σταθμάρχης που συνελήφθη για το δυστύχημα να τοποθετηθεί στη θέση του, παρότι όπως έχει σημειωθεί τις τελευταίες ώρες, είχε ελάχιστη εμπειρία και προηγουμένως εργαζόταν ως αχθοφόρος.
Τέμπη: Οι πρώτες εκτιμήσεις για το «μανιτάρι» μετά την σύγκρουση
Η εμπορική αμαξοστοιχία κατά την σύγκρουση των δύο τρένων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν μετέφερε κάποιο εύφλεκτο υλικό, αλλά η ισχυρή έκρηξη προκλήθηκε κατά μια πρώτη εκτίμηση των ερευνητών από τα λάδια τους.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ μια πρώτη εκτίμηση των ερευνητών είναι ότι η έκρηξη, μετά τη σύγκρουση των δυο τρένων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, πιθανότατα να προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν στις μηχανές τους οι δυο αμαξοστοιχίες. Σημειώθηκε πως σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, ήτοι πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες.
Με την ισχυρή μετωπική σύγκρουση η θερμοκρασία ξεπέρασε το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν αυτό το τεράστιο «μανιτάρι» που φάνηκε στο βίντεο – ντοκουμέντο της ΕΡΤ. Ασφαλώς, η οριστική απάντηση για τα αίτια της ισχυρής έκρηξης θα δοθεί από την έρευνα των πραγματογνωμόνων.
Τέμπη: 55 ταυτοποιήσεις θυμάτων με 58 δείγματα DNA
Συνεχίζονται οι διαδικασίες ταυτοποίησης μετά την τραγωδία στα Τέμπη με 55 θύματα να έχουν ταυτοποιηθεί μέχρι στιγμής.
Συγκεκριμένα, μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου (4/3) έχουν δώσει δείγματα 58 συγγενείς, από τα οποία έχουν ταυτοποιηθεί 55 θύματα.
Δύο συγγενείς δεν έχουν βρει τα θύματα τους, συγκεκριμένα δύο γυναίκες, είτε γιατί είναι σε εξέλιξη η ταυτοποίηση ανθρωπίνων μελών είτε γιατί έχουν εξαϋλωθεί.
Υπάρχει και μια επιπλέον σορός για την οποία δεν έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος και παραμένει στα αζήτητα γιατί επιβιβάστηκε σε κάποιον σταθμό ή λαθρεπιβάτης.
Τέμπη: Το πόρισμα της νεκροψίας για τα θύματα
Ένα ενιαίο πόρισμα για όλα τα θύματα από την τραγωδία στα Τέμπη αναφέρεται στην αιτία θανάτου από την ιατροδικαστική υπηρεσία της Λάρισας, εκεί όπου διενεργήθηκε η διαδικασία της νεκροψίας – νεκροτομής.
Το ThessToday.gr αποκαλύπτει το ιατρικό έγγραφο στο οποίο αναγράφεται η αιτία θανάτου για όλους τους νεκρούς, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η τραγωδία αποκαλείται ως «σιδηροδρομικό ατύχημα».
«Πολλαπλές βαρείες κακώσεις σώματος συμβατές αναφερόμενου ατυχήματος (σύμφωνα με πληροφορίες της εντολοδότιδας αρχής θύμα ομαδικού σιδηροδρομικού ατυχήματος)».