Το πρωί της Κυριακής (5/3) αναμένεται να απολογηθεί ο σταθμάρχης που είχε βάρδια την ώρα της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης Λάρισας ζήτησε και έλαβε νέα προθεσμία. Σύμφωνα με τον συνήγορό του «υπάρχουν νέα στοιχεία στην ανάκριση».
Εις βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διατάραξη ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή.
Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, έχει αναλάβει την ευθύνη, στο πλαίσιο που του αναλογεί, ενώ έκανε λόγο για ένα μοιραίο λάθος το οποίο απέδωσε στην κακιά ώρα. Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Την ίδια ώρα, αποκαλύπτεται ότι ο σταθμάρχης είχε το περιθώριο να αντιδράσει αφού επί 17 λεπτά, φαινόταν ότι τα τρένα κινούνται σε τροχιά σύγκρουσης. Ωστόσο, δεν το αντελήφθη ότι ο ίδιος είχε θέσει την επιβατική αμαξοστοιχία Intercity IC 62 στις ράγες της αντιθέτως ερχόμενης εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503.
Ο Βασίλης Σαμαράς, είχε μπροστά του, στην κονσόλα ελέγχου της κυκλοφορίας, με φωτεινές ενδείξεις, σαφή εικόνα της κατεύθυνσης των συρμών. Όμως, για λόγους που μέχρι στιγμής παραμένουν άγνωστοι, ο σταθμάρχης του σιδηροδρομικού σταθμού Λαρίσης, ο 59χρονος Βασίλης Σαμαράς, δεν κατάφερε να εντοπίσει το σφάλμα του και να επανορθώσει εγκαίρως.
Τοποθέτησαν τον 59χρονο 15 μέρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη στη θέση του
Ερωτήματα εγείρονται για το κατά πόσο θα έπρεπε την μοιραία ημέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης να βρίσκεται στο πόστο μόνος του έχοντας την αποκλειστική αρμοδιότητα για τα τρένα.
Όπως τονίζουν άνθρωποι που γνωρίζουν τον τρόπο που λειτουργεί ένας σιδηρόδρομος στην ΕΡΤ, θα πρέπει να έχεις εμπειρία για το σταθμαρχείο της Λάρισας που είναι αιχμής και διαχειρίζεται την κυκλοφορία πολλών τρένων και ο συγκεκριμένος σταθμάρχης βρισκόταν εκεί μόνο 15 ημέρες.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα μπορούσε να τοποθετηθεί στη Λάρισα μόνο ως εφεδρικός σταθμάρχης. Η εκπαίδευσή του είχε διάρκεια εννέα μήνες. Για έξη μήνες έκανε εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη και για τρεις πρακτική.
Ο σταθμάρχης θα μπορούσε μετά το πέρας της εκπαίδευσής του να τοποθετηθεί σε κάποιον άλλο σταθμό λιγότερο κομβικό στον οποίο να έχει να διαχειριστεί λιγότερα τρένα.
Η Καλαμπάκα και η Λάρισα έχουν κοινή έδρα και οι σταθμάρχες μοιράζονται τις βάρδιες. Οπότε στον σταθμό της Λάρισας, έναν σταθμό αιχμής, ο σταθμάρχης βρισκόταν μόλις 15 ημέρες. Το συγκεκριμένο σταθμαρχείο όμως είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και μάλιστα σε ένα τετραήμερο με αυξημένο φόρτο εργασίας.
Νέα καταγγελία για το πως διορίστηκε ο σταθμάρχης στη Λάρισα
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι καταγγελίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς που σημειώθηκε τα μεσάνυχτα της Τρίτης προς Τετάρτη και συγκεκριμένα για πως βρέθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας που κατηγορείται για βαρύτατα αδικήματα βρέθηκε σε αυτή τη θέση.
Μιλώντας στο OPEN ο Ι. Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισας, αναφέρθηκε στην πορεία του κατηγορούμενου και σημείωσε πως «μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη».
«Τον συγκεκριμένο σταθμάρχη τον γνωρίζω και κάποια στιγμή τον είχα και βοηθό στο γραφείο αποσκευών. Ήταν υπάλληλος των αποσκευών. Μετέφερε βαλίτσες των επιβατών και παραλάμβανε τους επιβάτες. Κάποια στιγμή ο υπάλληλος αυτός αποσπάστηκε στο υπουργείο Παιδείας, στα σχολικά βιβλία» είπε.
«Στα 59 του χρόνια, μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη. (…) Στα τέλη Ιανουαρίου τον όρκισαν σταθμάρχη. Τον στείλανε περίπου 10 μέρες στην Καλαμάτα, σε σταθμό απομονωμένο με 2 τρένα την ημέρα. Θέλω να πιστεύω πως παρακολούθησε την εκπαίδευση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται πως σε αντίστοιχη καταγγελία είχε προχωρήσει χτες, Πέμπτη, ο δικηγόρος των δίδυμων κοριτσιών και της ξαδέρφης τους που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα, Αλέξης Κούγιας μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ποινικολόγος, έχει πληροφορία πως πολιτικός παρενέβη προκειμένου ο σταθμάρχης που συνελήφθη για το δυστύχημα να τοποθετηθεί στη θέση του, παρότι όπως έχει σημειωθεί τις τελευταίες ώρες, είχε ελάχιστη εμπειρία και προηγουμένως εργαζόταν ως αχθοφόρος.
Ο σταθμάρχης ήταν σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά την Τετάρτη, υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας που τοποθετήθηκε ως μετακλητός στον ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες της εκπομπής Tlive του Alpha, ο σταθμάρχης δούλευε ως αχθοφόρος του ΟΣΕ και πήρε την πιστοποίηση πριν από έναν μήνα.