Το όνομά του είναι Γρηγόρης Ψαριανός! Ενίοτε αυτοπροσδιορίζεται και ως «τοίχος» όπως είχε σχολιάσει εύστοχα πριν από χρόνια η τότε Πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου για έναν από τους υποψηφίους για το «όσκαρ κωλοτούμπας» έχοντας μεταπηδήσει διαδοχικά από τον Συνασπισμό, στον ΣΥΡΙΖΑ, στη ΔΗΜΑΡ, στο Ποτάμι και εσχάτως στη Νέα Δημοκρατία.
Ο Γρηγόρης Ψαριανός λοιπόν, αυτός ο έντιμος πολιτικός που κουβαλά το σαρκίο του από πολιτικό σχηματισμό, σε πολιτικό σχηματισμό, πιστεύει πως τα λεγόμενά του έχουν ακόμη αξιοπιστία για οτιδήποτε περισσότερο πέραν της κακοπαιγμένης φάρσας.
Μια φάρσα που σίγουρα δεν χωρεί λίγες ώρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους και ενώ δεκάδες οικογένειες εξακολουθούν να αγωνιούν για τους δικούς τους οικείους που παραμένουν αγνοούμενοι.
Ο εμμονικός κύριος Γρηγόρης Ψαριανός
Ο Γρηγόρης Ψαριανός λοιπόν, επέλεξε εδώ και δύο ημέρες να κηρύξει τον ανένδοτο κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναδεικνύοντας τις επιλογές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όσο βρισκόταν στην εξουσία. Δικαίωμά του, βεβαίως!
Από την άλλη, αναρωτιέται κανείς από πότε ο Γρηγόρης Ψαριανός τέθηκε επικεφαλής της συλλογικής συνείδησης και πώς μπορεί ο κάθε ένας να ορίσει πώς και εναντίον ποιου θα εκφράσει ο κόσμος τη δυσαρέσκειά του την επομένη μιας εθνικής τραγωδίας.
«Τα ζώα, οι κρατικοδίαιτοι χαφιέδες, αντί να φωνάζουνε στον ΟΣΕ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνουν πορεία στην Hellenic Train. Σαν τα Πουτινόσκυλα που πάνε στη Αμερικανική Πρεσβεία…
Σιχαμένοι» έγραψε ο Γρηγόρης Ψαριανός. Ναι, αποκάλεσε ζώα τους νέους ανθρώπους που άφησαν λουλούδια στη μνήμη των θυμάτων.
Θέλησε να μιλήσει για κρατικοδίαιτους χαφιέδες την ώρα που οι συνδικαλιστές στους σιδηροδρόμους είχαν προειδοποιήσει για το δυστύχημα με επιστολή στους καθ’ ύλην αρμόδιους και αγωγή για τις διαχρονικές ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο. «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις» έγραφαν εργαζόμενοι πριν από 20 μόλις μέρες.
https://twitter.com/grpsarianos/status/1630996542105550857
Από τον οχετό που ονομάζεται Γρηγόρης Ψαριανός δεν γλίτωσε ούτε ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας, γιατί – ω τι έκπληξη – ως συνδικαλιστής ανήκει σε μια κομματική παράταξη, εκείνη του ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως», έλεγε ο κ. Γενηδούνιας, κάτι που ωστόσο επιβεβαιώνεται από όλους τους ιθύνοντες.
Ο Γρηγόρης Ψαριανός ξέχασε πως ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν υπάρχει
Βεβαίως, ο Γρηγόρης Ψαριανός, πάνω στη σπουδή του να βρει τον φταίχτη μακριά από την ιδιωτική εταιρεία (κάθε «παίκτης» σε αυτό το κακοπαιγμένο θέατρο σκιών φέρει το δικό του μερίδιο ευθύνης) έκανε λόγο για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μια εταιρεία που έπαψε να υπάρχει ήδη από το 2017, όταν και πουλήθηκε στην ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων και μετονομάστηκε σε Hellenic Train. Βεβαίως, αφού τα σχόλια έπεσαν βροχή, έσπευσε να ανασκευάσει.
Συγκεκριμένα, όπως διαβάζουμε στο hellenictrain.gr, στις 18 Ιανουαρίου 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI, έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 45 εκατ. ευρώ. O όμιλος FSI αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία.
«Εννοείται ότι αναφέρομαι στην ΕΡΓΟΣΕ και όχι στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι πλέον Hellenic Train και έχει ελάχιστη ευθύνη για το τραγικό δυστύχημα τών Τεμπών… Κυρίως γιατί δεν απαίτησε τον άμεσο εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Παραβλέπω όλο το αισχρό υβρεολόγιο και τις απειλές» έγραψε αργότερα ο Γρηγόρης Ψαριανός.
https://twitter.com/grpsarianos/status/1631335164277137412
Και βέβαια, ο Γρηγόρης Ψαριανός παρέλειψε να σημειώσει πως η Hellenic Train παρέλαβε μόλις πριν από έναν χρόνο τρένα ETR 470, τα οποία οι Ολλανδοί ήθελαν να πετάξουν για παλιοσίδερα, την ώρα που η εταιρεία τα παρουσίαζε στην ελληνική αγορά ως υπερσύγχρονα. Πριν από είκοσι χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 – που εξυπηρετούσε το δρομολόγιο Μιλάνο-Ελβετία – “Pannenzug”, δηλαδή «τρένο των βλαβών» ενώ η ιστοσελίδα που κατέγραφε τα προβλήματά του στα ιταλικά λεγόταν CessoAlpino, δηλαδή, σε κομψή μετάφραση, «αλπική τουαλέτα».
Ας τα βάλουμε σε μια σειρά
Οι υποδομές, δηλαδή το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ανήκουν στη δικαιοδοσία του ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος), ο οποίος ανήκει στο ελληνικό δημόσιο. Ο ΟΣΕ συντηρεί και λειτουργεί το σιδηροδρομικό δίκτυο που επεκτείνεται σε μήκος 2.522χλμ. της χώρας.
Η εταιρεία που κατασκευάζει το δίκτυο είναι η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία ανήκει κατά 100% στον ΟΣΕ, δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο. Αμφότεροι οι επικεφαλής των δύο δημόσιων οργανισμών υπέβαλαν την παραίτησή τους.
Ο ΟΣΕ διοικείται από πενταμελές διοικητικό συμβούλιο. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ είναι ο Σπύρος Πατέρας. Στην ΕΡΓΟΣΕ εικεφαλής είναι ο Χρήστος Βίνης, ο οποίος συχνά εκδίδει δελτία τύπου για το πόσο μεγάλα έργα εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ.
Η Hellenic Train είναι η παλιά ΤΡΑΙΝΟΣΕ (πρώην θυγατρική του ΟΣΕ) που ιδιωτικοποιήθηκε το 2017. H εταιρεία έχει την εμπορική εκμετάλλευση των τρένων (επιβατικών, εμπορευματικών μεταφορών) και ανήκει στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI).
Στην Hellenic Train πρόεδρος του Δ.Σ. είναι ο Dario Lo Bosco και διευθύνων σύμβουλος ο Maurizio Capotorto.
Σε εξέλιξη βρίσκεται άλλωστε αυτεπάγγελτος έλεγχος για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και σύμφωνα με πληροφορίες η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζητά εντός 48 ωρών να κατατεθούν όλα τα τεκμήρια, τα οποία αφορούν τις διαδικασίες ασφάλειάς και αν τηρήθηκαν. Ο έλεγχος αφορά τόσο τον ΟΣΕ, όσο (για να μαθαίνει ο Γρηγόρης Ψαριανός) και την ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train.
Σε συνέντευξη που έχει παραχωρήσει στο mononews η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου, τον Ιανουάριο του 2023, είχε κάνει λόγο για ένα δίκτυο που δεν είναι ορθώς συντηρημένο, αλλά και για τρένα και μηχανές (τροχαίο υλικό) που είναι πεπαλαιωμένα.
Παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και κυρίως σε κλειδούχους, μηχανοδηγούς και σταθμάρχες σε σταθμούς με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό.
«Πρόκειται για ένα γενικότερο ζήτημα που αφορά τον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου και τη Hellenic Train που έχει αναλάβει τη συντήρησή του».